I tillegg til de 50.000 soldatene, har vi også disse fra Nord-Korea som ankommer til Russland nå:
Ja, men det har vært gjestearbeidere i russland fra NK i sikkert 20-30år allerede.
Takk, var ikke klar over at dette hadde noe stort omfang og de harde vikårene de arbeider under. Fant denne fra BBC datert 12 august 2025 :
Fant også denne fra VG datert år 2003
Vice har en gammel dokumentar om dette. Da reiser de til sibir. NK folk som har vært der i 10år og mer.
Fra kommentarene i linken til Robert Brovdi (rett over):
‘Robert Brovdi - Ukrainas Ho Chi Minh’
Ho Chi Minh påførte USA et nederlag i Vietnam
Kan Brovdi påføre Russland et nederlag i Ukraina?
I Makiivka, Donetsk oblast, ble shoppingsenteret «Halaktyka» angrepet i natt. Shoppingsenteret står i brann. Ukrainerne angrep også raffineriet i Tatarstan republikken i Russland, samt mål i Simferopol på Krym som førte til varig strømbrudd i deler av byen:

Mitt inntrykk er at Russland økonomi er på bristepunktet. Hørte nettopp Tusk anslå at de hadde ett år igjen før de ikke lenger ville ha råd til å føre krig. Selv om russerne vil holde ut mye lenger enn dette, tipper jeg at det til slutt er økonomien som vil felle Putin og at det viktigste våpenet er å gjøre det så dyrt som mulig for Russland å fortsette krigen. Dernest må Europa og Ukraina få fart på Freya og gjøre den like god som Patriot og få bombet fasilitetene som produserer ballistiske missiler.
Litt offtopic iforhold til tråden.
Men veldig god oppsummering av NK sitt arbeidssammarbeid med Russland.
Kanske dax at sett opp førsvar mot droner på fraktflyplasser… Er vel ikke noen som tenkt på dette, antar jeg. Militærer og strateger i vest synes å sove fortsatt.
Siste døgns tap på russisk side inkluderer:
** 1.470 soldater eliminert
** 461 kjøretøy ødelagt
For ordens skyld:
Selskapet TANECO sitt oljeraffineri i byen Nizhnekamsk i Tatarstan republikken =
samme oljeraffineri som omhandlet i mitt innlegg # 2766 (postet for 5 timer siden)
Sååå
Nord-Korea skulle komme med 50k soldater. Russland ser ut til å gå ca 12k soldater/mnd i minus. (42k casualties, 30k rekruttert). Så 4 mnd uten at Russland får færre soldater.
Samtidig, Ukraina sitt mål er 50k russiske casualties /mnd, da er dette 2,5mnd med soldater…
Fra 25. juni 2026
A shortage of fuel tankers has created problems with fuel supplies to gas stations in the Lipetsk region.
Mao, Ukraina sine angrep på raffinerier har ført til logistikkproblemer.
Tar dette opp fordi Ukraina fortsetter å angripe tankbiler in Zapohrizzia. Ikke i utgangspunktet vanskelig å erstatte, men når hele systemet er under press, så blir det vanskelig.
Synes det ser ganske dystert ut for sivile i Ukraina samt jordbruket med det regnet av ballistiske missiler