At återopprette normale handelsførbindelser med resten av europa kommer ikke at bli mulig på flere decenier. Muligen med land som Slovakia og tilfledig med Bulgaria, men disse er som ekonomier. De som betyr noe er Tyskland och Polen. Og de er ikke intressert. Ikke nå.
Den dagen p00tin førsvinner så kommer ersetteren at vare i omtrent samme stil. Det er ikke putins ryssland, uten rysslands putin. Hans idéer er det som gjeller i hele Makteliten. De som har haft noen andre idéer har drivits ut ur landet eller mørdats.
Man skall huske også at dagens situasjon i ryssland ikke er noe problem før de med “riktige” åsikter. Ryssland fikk 30 nye dollar-miljardærer 2025, så de som sitter i toppen har ikke noen større problemer (så lenge man ikke oponerer sig på noen måte mot putin, men da er problemen ofte mer av helsemessig karraktær eller ekonomiske).

