
Putin vil ha våpenhvile 9.mai slik at han kan få vist fram våpnene sine.
Hvis ikke denne krigen hadde vært så tragisk vil dette vært veldig morsomt
Hvis det ikke blir våpenhvile vil ikke Putin ha så mange våpen i paraden
Han frykter de kan bli ødelagt slik at han ikke kan ta så mange liv i Ukraina
Putin ber om våpenhvile, slik at han kan fremstå som en sterk leder med militærparade. (Høres egentlig ikke så veldig imponerende ut.)
Han er storsinnet som har gitt Ukraina fred en dag i påsken og en dag for å feire seieren over de som angrep ved Khursk. 
Pentagon har frigjort $ 400 i militær støtte som tidligere var bevilget av Kongressen, men tilbakeholdt av Pete Hegseth.
Hegseth har altså nettopp frigjort midlene, etter flere uker med kritikk fra Kongressen. Senator Mitch McConnel og andre medlemmer av Kongressen hadde forlangt umiddelbar frigivelse.
Ukrainske droner angrep i Perm, Russland, for andre gang på 2 døgn. Både raffineriet og oljepumpestasjonen ble omfattet av angrep nr.2 inatt:
Kreml erklærer at noen respons fra Ukraina ikke er nødvendig ifm våpenhvilen den 9 mai. Iflg Kreml holder det med en ensidig beslutning fra Putin:
Virker som det er en gjenganger - at Ukraina etter å ha angrepet oljeinfrastruktur slår til igjen flere ganger. Sikkert ikke alt som kommer gjennom første gangen? 
1.470 soldater
7 tanks
119 artilleri systemer
375 kjøretøy
Ellers er tallene på det jevne:
Tenkte litt de burde gå med på det uten å spesifisere dato, Ukraina sin feiring er dagen før, så bare sende noen droner likavel fordi Russland ikke overholdt våpenhvilen eller spesifiserte hvilken dato det gjelder.
Sitter i Antalya og ser på kampen melleom Crystal P. og Shaktar Donetsk
Selv om Shaktar ligger under etter scoring i 1.min er det imponerende spill av dem . Tatt i betraktning av at de visstnok bor på et hotell i Kiev med de omstendigheter det gir til skikkelig trening
De lokale myndighetene i Perm melder om «ingen personskader, ingen betydelige skader» etter angrepsrunde nr.2 i Perm.
Videoer viser opp til 50 meter høye flammer og brannfolk som ikke gjør noe, men rolig står som tilskuere og betrakter ødeleggelsene:
Når Sylvi kommer til makten vil hun gjøre det samme? 
Fra spøk til alvor : Det at krigen ikke går som ønsket kan sikkert gjøre Putin mer desperat og farlig. Han har en del kort på hånden som han ikke har spilt ut, for å bruke Trumph sin talemåte
Er der nok fornuftige mennesker i det russiske maktapparatet til å stoppe ham?
Tuapse angrepet i dag, 1. mai. Angrep nr.4 ila kort tid.
Tidligere angrep var nettene til 16 04, 20 04 og 22 04.
https://x.com/LXSummer1/status/2050104059395219578
Det var de gjentatte angrepene på Tuapse som fikk Putin til å hevde at Ukraina nå hadde godt over til ren terrorvirksomhet. Putin telefonerte med Trump straks etter, og har sikkert klaget til Trump over ‘terrorvirksomheten’.
Dette gjør altså skikkelig vondt for Putin og Russland.
Fordelen for Ukraina er en offentlig demonstrasjon av at Putin ikke evner å beskytte viktige deler av Russlands infrastruktur, som også er viktig for Russlands viktigste inntektskilde - oljeindustrien .
Angrepene reduserer Putins evne til å føre krig, og hele verden er tilskuere.
Angrepene kommer også fra et Ukraina som iflg Trump og Putin er i ferd med å tape på slagmarken, og som iflg Trump «has no cards».
**
Angrepene på Tuapse skjer i koordinasjon med Atesh.
Atesh agenter har nå offentliggjort sine sabotasjehandlinger mot et kommunikasjonssenter ved Tuapse, med tilhørende radaranlegg mv. Disse angrepene økte forvirringen på russisk side og bidro til det resultatet vi ser nå. Atesh sprengte også transformasjon ved Sochi litt lenger oppover kysten.
Russisk kilde (ovenstående et slags konsentrat):
14 måneder ca siden den oransje fredsfyrsten satt i det hvite hus og skrek at Ukraina hadde “no cards”
Han har egentlig ingen kort.
Han har atomvåpen, men der har kina vært ekstremt tydelige.
Han kan bare håpe på at han klarer å slite ut ukraina.
Så du mener at Putin ikke har flere kort. En utmattelseskrig er i seg selv et bra kort. for russerne med mye større befolkning osv
Kina kan ikke stoppe en taktisk atombombe …osv
Russland har store naturresurser,ikke bare olje osv
USA er lei hele krigen,og det kan Europa også bli osv
Resten klarer du vel å grave fram selv uten å måtte få det inn med teskje 
Nei putin begynner å gå tom for kort.
Han må snart mobilisere og lagrene av sovjet utstyr tømmes.
Kan han bruke taktisk atombombe, tja. spørs om de har noen som fungerer. Kan han bruke en atombombe. definitivt, men kina har vært ekstremt tydelige på hva de synes om det.
Men Putin har folk, spørsmålet er hvordan de liker å bli mata inn i kjøttkverna. Det begynner å bli rimelig mange måneder på rad nå hvor russerene taper mer folk enn de klarer å erstatte.
Men du må gjerne “mate det inn med teskje” hvilke gode kort du mener Putin sitter med som han ikke har brukt sålangt på 3dagers krigen som nå har vart i et par år.
Edit : Dette minner meg litt om de som i år 2 av krigen mente at Putin hadde rundt 1million topptrente menn med toppmoderne utstyr i reserve og at han kom til å sette dem inn dersom dette eskalerte.