Og populariteten hans har falt mye det siste. Iflg russiske målinger. Tipper det henger sammen med skatt, og mangel på mobildata og begrensninger på Internett. Samtidig, så merker jo flere og flere russere at de er i krig med store oljebranner mange steder.
Nå gjør Ukraina kvantesprang i drone utviklingen og det ryktes at Minst 2 Su-57 og 1 Su-34 fly skal ha blitt tatt ut på Shagol flybase i Chelyabinsk regionen 1700 km distanse .
Det er ingen som har sagt at Putin har g o d e kort. På den annen side så har vel du i 4 år skrevet som om Putin kommer til å kapitulere i neste uke
Men hvis du finner trøst i det så må du gjerne fortsette
At du skriver at krigen har vart i 2 år istedet for 4 år viser at du har full kontroll 
Jeg tenker det er greit du selv bekrefter at du ikke leser det andre skriver.
Men jeg og de andre her inne venter i spenning på alle de kortene Putin har som han ikke har spilt ut.
Du må gjerne komme med eksempler her. Vi venter i spenning.
Hehe…og noen tips om kort fikk du. Det nytter dessverre ikke med ønsketenkning i denne krigen selv om jeg skulle ønske krigen var vunnet av Ukraina og at Putin var vel forvart i en leir i Sibir
En lenke til som bekrefter den gode nyheten skader ikke:
https://defence-blog.com/ukraine-hit-russian-su-57s-at-remote-airbase/
Det skjer mye som er oppløftende . Men skal en være realist så må nok Putin fjernes og en får en rimelig mennesklig leder i Russland for at det skal monne i retning av en slutt på krigen
Ellers må en nok vente til USA får en skikkelig president som tar opp igjen støtten til Ukraina
Og i mellomtiden må Europa bidra så godt vi kan. Bortsett fra Gorbi og tildels Jeltsin, har ikke Russland hadde tradisjon for demokratisk innrettede ledere. Tsar-veldet ligger i kulturen deres. Så om det kommer en erstatter etter Putin, er det ikke sikkert at vedkommende innser hengemyren de har havnet i og nødvendigheten av å komme seg ut av den.
Grafisk oversikt over russisk luftvern til beskyttelse av Moskva, pr primo mars 2026.
Senere ytterligere forsterket såvidt jeg skjønner.
Blir kanskje vanskelig å få gjennom mange ukrainske droner og missiler der om 8 dager:
https://militarnyi.com/en/news/russia-expands-air-defense-around-moscow/
En ukrainsk FP-1 Kamikaze drone brukt til å frakte 2 stk FPV drone over lengre distanse.
Tydeligvis funnet av en russer på en innsjø, og avfotografert:
Svært spent på dronenyhetene fra UKR det nå snakkes forsiktig om, ekstr gøy at det sammenfaller tett med dronene Norge har vært med å finansiert.
Putin er det ultimate produktet av Russland (slik som Trump er det ultimate produktet av USA). Det mest problematiske i rus er maktkultur som andre land for lengst har kvittet seg med. At makt er overordnet velstand og at landet må skille seg ut. Så lenge den består vil nok russland være annerledes og ha en hard leder. Men Putin er spesielt sær i at han er hobbyhistoriker og besatt av Ukraina. En ny leder vil sikkert være mer pragmatisk.
Ikke bare et rykte!
Putin skulle kuppe og okkupere Ukraina på noen dager. Snart fem år senere har han mistet over en million soldater, ødelagt Russlands anseelse i verden og skakkjørt egen økonomi. Nå taper han sine beste fly 1700 kilometer unna frontlinjen
Dess mere luftvern Russland konsentrerer rundt Moskva, dess lettere blir det for ukraina å angripe mål andre steder i Russland.
Det er mulig det er tatt ut flere russiske fly hele 1800 km i fra Ukraina ,men ta det med en klype salt.
For ordens skyld:
Innleggene 682 (Andor), 685 (John8), 692 (Bearded) og 695 (Andor - siste linken) handler alle om ett og samme angrep, nemlig angrepet på Shagol flyplass, Chelyabinsk oblast (1.700 til 1.800) km fra Ukraina, der flere fly ble ødelagt eller alvorlig skadet.
Disse innleggene dekker ikke ulike angrep
Robert Brovdi, UKRs drone-kommandant, skal ha offentliggjort disse satellittbildene som skal vise før og etter fra Shagol flyplass:
Publ 01 05 at 20.05 PM:
Har du kommet over noe informasjon om et mulig droneangrep i Samara i natt?
Nope. Ikke inatt.
«Gladmelding»: PM Fico i Slovakia vil delta på tribunen sammen med Putin i Moskva den 9 mai. Men slemmingene i hhv Estland, Latvia, Litauen og Polen nektet han å fly over deres territorier.
Nå har det løst seg for gode Fico, idet Tsjekkia har gitt ham sin tillatelse til å fly over tsjekkisk mark. (På kartet ser det knotete ut, men visstnok har tsjekkerne connecting flights via Tyrkia til Putins hovedstad. Så det løste seg for godgutten Fico!