Ser ut som om Ukraina klarer å skade russiske raffinerier raskere enn de klarer å reparere dem.
Fra chatgpt
Ukraina har klart å ta ut vesentlig mer kapasitet i 2026
Med den takten her, så kan de kanskje klare å gjøre det kritisk i løpet av året?
Reuters noted Ukraine has already hit 35 primary refining units this year versus 12 during the same period last year.
In operational terms, Russia still retains enough total refining capacity to avoid a systemic collapse, but:
- fuel exports have fallen,
- refinery utilization rates are lower,
- repairs are slower due to sanctions and equipment shortages,
- and Moscow has increasingly had to reshuffle crude exports and domestic fuel supply logistics
Begynner nesten å tro at de kan virkelig skade russisk økonomi direkte i 2026. Mye av presset på russisk økonomi hittil har vært indirekte pga manglende investeringer i alt utenom krigsindustri. Dette kommer da på toppen og vil virkelig skade russisk økonomi.
Angrepet på Ryazan ser ikke lett ut å reparere. Ser ut som ganske massive skader.







Ryazan oil refinery, one of Russia’s largest oil refineries with an annual processing capacity of 17 million tons of oil, engulfed in flames following a massive overnight drone attack on the facility.
