NAMMO setter igang produksjon av ammo i en nedlagt dansk ammo fabrikk.
Den første ammunisjonen leveringsklar i 2027:
En slik dom må vel komme fra en 3e part?
EU kan ju også komme med dommer mot ryzzland at de skall betala alt de ødelagt i Ukraina, på egen hand.
Euroclear kan også hænvise til Putins utalande om att “ryssland har ikke noen grenser” og hævda att pengene allerede ER i ryssland, ettersom de, i følge presidenten selv, ikke har noen grens.
Offtopic
Det e r mye grusomt som foregår på høyeste nivå innen politikken
Og siden jeg bor deler av året i Tyrkia husker jeg godt saken med Khasoggi
Ser at saken nå skal etterforskes av Frankrike
Denne stakkars mannen ble meget brutalt tatt av dage i S.A- konsulatet i Istambul på ordre fra prins Salman
Først ble fingrene skåret av ham Deretter fikk han en sprøyte med langsomtvirkende gift . For deretter å bli sagd opp i biter og spredd for alle vinder( Dette fra tyrkiske journalister som hadde sine kilder fra tyrkisk politi)
Ikke så lenge etter var Prins Salman æresgjest hos amerikanske presidenter og andre presidenter
Er et problem for Russland når Ukraina begynner å treffe fabrikkene som lager grunnlaget for eksplosivene. Også brenner de gjerne godt.
Første treff på Moskva raffineriet?
Hej Norge
En bette søndag update på Nationaldagen – Tillykke 
Putskiiiiee i voldsom knibe — flere træf inde i Rusland, flere fly og Amo depoter

Og Denys !
Mere land til Ukraine 
Solovyov, Solovyov

Konstantin !!! Ægte news inside Rusland – bliver ikke bedre 
Nok et skib 
During a large scale attack against the Moscow region, Russia, the Durykino oil depot has been successfully struck in the early morning of this Sunday.
Dagens Pollental – Ukraine har fejret Norges National dag med lidt ekstra

Sådan går dagen i Rusland for den “Almindelige” Ruskiiiiies

Large fire in an urban district of moscow, 17th may 2026

Slava Ukraini 
Dansken
Ja!
Har scannet nettet nå. Husker ikke hvor, men er sikker på at det ble konstatert at dette var første vellykkede angrep el lign.
Altså en ordlyd som indikerte et ikke-vellykket forsøk tidligere
Ukrainske generalstaben har gitt en oversikt over
** Hvilke våpen UKR har brukt under angrepene
** Hvilke russiske mål som ble angrepet i dag:
Hvordan påvirker dette kriminaliteten i Russland, når risikoen for å bli sendte rett fra fengselscellen og til den (nesten) sikre død ved fronten øker?
Forsøk på en enkel oversikt over hvilke mål i Moskva-regionen som ble angrepet den 17 mai:
** En fabrikk som produserer mikrochips. «Angstrem plant»
** Moskva oljeraffineri
** 2 stk oljepumpe-stasjoner som begge er del av «Moscow Ring Oil Product Pipeline»
Dette er et lukket rørledningssystem over 400 km langt som består av 3 stk separate linjer som leverer hhv bensin, diesel og jet fuel til Moskva-området.
De 2 stk oljepumpestasjonene heter hhv «Solnechnogorsk» og «Volodarskoye»
Det er mange videoer fra den kraftige brannen i førstnevnte. Det er få/ingen videoer fra sistnevnte.
Ovenstående basert på flere kilder, hvorav den mest instruktive er:
** Ingen flyplass i Moskva-området ble angrepet. Selv om dette ble meldt. Flere av de 4 flyplassene i regionen ble stengt og mer enn 300 flights ble kansellert.
** Den kraftige brannen ved motorveien er jeg i tvil om. Såvidt jeg skjønner var det et varehus ved veien som brant. Har ikke sett varehuset angitt som mål for ukrainske angrepet.
**
Maks 25 har en god oversikt over «Moscow Ring Oil Product Pipeline»:
Dette er en positiv utvikling!
Minus 1.220 russiske soldater, 2 luftvernsystemer, 2 utskytningsramper for missiler og 1 helikopter siste døgn. Ellers ganske gj snittlige tall:
Ganske omfattende russiske angrep mot ukrainske byer natt til 18 mai:
Hej Norge
En lille update – dagen derpå 
Ukraine launches decisive mechanized push to stop Russian advance in Zaporizhia
Og Denys

Kremlin Ordered Solovyov to Shut Up! Putin Put All of Moscow on Edge. Scandal Explodes in Studio
En anden vinkel på situationen 
Nok et våben i arsenalet til Ukraine 
Slava Ukraini 
Dansken
Russisk luftvern skyter ned et helikopter.
Et russisk helikopter.
De traff i hvert fall et helikopter.
Nei, nå er det på tide å slå sammen russland og Ukraina.
Med President Volodymyr Zelenskyy plassert i sjefstolen.
Det vil ikke overraske meg om et par russere har vært inne på tanken. Det er i alle fall noen som tenker at ukrainerne kan bidra til å fjerne Putin.
Minus 1 stk russisk Su-25, skutt ned av ukrainske soldater med MANPADS:
(Publ 17 05 kl.19.29):
https://x.com/WW3finalboss/status/2056064636672164303/video/1
