Ser ut til å ha vært et viktig treff

Ukraina har visstnok bedt pent om unnskyldning
Forøvrig:
China trained group of Russian soldiers in 2025 who later went to fight against Ukraine – Reuters
Denne XI e r troende til litt av hvert. Det skulle ta seg ut at kineserne også vil tømme sine fengsler ved å sende hjelp til Russland Men det tørr han neppe
Det kan jo tenkes at Trump da blir sint og hever tollgrensene med flere hundre prosent
Det er begynt. Når hele Zaporizhzhia er ingen dronerekkevidde og Russland må kjøre tankbiler på langs, så blir logistikken highway to hell
Betongrør under en vei fungerer som gjemmested for Ivan i uniform.
En ukrainsk drone følger etter og flyr inn i betongrøret.
Økt trykk når en eksplosjon skjer inne i et rør:
Puck sier at Rubio prøver å fortelle de andre i US. adm at det er en god idé å forbli i NATO, fordi da kan man ha tropper og baser i Europa, og at han gjør dette gjennom amerikansk fjernsyn, som er den beste måten å kommunisere til Trump på, visstnok. Som jo ligner veldig på hvordan enkelte i Russland forsøker å kommunisere ting til Putin. Enn så lenge.
Relevant her, fordi USA/NATO/Europa og alt det der.
På DeepStateMap er nå de siste delene av Pokrovsk og Myrnohrad merket som «ikke omstridte», og altså under russisk kontroll.
Bare ca 2 år etter at russerne første gang proklamerte at Pokrovsk sto for fall:
Hej Norge
Dagens !!
Crazy: Russians make the same stupid mistake 6 times in a row
Update from Ukraine | BIGGEST PUTIN’S BLUFF HAS FAILED - No one Fears Him Anymore
Det skulle jo komme at Putskiiiiie er minor "minnions "
Just listen to how Kremlin responded to strike on Moscow! Journalist instantly provoked Peskov
Hvad siger Boms ??

Dagens Pollental
– Incl 78 artilleri systemer 
Slava Ukraini 
Dansken
Sidde nyt fra Ukraine !!
Det er ufatteligt hvad Ukraine formår at skyde ned af Russiske Shahed droner og missiler

Putskiiiie og C/O må vride sig selv i skægget 
Konstantin live lige nu – det bliver ikke bedre 
Dansken
Altså,
kall meg gjerne naiv, men jeg forstår ikke hvorfor ett land (Russland) som er så rikt på uendelige ressurser og muligheter ikke velger å satse på samarbeid, åpenhet, vekst, innovasjon og fredelige / lønnsomme relasjoner heller enn å valse inn i krig og spionasje, inflasjon / høy rente /, global isolasjon, lemlestelse og død.
Krigens kostnad kontra gevinsten, som ligger i utbombede ruiner og minelagte åkrer hvor eiendomsretten for evig vil være omtvistet, gir ingen mening.
Jeg ville blitt en elendig despot…
Jeg vil anta det er fordi Putin fullstendig feilbedømte situasjonen i Ukraina og trodde han kunne gjøre en repeat av 2014-krigen hvor Russland tok en stor bit av Ukraina uten altfor mye krøll. Russland var kommet under noen sanksjoner, kanskje tenkte han at å erobre hele Ukraina i 2022 ville fjernet disse ved at Russland-styrte Ukraina da ville godta endring av landegrensene.
Motivasjonen for krigen i utgangspunktet (2014) tenker jeg nok kommer av en god porsjon stormannsgalskap.
putin var nok drevet av to ting, ønsket om å reetablere stor-russland og som diktatorer flest behovet for å ha en ekstern fiende som folket kunne samle seg om.
Hadde han klart det på tre dager hadde han nok vært superpopulær, men nå begynner det vel å se mørkt ut for fyren - omsider!
Det viktiga før ryzzlands Maktelit er at sikkre sin egen positjon. Ikke at gjøre landet eller folket rikt. Hvis folk fpr det før bra, kan de begynne og stille spørsmål. Andre (utenfør den egen kretsen) kan begynne å skaffe seg positjoner som kan utmana Makten. Og det er de som sitter i toppen ikke interesert i. Gjenom at kontrollere utdaning, media og religion så kan man få folk at tro at det russiske systemet er best, mye bedre enn allt annet. Hvis man ser på atitydundersøkninger som gjorts så ser man at dette har lykkets mege bra.
Ja, Russland er på sett og vis et Sovjet uten kommunisme. Da står kun mafiastrukturen igjen, som Putin rendyrker. Uten kommunisme trenger de andre ideologier for å legitimere maktmisbruk og frihetsberøvelse. Murens fall og den sjanglende fylliken Jeltsin var en stor ydmykelse for Russland, litt som Tyskland etter første verdenskrig. Putins (og Hitlers) oppgave er å reparere denne skaden. “Sovjets kollaps var det 20. århundrets største geopolitiske katastrofe” eller noe i den duren sa Putin en gang. Det er ulike varianter av myten om en tapt gullalder (Paradise lost) som skal komme tilbake. Grunnstruktur i mange religioner og som kan brukes som nasjonsbygging (make xyz great again).
I tillegg til denne overbygningen ligger mye at Sovjets aktiva i de tidligere sovjetrepublikkene. Republikkene ligger naturlig nok i randsonen av det gamle Sovjet. Militær industri i Ukraina, svartehavsflåte på Krym, romfart i Kasakstan mm. Det er også en strategisk risiko for Putin at disse statene vender seg mot vesten.
Putins regime vil få større problemer med å holde på makten i et Russland som åpner seg mot vesten.