Russerne har dessverre flere kort på hånden enn mange små og store eksperter inbiller seg. Og blir det fred i Midtøsten vil de ligge enda bedre an siden en del våpen har tatt veien dit.
Når enkelte får seg til å skrive at Oresnikrakettene bare er symbolske burde de som mener det kanskje utsette seg selv for et slikt angrep.
Hvis en ikke e r forberedt på det så er det for sent når rakettene e r kommet på vingene Det er stor sjanse for at dødstallene vil stige i nærmeste framtid
- Ta ut bro
- Ta ut lastebiler som står i kø for å komme over pontonbro
- Ta ut pontonbro
Ukraina bare: kanskje dere må kjøre en kolonne med tankbiler over kerch broen?
Eller, bare sørge for at Russland, en av verdens største eksportører av olje har bensinmangel. Med tanke på hvor høyt Moskva blir prioritert, så vet man at det begynner å bli kritisk.
Hvor sterk framstår putin når hovedstaden ikke lenger har bensin?
I starten, så merket russerne lite til ukrainske angrep på raffinerier, de hadde eksportkapasitet å ta av. Nå er den tatt ut og for hvert raffineri Ukraina tar ut, så blir det mindre drivstoff i Russland. Mao, for hvert ekstra raffineri Ukraina nå tar ut, så blir situasjonen i Russland verre.
I tillegg, logistikken blir fubar, for de har kanskje nok bensin ett sted, men så trengs den 1000 km unna.
Hej Norge
Dagens update 
Generobring uden et eneste Ukrainsk liv 
Og Denys !! 
Solovyov i panik over Moskva next
– Det strammer til 
Where Is Nabiullina
– Og Konstantins prediktioner 
Konstantin når han er bedst – et indslag som er værd at se og lytte til 
Mærk den 19. Juni !!!
Konstantin predikt: Krigen skal ikke vindes på slagmarken – men kommer indefra i Rusland 
Nye problemer Putski skal forholde sig til

Dele af Moskva under vand
https://packaged-media.redd.it/mqa72iayv37h1/pb/m2-res_480p.mp4?
Ukrainian drones introduce stricter fuel limits at the Russian gas station
Dagens Pollental – Rigtigt gode tal over det hele 
Slava Ukraini 
Dansken
Jeg ser frem til skogbrannene som kommer til å herje i russland snart.
Uten drivstoff, så blir slukking nesten umulig.
Den eneste praktiske måten vil være ved å tenne motbranner.
Ryktene har gått hele uken om sentralbanksjefen i Russland, Elvira Nabiuliina.
Hun har ‘forsvunnet’ fra offentligheten siste 2 ukene eller så, og mange spekulerer i årsaken. Elvira har i flere tiår vært en nær politisk alliert med Putin og er medlem i samme parti. Imidlertid er hun mest kjent som en meget dyktig statsøkonom/fagøkonom, også i det europeiske bankvesenet.
Hun var ikke på forhånd kjent med invasjonen den 24 02 2022, og hadde et møte med Putin i uken etter invasjonen ifm at hun erklærte at hun ville fratre. Putin har alltid satt stor pris på henne, og har stor respekt for hennes faglige dyktighet. Putin ba henne på møtet i slutten av februar 2022 om å fortsette. Hun aksepterte.
Ryktene nå mai/juni 2026 går ut på at det har vært en eller annen form for konfrontasjon mellom de to. Putin fikk for noen måneder siden vedtatt en hjemmel for mobilisering. Så langt er ikke mobilisering satt iverk. Nabiuliina skal ha informert Putin om at hun (denne gangen) avgår, samt forlater Russland, hvis han iverksetter mobilisering.
Den gradvise overgangen til krigsøkonomi i Russland, samt det sentralbank-styrte høye rentenivået har gjort henne til en skyteskive for en rekke grupper i Russland. Putin har beskyttet henne.
Etter den angivelige/ antatte konfrontasjonen med Putin i månedsskiftet skal hun ha uteblitt fra alle møter mv der hun naturlig skulle ha møtt. Bl a St Petersburg Economic Forum. Ulike rykter, men det kanskje mest hyppige er at hun er satt i en eller annen form for husarrest.
Link nr.1:
Link nr.2:
Link nr.2 gjengir 3 muligheter:
-
Hun er syk. Pskov uttalte for en snau uke siden dette alternativet i et forsøk på å dempe strømmen av rykter.
-
Hun protesterer mot Putins valgt linje ved å frivillig holde et borte
-
Hun har falt ut av et vindu.
Alternativet ‘husarrest’ blir da en fjerde mulighet.
Link nr.3:
Link nr.4:
Konstantin i Inside Russia har et poeng i at Nabiullina vet for mye til at Putin kan la henne forlate landet nå. Har hun truet med å reise, så virker det ikke usannsynlig at hun kan ha en form for husarrest.
Jeg regner med at hun blir kraftig forkjølt bare hun nærmer seg et åpent vindu, så hun holder seg klokelig på avstand.
Injuries consistent med en landing da vil jeg tro. Må sette telemarksnedslag
I Russland kan du slå deg i hel om du faller ut av et kjellervindu.
Troligtvis et helt vanlig russik uhell; han var full og skulle på dass, men tok feil og fallt ut gjenom vinduet. Kan hende hvem som helst, særlig i Ryssland.
Flyveturen ned mot bakken er et minne for livet.
Trump speaks with Putin as well as Zelenskyy, Kremlin claims Trump offered to influence Kyiv
KATERYNA TYSHCHENKO — 14 June, 19:07
For øvrig samme gamle leksa mellom de to geitebukkene
Ser ikke lovende ut m.h.t en snarlig fred
I begynneslen av krigget var det vanlig at russiska soldater kjørte i sirkler før at få slut på drivstoff og/eller saboterte sine egne kjøretøy.
Noen som sett noe av dette på seinere tid? Lenge siden jeg så noe.
Drivstoff har stor verdi på svartebørs i Russland nå, så om russiske soldater går tom for drivstoff, er jeg sikker på at det er på den mest lønnsome måten.
Ikke mangel på lastebiler, men ingen sjåfører 
Krim snart helt isolert
Ukraina peprer ferdselsårer og struper drivstofftilgangen til den russisk-okkuperte Krim-halvøya, der situasjonen begynner å bli desperat. Kreml tvinges til mer rasjonering.
Russian Tu-22M3 strategic bomber crashes in Russia’s Irkutsk region.
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/xi0y6l7S6r
