Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt

Kan bygges med ukr krigsfanger/sivile. Da blir det billig. (Broen over Kwai).
Tunellen under bering.

1 Like

Det er det her også.

1 Like

TASS har en artikkel om den foreslåtte tunnelen under Beringstredet i dag

Ukrainsk angrep på Krym i natt.

Et oljedpeot utenfor Simferopol står i brann (sikkert noen tilfeldige vrakrester fra nedskutte ukrainske droner som traff perfekt og startet en mindre brann som allerede er slukket).

Oljedepotet tilhører Kryms største nettverk av bensinstasjoner.
Det er da sannsynlig at bensinkrisen på Krym med dette er løst:

Simferopol distriktet legger her:

Kreml har ikke hatt tid til å kommentere angrepet.

Men rent generelt har Putin og TASS informert det russiske folket om at Russland vil styrke sin posisjon som en global leder innenfor energi. Dette sa Putin den 16 10 25 i en tale på «Russian Energy Week»:

**
Enkelte av mine innlegg inneholder spor av ironi.

5 Likes

Trumps egen ‘rapport’ om den angivelig vellykkede tlf samtalen med Putin:

https://x.com/TrumpDailyPosts/status/1978875730789539860

Putin skal altså reise til et NATO-land. Ungarn har også skrevet under på traktaten/avtalen vedr den internasjonale straffedomstolen. Domstolen har en utestående arrestordre på hr. Putin. Ungarn har altså plikt til å pågripe Putin og sende ham til Nederland.

Det kommer neppe til å skje. Kan virke som d’herrer Trump og Putin bevisst har valgt Ungarn som møteplass for å peke nese til den internasjonale straffedomstolen.

USA, Russland, Kina, India m flere stater anerkjenner ikke den internasjonale straffedomstolen:

1 Like

Ungarn har trukket seg ut av ICC.

Ikke for det spiller noen rolle, Orbán ville uansett ikke arrestert sin gode venn Putin.

3 Likes

Rent formelt, så ser det ut til at forpliktelsene varer i et år etter utmelding.

7 Likes

Ungarn kan jo bare ignorere ICC hvis det vill. Det skjer ikke noe hvis de bare gir fan.

EU, or fremførallt næringslivet i EU (utenfør Ungern og Slovakien) borde vare mye hardere mot de som later seg styres fra moskva. Som det er nå er Ungarn i praksis en russisk marjonett. Kanskje man håper på at det skall maktkifte til mer vestvenlig.

4 Likes

Hej Norge

Dagens Update — video i dag viser til Solovyov, hvis man havde set mine indslag i går var der et længere indslag med Solovyov og hans Propagandagist kompaner direkte fra studiet.
Se “Shocking Footage” sidste del af Videoen – ikke kedelig :smiley:

:astonished: :astonished: :astonished: :astonished:
Det er hvad Konstantin har spået og sagt i flere uger/uger – Se ældre Konstantin Videoer !!!

:smiley: :smiley:

Krim :comet: :comet:
https://militarnyi.com/en/news/drone-attacks-damage-substations-in-crimea-leaving-parts-of-region-without-power/

The Russian military shot down its own plane over temporarily occupied Crimea when it was repelling an attack by Ukrainian drones, according to Navy spokesperson Pletenchuk.

https://packaged-media.redd.it/3e95aeg81nvf1/pb/m2-res_480p.mp4?m=exp-cmaf%2FDASHPlaylist.mpd&v=1&e=1760709600&s=725674686783ad9c310bba87ebcf2fb9fd797076

Boms
"Let it burn" :fire: :fire: :fire:

Russian refinery hitlist. Update 16th of October 2025

Klik for at forstørre !!!

Dagens Pollental !!

Dagens :rofl:

TOS-1 crew, after losing their vehicle, refused to go on the infantry assault and were tied to trees as drone sacrifice. October 2025.

https://packaged-media.redd.it/kremwylb3mvf1/pb/m2-res_820p.mp4?m=exp-cmaf%2FDASHPlaylist.mpd&v=1&e=1760695200&s=6064c1904700b5212f0542f55be3258a765b8442

Slava Ukraini :ukraine:
Slava Zelensky :ukraine:

Dansken

10 Likes

Forsidebildet til videoen er AI-generert. I videoen, så ser det ut til å være type <50 der. Jeg er veldig lite imponert over den type villedning.

5 Likes

Dette er et irriterende fenomen, som lett gjør at man ignorerer en ellers interessant hendelse.

2 Likes

Denne samtalen har Russland bekreftet.

Jeg er egentlig mer bekymret for samtaler som Trump mener han har hatt, men som den angivelige samtalepartneren ikke kjenner til.

4 Likes

Muligt – men indholdet er ikke AI genereret ---- umuligt at ligge ind, aner jo ikke om det er genereret — men det ved du !!
Kanal 13 er en seriøs kanal, jeg prøver kun at finde seriøse ting

Vil være rart hvis du kan fortælle hvilke ting der ikke er AI manipuleret :astonished:

Dansken

Men ikke seriøs nok til å unngå villedende Ai-genererte clickbait-bilder for å få inn seere.

4 Likes

Så lad være at åbne Kanal 13
Mangler din indsigt !!

DK

Ser av din lenke at Ungarn trakk seg fra ICC i juni 2025.
Takk for info, det hadde jeg ikke fått med meg.

Orban fremstår mer og mer som en alliert av Putin / Russland.
Uholdbart for NATO. Heller ikke bra for EU, der Ungarn også er medlem.

5 Likes

Oljeprisen og Russland sine inntekter faller. Snittet for siste måned er nå 65$ og prisen i dag 60$. Dette kan bli smertefullt for Russland.

5 Likes

Nå har storavisen Financial Times fått innsyn i hva som foregikk bak de lukkende dørene i Anchorage 15. august, og kan avsløre saftige detaljer fra hva som ble sagt på toppmøtet straks kameraene var borte.

1 Like

Ad Kanal 13

Er 100 % enig med Christian her.

For egen del oppdaget jeg vedr en større hendelse nær årsskiftet 2023/24 at Kanal 13 hadde inkludert rene fantasi-billedmateriale vedr en større hendelse i krigen.

Ble diskutert i kommentarfeltet om billedmaterialet var hentet fra en annen virkelig hendelse og inkorporert i materialet vedr den nye hendelsen. Eller om materialet var ren ‘tegnefilm’ / AI-generert.

Fulgte kanalen noen måneder til. Men da kanalens ansvarlige fortsatte med samme praksis, bestemte jeg meg for aldri mer å åpne en video fra Kanal 13. Det løftet til meg selv har jeg holdt.

Men for all del - folk er ulike.
De som liker å både se og poste materiale som inkluderer tegnefilm fra krigen, er frie til å gjøre det. Vi som ikke liker å blande reelle bilder med tegnefilm i en lapskaus, holder oss unna.

**

Edit ca kl.16.45:

Mens vi i dag diskuterte bruken av kunstig intelligens / ‘tegnefilm’ i videoene fra Kanal 13, har reglene for TekInvestor blitt endret:

5 Likes

Handler nok bare om økt antall click & økte annonseinntekter.
Ikke seriøs nyhetsdekning.