Rubio er en av de få i Trump adm. som klarer å se litt lenger frem enn nesetippen. Og han er en opportunist. Siden det kom opp her for et par dager siden spm om Trump bedriver et mer komplisert spill enn 2D Ludo, så kan vi nok anta at Rubio ihvertfall holder på med 3D backgammon her. Rubio har ihvertfall manøvrert gjennom den siste ukens hendelser på en måte som gjør at han viser at han er mye mer in line med senatet og tradisjonelle amerikanske interesser. JD Vance derimot…
Husker ikke hvor jeg så det, men noen spekulerer i om Rubio forsøker å posisjonere seg som en utfordrer til Vance i det øyeblikket Trump gjør noe som gjør det klart for alle involvert at han er for deranged til å styre skuta. Og joda, seff er det Vance som per def skal ta over, men hvilken politisk backing har han egentlig hos GOP? J eg tenker også at så mange av de vanlig spillereglene allerede er kasta ut av vinduet at mye faktisk kan være mulig. Jeg tror kanskje Rubio forsiktig posisjonerer seg som en slags “litt mer tilbake til normaliteten”-kandidat for å styre skuta.