Er ikke dette ganske spektakulært med tanke på avstanden?
Offtopic:
I midten av 1990-tallet var jeg en tur til St Petersburg for å hilse på en brevvenn.
Det ble advart på reisebyrået at der ikke var helt trygt, men det var ikke jeg enig i siden jeg
bare hadde gode opplevelser med reiser i Østeuropa
Og reisen gikk rimelig greit den de ca 8 dager jeg var der.
Husker ikke så veldig mye nå 30 år etterpå, men var i Vinterpalasset som var imponerende
Samt Metroen og noen andre severdigheter
Jenta jeg var sammen med var mager og stresset, og hadde det tydeligvis ikke helt lett i hverdagen
Men til poenget: Drosjesjåføren jeg hadde til flyplassen.
Har ikke tenkt så mye på det før Putin i senere år er kommet i søkelyset Sjåføren var etter hva jeg husker veldig lik Putin
slik han trolig så ut på den tiden. Lyshåret , lyse blå øyne og i det hele tatt en pen ung mann
Vedkommende snakket bra engelsk, men det jeg husker best er at han smattet nesten for hver eneste setning han sa
Og virket flegmatisk og nesten overbærende når han fant det for godt å si noe. Putin hadde også fyldige lepper da han var yngre
Sjansen for at det var Putin er vel veldig små, men så vidt jeg vet kjørte han taxi en periode

kunne det være din dialog som gav dårlige ideer til taxidrivern
Hej Norge
Dagens tekst 
SHOCK! UKRAINE UNVEILS DEADLIEST WEAPON! RUSSIA IN RUINS! PUTIN’S ARMY IN CHAOS!
Ukraine struck a rocket and artillery arsenal in Volgograd, Tambov missile plant was targeted
Fire show – An oil refinery in Komi is in flames: a strike 2,000 km deep inside Russia
Russia is at a point of social anger and explosion: Putin’s throne is being shaken by time bombs
Solovyov !!
Konstantin – Ægte news inside russia 
Russia’s January Oil Revenues Just CRASHED 50% — Why I’m Betting Big Against the Kremlin
Multiple Missiles (Neptune/Flamingo) Hit GRAU Arsenal in Volgograd! At Least FOUR Impacts!
Firs starlink and now TG down. Russian government “restricted” TG. Russian soldiers and military bloggers in panic as it’s their only way of communication in many sectors. Even Duma members were outraged. 11.02.2026
SE vidio --Stærke og modige ord fra Dumaens medlemmer ---- LUK ALLE VINDUER og bloker trapper 
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1r2dccw/firs_starlink_and_now_tg_down_russian_government/
Dagens Pollental — ikke så maget at lave til Bedemænd
Meeeeeen Skrothandler har nok at se til med havareret Artilleri og UAVs 
Og Olie BingoPladen
— hvad siger Boms ??

Dagens Grin 
Slava Ukraini 
Slava Zelensky 
Dansken
Kreativiteten er fortsatt imponerende!!!
Russland driver å kutter muligheten til å bruke Telegram. Den russisk stat sin “MAX” app mangler visst muligheten til å lage større grupper (1000+), noe som visst skaper problemer. Usikker på hvor reelt det faktisk er.
For et regime som frykter sin egen befolkning, er begrensningen på gruppestørrelser kanskje en feature, og ikke en bug.
Litt på siden, men man blir jo eitrande forbanna
når man hører NRK intervjue ruzzere og bare smile og spørre softe spørsmål. De burde jo vært forbigått i stillhet fra oss i vesten som kaller oss venner av Ukriana
En ting er å sammenligne funksjonalitet, brukervennlighet osv mellom Telegram og MAX.
En annen ting er å være klar over at MAX er utviklet i samarbeid med FSB. Dette er kjent for mange/de fleste russere. Man kan legge til grunn at alt du skriver og mottar på din MAX-konto, kan sluses (eller blir sluset) automatisk til din overvåkningfil hos FSB.
Ikke overraskende at motstanden mot å bruke MAX er omfattende.
Motstanden søker FSB / statsapparatet (inkl Rozkomnadzor) å knekke ved å legge ulike hindre i veien for bruk av Telegram, Facebook, Instagram, YT, WhatsApp mv.
**
For de russisk soldatene ved fronten innebærer dette at da Starlink ble utilgjengelig for ca 1 uke siden, og offiserer og soldater søkte å etablere alternativ kommunikasjon gjennom de nettopp nevnte plattformer, så var dette ofte ikke vellykket.
Selv om russiske forsv dept’et holder kjeft om problemene, så har ikke russisk mil bloggere tidd stille. Har referert til hva noen russiske mil bloggere har skrevet om problemene tidligere i uken. (Se f eks innlegg # 6533 og # 6565).
Det er obv. spektakulært, ja, men er også ganske sikker på at ukrainerne hadde fått til å sette fyr på en dunge med selskrotter på Vrangeløya om de ønsket, for å si det sånn.
Er mulig dette er postet tidligere men da er det en reprise på gode nyheter.
Dette innlegget fra Werner var innlegg # 6575:
Werner hadde limt inn denne linken:
En kilde i Ukraina sikkerhetstjeneste (SSU) uttaler at dette angrepet på Ukhta oljeraffineri i Komi-republikken satte ny rekkkevidde-rekord for ukrainske droner med 1.750 km fra ukrainske grensen:
Kart åpner seg om du trykker på linken:
Det kan jo bli interessant hvis Ukraina får fart på Flamingo-produksjonen sin. Dette er ca 500 km fra Ukraina,
Skjer litt nå! https://euromaidanpress.com/2026/02/12/allies-pledge-38bn-in-defense-aid-for-ukraine-at-ramstein-meeting/
Virker som russerne begynner og få tynt med luftvern .
Hej Norge
Dagens Update !
Update from Ukraine | Shocking! USA saves Russia | Trump - Putin Economy Deal Published! 
Ukraine hits airfield in Crimea, munitions depot, data center - UAVs pound strategic Russian assets
Russian general’s harsh words to Putin -“You’re not a leader, you are driving country into disaster”
Putin’s entourage united against the dictator in panic mode; “withdraw from the war”
TRAP IN MOSCOW CLOSED! ZELENSKY DESTROYS PUTIN ON HIS OWN TERRITORY! MOST TERRIFYING STRIKE!
Sergey Lagodinsky: Putin loves to talk about Hitler’s crimes. Baba Zhenya survived the Holocaust and Hitler, but she froze to death in her own apartment in Kyiv after Putin bombed Ukraine’s energy infrastructure.

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/1r3necn/sergey_lagodinsky_putin_loves_to_talk_about/
Slava Ukraini 
Slava Zelensky 
Dansken
Kina begynner å ri to hester… den russiske begynner å bli sliten og med labre framtidsutsiker ?
a { text-decoration: none; color: #464feb; } tr th, tr td { border: 1px solid #e6e6e6; } tr th { background-color: #f5f5f5; }
Kina skal gi Ukraina en ny pakke med humanitær energibistand.
Kilde: Ukrainas utenriksminister Andrii Sybiha på X (Twitter)
Detaljer: Sybiha opplyste at han holdt et bilateralt møte med Kinas utenriksminister Wang Yi i München, hvor partene ble enige om beslutningen.
Sitat: «Jeg er takknemlig for Beijings beslutning om å gi en ny pakke med humanitær energibistand til Ukraina.»
Mer informasjon: De to ministrene diskuterte også hvordan man kan utvikle gjensidig fordelaktig handel og bilaterale forbindelser basert på gjensidig respekt for territoriell integritet. Sybiha bekreftet Ukrainas interesse for kontakt med Kina på høyeste nivå.
Han orienterte også Wang Yi om situasjonen ved frontlinjen, Russlands angrep på Ukrainas energisystem og skadene russiske angrep har påført kinesiske selskaper.
Møtet endte med enighet om å fortsette kontakten og legge til rette for gjensidige besøk.
Bakgrunn: Sybiha uttalte på sikkerhetskonferansen i München at Europa ikke lenger kan stole på amerikansk beskyttelse, og at Ukraina må bli en integrert del av en ny europeisk sikkerhetsarkitektur.