Har noen kalt offensiven “stor”?
Offansiven til Ukraina er om noe en shaping operasjon for å ødelegge for den større russiske offansiven.
Samtidig ser det ut som UKR har fokusert strategisk og nå har klart å klemme inne 1stk russisk brigade. ( 2-8k mann).
Næ, men det er en forskjell på motoffensiver og offensiver og jeg tenker at det Ukraina driver på med nå hører til i den første kategorien. Også tenker du at den hører til i den andre kategorien. Egentlig ikke så viktig, men men.
Uten at jeg kjenner saken ordentlig. Hva mener Orban at de skal gjøre for å gjenopprette oljeleveransene fra rørledningene som går gjennom Ukraina er litt uklart for meg 
Altså, EU har sagt de kan betale for reparasjonene. Ukraina har sagt: kjør på. En delegasjon fra EU er/var i Ukraina for inspisere skadene.
Orban trenger ikke en løsning. Han trenger en konflikt med fæle utenlandske politikere, som varer helt frem til valget.
Denne postet jeg for 13 timer siden:
Oppfølging i form av grundig artikkel/intervju med Remeslo:
Ja, dette er ren valgkamp for Orban.
Håper han taper valget!
Gassprisen til himmels igjen – E24
… vil Ukrania drone squads på besøk demonstrere sin fortreffelige antidrone teknologi mot iran droner; løpende nedskyting/føre til roe ned gass/ olje pris, tjene penger på teknologi salg samt få stjerne i boka av araberne.
Hej Norge
Dagens Update
– Mange ting på gang, som fremgår af flere på trådens indslag 
Coup: Regime in crisis as Russian intel raises alarm of coup plot forcing Belarus mobilization
Denys med Rybar update blandt andet 
Solovyov, Solovoyov 
Konstantin – Ægte news inside Russia !!
The Great Russian Fire Sale: How Survival Economics is Resurrecting the 1990s Flea Market
Moscow plans to send over 100,000 Russians to Ukraine’s annexed regions
Så må vi se om den plan holder 
Ukrainian drone attack obliterates tanks at key Russian military fuel depot in Krasnodar
JUST IN! INVASION OF ESTONIA!? PUTIN’S TERRIFYING PLAN EXPOSED! RUSSIAN MISSILES HIT RUSSIAN HOMES!

Holy Moly

Slava Ukraini 
Slava Zelensky 
Dansken
russisk brigade innestengt…det burde bli en rikelig dronesafari for Ukraina…
Syrskyi uttaler at Putin planlegger å mobilisere 409.000 nye soldater ila året 2026.
Kan vel tenkes at mye av det som skjer i kulissene i Russland nå også kan stå i sammenheng med denne planlagte mobiliseringen. Hittil har Putin i sterk grad unngått å mobilisere noe særlig fra Moskva og St Petersburg. Med sterk misnøye i Russlands fjerne provinser over at de har måttet bære en uproporsjonal stor del av krigsbyrden, ligger det nok an til de to nevnte byene vil måtte bidra med en del av de nye 400.000 soldatene,
Sikkert veldig populært, jf også at det har blitt godt kjent i alle lag av den russiske befolkningen at å bli sendt til Ukraina som soldat, innebærer lave utsikter til komme tilbake i live og uskadet:
Artikkelen inneholder også interessante opplysninger om hvordan den russiske administrasjonen i okkupert del av Ukraina kjører en kampane i universitetsmiljøene for å rekruttere «frivillig» ukrainske studenter til den russiske hæren.
Jeg får litt opplevelsen av Ringenes Herre her, det produseres orker i mengder. Men vi vet jo hvordan det gikk med orkehæren, den ble slukt av et stort hull. Vi må håpe det samme skjer med Putins soldater, i overført betydning selvfølgelig.
Akkurat som trump og sjefen ønsker det her
Tvungen psykiatrisk behandling var mer en sovjetisk tradisjon, men Putin prøver jo å gjenskape Sovjetunionen…
Her er det bare å skrinlegge gamle planer og sette alle i sjø og kystforsvar snarest mulig på lærebenken.
100 slike droner gjemt i «naust» med litt betaling for lagring og ettersyn så har man for 200MNOK dekket mye kyststripe.
Ruzzerne har sikkert fått ordre om å fremover, høres ikke ut som de kom så langt her 
Tre dager på rad med over 1500. Jeg ser kommentarer om at mange er bedre utrustet enn vanlig. Det indikerer at det ikke bare er de vanlige storm-Z, men også bedre avdelinger som sendes i angrep.
Vanvittige mengder kjøretøy av alle slag som har blitt tatt ut hver dag her. Jeg er spent på om russerne kommer seg noe framover i det hele tatt. DeepStateMAP | Мапа війни в Україні kjører vel med tre dagers forsinkelse, så er vel ikke noe særlig på kartet enda. Ser de har tatt 8km2 i Donetsk.
Ruzzland er ikke særlig gode på navigasjon