BlueSky har også hatt flere meldinger om det samme!
Ifølge russiske forsvarsdept’et var dette en ulykke under en treningsflygning:
Uklart om dette var en Su-30 eller en Su-27 ifølge denne:
Synd.
Trumps sanksjoner av 22 10 2025 har ledet til en prosess der flere og flere stater i Europa enten nasjonaliserer Lukoils og Rosnefts eiendeler i vedkommende land, alternativt fremtvinger salg av eiendelene. Tilsvarende prosess med Gazproms eiendeler i Europa.
https://euromaidanpress.com/2025/11/11/frontline-report-2025-11-10/
Russsiske olje- og gass foretak blir effektivt vingeklippet og deres inntekter kraftig redusert.
**
Fra Kreml melder talsmannen Pskov at alle disse vestlige sanksjonene bare gjør Russland sterkere.
Russia stronk!
Video på 1 min 11 sek som viser russiske soldaters siste sekunder i live i utkanten av Pokrovsk. Ukrainske soldater har etablert killing zones. Jfr nyheten i et annet i innlegg for noen timer siden på tråden om at et økende antall russiske soldater i Pokrovsk området nekter å lystre ordre.
Ukraina har i kveld angrepet oljeterminalen Sheshkaris i Novorossoyisk ved Svartehavet:
Moment of one missile impact in Novorossoyisk:
https://x.com/Tendar/status/1989116864581239239?s=20
https://x.com/bayraktar_1love/status/1989106496651817431?s=20
Utrolig viktig at de tar ut slike mål.
Sammen med det tidligere angrepet på terminalen i Tuapse, så innebærer dette at Russlands oljeeksport fra Svartehavet er stanset. Nå har de bare havnen i Sanktpetersburg til eksport av olje via skip.
Jeg vet ikke hvor stor effekt dette vil ha på russisk oljeeksport, siden det er mange skip med russisk olje som ikke får levert til kunder nå. Effekten på sikt blir kanskje viktigere. Det blir vanskeligere og dyrere å få tankskip til russiske eksportterminaler i Svartehavet.
Russerne e r nå i full gang med å massedeportere mindreårige fra ukrainsk okkupert område til leire i Sibir for opptrening til å kjempe mot Ukraina
Samt å sende ‘nøkkelpersonell’ som skal bygge industri. Eller sende dem på såkalte businessreiser som de kaller det.
Putin går i Stalins fotspor
Hva tenker vi om dette? Hvor lenge kan ukrainerne holde ut slike massive angrep?
Men hvor lenge kan Vesten fortsette med sine overføringer. De har jo ikke uendelig med midler. Og de ønsker vel kanskje også å se resultater på bakken.
Hej Norge
Dagens update !!!

Solovyov !!!
Slava Ukraini 
Slava Zelensky 
Dansken
Til evigheten. All krig i moderne historie har vist at terrorbombing av sivilbefolkning ikke har endret noe.
Unntakter at bombingen av hiroshima og nagasaki med atomvåpen.
Vi får håpe du har rett og at historien følger de oppsatte reglene.
Så lenge Europa og USA støtter dem tenker jeg.
Hvor lenge kan Russland leve med at oljeeksporten deres blir sanksjonert, både av USA og av Ukraina via angrep på oljeterminaler, raffinerier og pumpestasjoner i oljenettverket sitt.
Her er tallene fra oktober. Sanksjonene fra USA har gjort at rabatten på russisk olje har gått enda mer opp, så prisen har gått ned med mer enn 10%. Hvis de samtidig kan eksportere mindre, så vil inntektene falle enda mer. Ikke akkurat kollaps enda.

Samtidig som olje, gass og kullinntektene går ned, så har Russland økt utgiftene hjemme og de innenlandske inntektene har gått ned, så nå øker de skatter for å dekke opp. Spørsmålet er jo om det kveler alt i Russland? Jeg tror fort det.
Jeg vil forresten tro at ukrainske angrep på russiske oljehavner kan få langsiktige konsekvenser. Å bestille olje fra disse havnene framstår jo nå som en gamble, for det er ikke sikkert du får levert derfra. Rabatten på russisk olje henger hittil først og fremst sammen med sanksjonene. Nå blir det en tilleggsrabatt fordi du ikke vet om du får levert olje derfra eller ikke. Olje blir jo gjerne bestillt med 1-2 mnd lead time (såvidt jeg har fått med meg). Nå vet man ikke om man faktisk får oljen man bestiller.
Oljeprisen gikk litt opp idag, antageligvis pga det siste ukrainske angrepet, men jeg vil tro russisk olje fra skip har falt.
Det som bekymrer meg, er at russerne fortsatt synes å ha en viss fremgang på bakken og at det blir vanskelig å drive dem vekk fra de områdene de tar, og at dette igjen vil være områder Putin ikke vil gi fra seg ved eventuelle fredsforhandlinger. Slik jeg vurderer det, er Ukraina helt avhengig av kraftigere våpen enn det de har nå. Men når Trump ikke vil bidra med Tomahawk, blir dette bare en endeløs krig, slik jeg vurderer det.
Spesielt hvis Ukraina hadde fått Tomahawk for noen år siden, så ville det ha kortet ned krigen veldig. Hvis Ukraina hadde fått noen hundre Tomahawk nå, så ville det ha hjulpet, men Ukraina har nå rimelig gode evner til å slå ut russiske mål langt borte og iflg dem selv, så vil de få ca et Flamingo-missil pr dag framover.
Det jeg har reflektert over, er hvorfor ikke ukrainerne bruker sin drone- og missilkapasitet til å ta ut russiske mål på bakken (noe som for så vidt også gjelder den andre veien), for på den måten å svekke deres fremrykningsevne?
Det er jo det UKR gjør idag.
Og det er jo derfor russerene rykker frem på dager hvor det er tåke og tar absurde tap på dager det er klarvær.
Hovedtingen er at tapstallene til russland er helt sinsyke. Fordi UKR droner dem til døde.