Russere, utenfor Russland som skriver om russere i Russland:
It is convenient to live with a bucket on your head. Until it is hit with a baseball bat.
Russere, utenfor Russland som skriver om russere i Russland:
It is convenient to live with a bucket on your head. Until it is hit with a baseball bat.
-President Vladimir Putin has presented US President Donald Trump’s special envoy with an award to pass on to a senior CIA official whose son was killed fighting with Russia in Ukraine.
Putin gave the Order of Lenin to Steve Witkoff during his trip to Moscow this week to discuss a plan to end the Ukraine war, sources familiar with the matter told the BBC’s US partner CBS.
Michael Gloss, 21, who was killed in Ukraine last year, was the son of Juliane Gallina, who is the CIA’s deputy director for digital innovation.
Reports of the award emerged as it was confirmed that Trump and Putin will meet in Alaska next Friday to discuss the future of the war in Ukraine(BBC)
Jaja , de finnes selv i de beste familier
Brukbar artikkel fra VG:
Om man ser bort fra “click-baitingen” og bruken av ord som “går bra” så synes jeg disse denne delen av artikkelen er ganske spot on ift. hvorfor den jevne russer i det korte/mellomlange bildet har hatt interessefelleskap med Putin ift. å fortsette krigen (- mine uthevninger i bold):
"– Tjent på krigen
Det kan virke rart at Russlands økonomi siden fullskalainvasjonen har gått så bra frem til nå. Kort forklart skyldes det en kombinasjon av at:
- Myndighetene har tappet landets velferdsfond
- Det er tatt opp statslån
- Oljeprisene har vært fordelaktig høye for en petroleumsnasjon som Russland.
Krigen har gjort at arbeidsledigheten er rekordlav, 2,2 prosent i fjor, og lønningene rekordhøye. Dette er fordi flere trengs på arbeidsmarkedet når flere reiser ut av landet eller verver seg til krigen, i tillegg til at landet må jobbe på høygir for å produsere alt de trenger til militæret. Det blir konkurranse om arbeidstagerne, som presser lønningene opp.
– Det som er litt paradoksalt, er at veldig mange russere har tjent på krigen de siste par årene. Realinntektsveksten har vært veldig sterk, i fjor vokste den med nesten 10 prosent. Det er det høyeste nivået vi har sett siden 2008. Det er for mange viktigere enn den større økonomiske konteksten for landet, sier FFI-forsker Julie Helseth Udal til VG."
Artikkelen peker etter min mening på de viktigste grunnene til hvordan Russland har klart å holde krigen gående såpass lenge - ikke fordi det går bra slik den russiske propagandaen vil ha oss til å tro, men fordi man har brukt strategiske ressurser og grep som bare kan benyttes en gang.
I opplistingen kunne man lagt til “brukt opp sovjetiske utstyrslagre” på den militære biten.
Alle som kritiserte Biden for å være dement…lurer på hva de sier nå…
Eller er det allerede avgjort at Russland får Alaska tilbake?
Trump gir igjen Zelensky skylden for å ha startet Russlands invasjon av Ukraina.
Ja, det er klart at da Russland gikk til invasjon av Ukraina den 24 02 2022, så var det altså Zelensky og Ukraina som gikk til krig og begynte å drepe «everyone».
Spekulasjonen om agent Krasnov blir ikke avkreftet av slike uttalser fra Donald.
Når sånt som dette vises på deepstate sitt kart, så vil det vanligvis si at det skjedde for noen dager siden. At det kommer fram på kartet vil nok si at Ukraina ikke har klart å svare og kanskje ikke kommer til å svare.
I 2023 lærte jeg meg at DeepState oftest lå 48 t etter den faktiske utviklingen på bakken.
Mistet litt (ikke helt) interessen for Deep State etter at jeg forsto det.
Forstår at det fortsatt er omtrent det samme. Men som du sier kan det være nesten en fordel i de tilfellene et område (typisk 1-2 landsbyer) går frem og tilbake ila dager.
Kan jo være at Trump gjør århundrets deal og får Alaska fra Putin vederlagsfritt som et kort i forhandlingene? 
Olena Halusjka på International Center for Ukrainian Victory och Anti-corruption Action Center skriver:
“Tired of the constant claims that this war is somehow our fault. Ukraine had only one choice: to defend itself against russia or to succumb and become cannon fodder in russia’s future wars of conquest. As anyone with a clear mind can see, neither of these options is peace.”
Noe å tenke over for de som mener at ukraina burde ha sluttet fred.
Kveldens ukrainske droner og deres angrepsretning for få timer siden, oppr logget av russiske mil,bloggeren «DroneBomber», gjengitt på Maks 25:
Få droner retning nord.
Mange droner retning sør-øst mot Krym + sør mot Zaphorizhzia:
Vil på det sterkeste anbefale å sjekke denne linken, og vurdere å gi et bidrag:
https://x.com/Northern_Sentry/status/1955016359123054807
Skal være gjennombrudd igennom bakerste linje, flere som melder så det stemmer nok godt.

Russiske “Two Majors” omtaler det som et raid, så jeg tror det er litt tidlig å konkludere ennå.
Er det tilfelle, at russerne er i ferd med å bryte gjennom?
Det sies at en bitteliten russisk tropp har brutt igjennom en plass.
Så er diskusjonen hvor mange som er i det bruddet, men alt tyder på veldig få.
Ingenting tyder på at den russiske sommeroffansiven har noen større gjennombrudd på gang.
Men la oss likevel være forsiktige med å desimere selv et lite gjennombrudd. Demninger som brister starter ofte med et en liten bekk som sildrer gjennom.