Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lwcnqo5ibk2

Nå har jeg hørt alt mulig av rykter. Tror ikke en dritt kommer til å skje

4 Likes

Når må jo amerikanerne begynne å våkne snart. Han har oppdrag av Putler. Hatt lenge.

6 Likes

Många HAR våknet, men det finns ingen organiserad opposition, särskilt inte som er felles før hele landet. Demokraterna er jo i kaos. Ingen virkelig ledelse og man driver fortsatt med helt irrelevante ting.

Republikanene er MAGA. De som var vettige har antingen forlatt eller blitt pushet ut.

2 Likes

Tar med kilden til nyheten i flopps innlegg:

1 Like

Men hva skal Putin med mer av det han allerede har? Er det noe spesielt i Alaska som ikke finnes i Russland, liksom?

For meg fremstår dette som DJT prøver å gi en is til et barn som allerede har ti is i kjøleskapet.

Eneste han oppnår er jo å blamere seg selv / vise hvor utrolig langt han er villig til å gå for sin egen forfengelighet. Og så får han jo (indirekte) belyst hvor utrolig uvillig Putin faktisk er til å ende denne krigen da. Sånn sett har det jo en nytteverdi.

12 Likes

Tag av andres resurser først, før du bruker dine egne. Vedlig praktisk.

Helt otrolig at det ikke er noen kritikk mot Trump i USA. Han prøver jo ikke ens at dølje at han jobber før ryzzland. Har det blitt ryzzlands-entusiaster hele gjengen innen media?

4 Likes

Som jeg sa over, nå har jeg hørt alt mulig av rykter. At ryktene er såpass forskjellige sier for meg at det ikke er noe håndfast som kommer til å skje på møtet.

8 Likes

Vil anta at sterke krefter i USA er sterkt imot å slippe til opp til tusenvis russiske ingeniører, teknikere, gruvearbeidere osv i Alaska. Uten noen tidsbegrensning? Screening av disse russerne med tanke på spionasje mv?

5 Likes

Ukraina fortsetter å slå til mot russiske oljeinstallasjoner.
I natt et oljeraffineri i Volgograd.
Kraftige branner som ikke er slukket enda.

Den russiske lokale guvernøren forklarte at russerne hadde skutt ned dronene, men at vrakrestene dessverre hadde falt ned og forårsaket brann.

Rart med disse ukrainske vrakrestene som - etter å ha blitt skutt ned av det førsteklasses russiske luftvernet - likevel faller ned akkurat dit de var på vei.

Og alltid forårsaker omfattende branner, som noen ganger kan vare i dagesvis:

På tide å ta frem bingo-kortet fra ifjor med de 50 viktigste oljeinstallasjonene i Russland, for avkryssing av hvor mange av de 50 som blir truffet:

Ifølge denne (scroll ned til innlegget fra en som kaller seg «General Bree von Kollaps»):

Raffineriet skal være blant de 5 største vest for Ural.
Og dobbelt så stort som raffineriet i Saratov (som ble angrepet for noen netter siden):

14 Likes

Her er det også på sin plass å nevne Shusha Declaration (Shusha Declaration on allied relations between the Republic of Azerbaijan and the Republic of Turkey)

The declaration touched various issues in the political, economic, trade, culture, education, sport, and energy security sectors, the Southern Gas Corridor, cooperation in the field of defense industry, military cooperation and mutual military assistance

5 Likes

Også:

Turkey has a standing army known as the Turkish Armed Forces, which includes the Land Forces, Naval Forces, and Air Forces. As of 2024, the active personnel in the Turkish Armed Forces is approximately 481,000, making it the second largest standing military force in NATO after the United States

Det russiske gjennombruddet går alt annet enn bra ifølge russiske telegram kanaler.

image

Igår begynte det også å dukke opp videoer fra Ukrainske kilder hvor russere overgir seg.

13 Likes

Jeg leste noe om at de hadde krabbet gjennom rør e.l. for å komme seg gjennom? Vet ikke om jeg hadde forstått det riktig.

Dette er delagasjonen til russerne i Alaskaforhanlingene:

• Putin’s foreign policy advisor added that preparations for the meeting are at their final stage and that the programme has been agreed upon.

Ushakov said that Trump and Putin will first hold a one-on-one meeting, followed by one with delegation participation.

Russian Foreign Minister Sergei Lavrov, Russian Defence Minister Andrei Belousov, Russian Finance Minister Anton Siluanov, Kirill Dmitriev, Head of the Direct Investment Fund, and Ushakov will join the Kremlin leader in the US.

Stort sett erfarne politikere som har vokst opp med krisen Ukraina/Russland

Jeg er redd både Trump og hans rådgiver vil framstå som læregutter, og at de vil bli grundig lurt. Så en kan håpe lite blir vedtatt i dette møtet uten at Zelenskij med sine rådgivere + Europeerene er med

7 Likes

Uff:

1 Like

Jeg tror dette kun handler om at russerne skal få lov til å betale for seg mens de er på besøk…

Det er vel bare for at de skal kunne betale for seg i Alaska? Tror ikke det er så mye å bekymre seg for. Men resten av møtet er det nok verre med :cold_face:

Christian & Boms

OK, legger til grunn at dere har rett.

Det hadde vært synd om det flyet blei borte over Beringstredet.

4 Likes

Russerne klarte ikke fylle på med tungt materiell før det var for sent. Tror ikke det er over ennå, De vil sende bølge etter bølge og klarer russerne og komme igjennom her vil de omringe Prekorvsk og Ukraina må nok da til slutt trekke ut styrkene sine fra hele lomma.

3 Likes