Deepstatemap.live ser slik ut:
De pleier å ha 3 dager forsinkelse. Ser ikke ut som Ukraina har kontroll over de to byene lenger.
Jeg var sikker på at Pokrovsk skulle falle før nyttår, så Ukraina har holdt lenger enn forventet.
Deepstatemap.live ser slik ut:
De pleier å ha 3 dager forsinkelse. Ser ikke ut som Ukraina har kontroll over de to byene lenger.
Jeg var sikker på at Pokrovsk skulle falle før nyttår, så Ukraina har holdt lenger enn forventet.
Problemene med kommunikasjon på russisk side kan ha vært en god anledning for Ukraina til å trekke ut soldatene, uten massive og koordinerte angrep fra russiske droner og artilleri.
En kortere front binder færre soldater. De kan gjøre bedre nytte for seg i sør.
Noel Reports på BSKY melder om ukriansk offensiv i Zaporizhzhia.
Med russiske mil bloggeren Rybar som kilde:
Robotkrig
Ved budsjettbehandlingen i november 2025 anslo russerne budsjettunderskuddet for hele året 2026 til rubler 3.786 milliarder.
Pr 15 02 2026 hadde det faktiske underskuddet nådd dette nivået:
**
Kremls talsmann Pskov melder at dette viser styrken i Russlands økonomi:
Man når det oppsatte målet allerede etter 45 dager, istf de antatte 365 dagene!
Nytt russisk oljeraffineri er i brann etter drone angrep.

NRK melder faktisk omndet også: Russisk oljeraffineri står i brann etter ukrainske angrep – NRK Urix – Utenriksnyheter og -dokumentarer
Ikke rart trump synes det haster med å få til en fredsavtale nå…

Siden russland ikke vil ha fredsavtale så er jeg litt usikker på hva du sikter til. Litt kjedelig å senke nivået på tråden fordi du ikke liker Trump.
Jeg tror for så vidt heller ikke putin vil ha noen fred, men det var denne nyheten som ble omtalt internasjonalt i går kveld og av NTB i natt jeg siktet til. Så om det er er irrelevant og upassende er det litt rart i mine øyne.
Dette er Trump sitt mantra alle plassene han prøver å lage fred.
Om egoet hans tror han virkelig skal få putin til å slutte fred vites ikke. Men Ukraina virker å håndtere Trump sin fredsplan på en svært god måte. ( og USA leverer nesten ikke ting til ukraina lengre).
Det hadde vært så mye «enklere» forholde seg til Trump om han kunne peke riktig vei. Det evige maset om at det er UKR som må og ikke RUS blir for dumt.
USA utalte allerede under biden at de ønsket en langvarig krig for å blø russland tomme og at de ikke ønsket at ukraina skulle vinne.
Det har de fastholdt under biden og under trump. og hver gang ukraina har hatt overtaket har usa entent strupet leveranser eller levert info til russerene for å balansere.
USA leverer vel mye våpen til Ukraina, men dette er betalt av enkeltland/NATO i Europa?
Det er slutt på at USA gir våpen «gratis».
Ja usa har sluttet å gi våpen, kun Europa.
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Nei det handler om å holde en god og seriøs diskusjon, Og heldigvis klarer flertallet her inne å holde to tanker i hodet samtidig.
Har de pressentert noen plan før hvordan den skall gjøre med betalninger da budgeten allerede er slut? Det er ju ganske mye som gjenostår av året. Eller kjør de bara på og regner med at ordner seg?
Edit: Det har jo gått ganske greit hitills, så hvorfor ikke bara kjøre på?
Burde ikke være noe problem det nå.
Russland vil ikke ha fred. De vil ha hele Dombass uten å måtte krige for det. For der må de krige i et par år til minst. De håper at Trump kan legge nok press på Ukraina slik at det skjer. Men USA har mistet kortene sine. De har prøvd når de hadde litt kort igjen og nå tror de at de skal klare det når de nesten ikke har noen igjen.
Trump er korrupt så det holder og du kan være sikker på at han kommer til å bli rikelig beriket av russerne om han får presset Ukraina til å gi opp Dombas.