De private er vel villige de også når de henger etter leggene i vinduskarmen vel?
Var oppfølger til denne:

Med rentesats 15 % og suksessive nye lånopptak «løser det seg» etter hvert …
For øvrig et poeng at Russland ikke har ferske erfaringer med å håndtere høy statsgjeld.
Hej Norge
Dagens Update !
Wooov – ikke så lidt 
Sabotage operations of Ukrainian partisans on railway in Luhansk: supply of weapons was disrupted
IT REALLY HAPPENED! DEATH TOLL SHOCKED WORLD! RUSSIA LOST WHAT IT CAN NEVER REBUILD!|UKRAINE TODAY
Putin Admits Russia’s Economic Crisis: Deficit Explodes, Recovery Pushed to 2027
Orba’n

https://militarnyi.com/en/news/orban-threatens-break-through-oil-blockade/
Dagens Pollental – stadig mye HardWare tages ud om dagen 

Russian Frigate Admiral Essen Sustains Critical Damage Following Novorossiysk Port Strike
Og for dem som liker OlieBingo

Slava Ukraini 
Slava Zelensky 
Dansken
Interessant betraktninger her. Så kan man spørre seg hva den økte oljeprisen har å si, noe @Christian var innom tidligere, men med rater rundt 4-500k USD/day for en VLCC så tilsvarer det slik jeg har forstått det rundt 20 dollar per fat.
Om skyggeflåten oppnår samme rater er det vel de færreste som vet. Noen med kunnskap som kan informere/korrigere?
Hvordan har dette landet havnet i både EU og NATO? Det er jo på kollisjonskurs med alt hva Vesten står for.
Hvordan har Orban tatt makten er vel mer en greie.
Gripen kan bruke Meteor som kan gjøre det veldig farlig for russisk glidebombing
Glidebombene er unøyaktige tønner, de er bare farlige for byer.
Mer fly betyr at russiske fly kan skytes ned før de får slippe glidebomber.
Hmm? De er ikke presisjonsvåpen, men med 250-500 kg sprengstoff, så trenger de ikke treffe helt presist. De har blitt mye brukt av Russland og har såvidt jeg vet vært en grei erstatning for artilleri.
Dette må da være en utrolig bragd.
De brukes i stor grad mot byer, eller mot store festningsverker der du treffer “noe”.
Men de russiske glidebombene er seriøst simple vs vestlige glidebomber.
Skal visst nok bare gjelde olje som allerede er lastet. Om ikke annet så er det en fattig trøst, med at India har behov for energi kan man dessverre ikke bare ignorere, men det er jo lov å håpe at mange av skipene må gjennom stredet, og om mulig blir tatt i arrest av USA.
Jeg noterer meg at det ikke er stor jubel i Russland over oljeprisen, så jeg regner med at de ikke vil få så voldsomme inntekter av denne tillatelsen heller.