Postet uten ytterligere kommentar
Skrevet av en NRK-journalist som altsÄ fortsatt bor i Russland og dermed ikke kan si han/hun vil. Ser faktisk ut som at navnet pÄ journalisten er sensurert?
https://www.nrk.no/urix/na-begynner-russerne-a-merke-at-landet-er-i-krig-1.17536706
Du er alt for godt bevandret i (idÚ)historie til at jeg skal prÞve Ä overgÄ deg i det resonnementet. Personlig tror jeg vi er der at kleptokratene har kleptokratiet som ide, men at de har hatt behov for Ä selge krigen eller et slags «make Russia great again» som en distraksjon til folket for at de ikke skal interessere seg for mye for hva lederskapet egentlig holder pÄ med.
Jan Espen Kruse?
Viser seg for Þvrig at piloten som kjÞrte MiGen sin fast i et gjerde i Yerevan fremdeles var under utdanning og blant annet ikke hadde fullfÞrt modulen «rygge etter speil»
Rakettene jeg snakket om. Levering starter om noen uker.
Sm6 som ogsÄ kalles eram er vist en annen rakett.
Helt nytt vÄpen dette, sÄ da blir ukraina test plass. Usa planlegger Ä produsere 1000stk i Äret
Mer om ERAM:
Sitat fra linken:
«Analyst suggest that Ukraine may be allowed to employ ERAM freely against targets in temporarily occupied territories, while attack on Russian territory could still require approval from Washington.»
En senior FSB offiser hadde veldig uflaks pÄ lÞrdag:
I en leketĂžysforretning for barn, beliggende ved siden av FSBs hovedkontor i Mokva (Ljubjanka) sprang en bombe som drepte 1 person og alvorlig skadet 3 personer, inkl FSB offiseren:
Eram virker som en helt ny rakett.
SM6 har ogsÄ ERAM i navnet. Men det er ikke samme rakett.
Litt skeptisk kjenner jeg for UKR fikk jo en gjeng av GLSDB som viste seg Ä funke svÊrt dÄrlig pga russisk jamming. Skal sies de er oppgradert og skal fungere bedre. Men her betaler altsÄ EU en ganske bra mengde penger for at UKR skal vÊre test for et nytt amerikansk missil.
Russland tĂžmmes for politi. HĂžyreekstreme tar over i stedet.
Her er en beskrivelse av hva som skjer fra en russer i eksil. Han trekker frem Ăžkonomiske motiver. Gratis undertrykkelse.
150 mini-Wagner er en mÄte han beskriver de pÄ. Russland er virkelig fubar.
Verste er at det ryktes at Musk vil stĂžtte han ved neste valg.
Er ikke ryktet, han har utalt det. Derfor han utsatte Ă„ lage eget parti.
Det er jo ganske krise mtp hvordan Vance fremstÄr.
Som alle andre visepresidenter tjener de presidenten sin. sÄ det er fÞrst nÄr vi nÊrmer oss slutten av dagens periode og starten pÄ valgkampen at vi fÄr se den ekte Vance.
Jeg er veldig nysgjerrig pĂ„ nĂ„r vi fĂ„r se den fĂžrste bruken av Neptune LR og Flamingo (missile) - Wikipedia. Hvilke mĂ„l blir prioritert? Det overrasker meg ikke hvis de venter sĂ„ lenge som mulig med Ă„ fyre dem av, slik at de kan fyre av sĂ„ mange som mulig samtidig og sĂ„ de kan ta ut sĂ„ mye luftvern som mulig fĂžr den tid. De trenger ogsĂ„ Ă„ finne mĂ„l, beste mĂ„ten Ă„ angripe dem pĂ„ og beste âveienâ dit. OgsĂ„ lurer jeg pĂ„ om det stemmer at de kan produsere 50 i mĂ„nedenâŠ
50 av de 85 milliardene skal gÄ til Ä kjÞpe vÄpen fra ukrainsk forsvarsindustri, dersom Ap fÄr det som de vil.