Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt

1 Like

Kyss meg i ræva.

9 Likes

Men nordkoreanske soldater på russisk side er helt ok…men å forvente logikk på russisk side er som å tro på julenissen 🧑‍🎄

12 Likes

Hej Norge

Dagens UpDate !!

Flamingo :partying_face: :partying_face: :partying_face: :partying_face:

Konstatin --InSide Russia, Ægte news !!!

Ha ha --Simonyan, Simonyan :joy: :joy: :joy: :joy:

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1n6um7v/russian_propagandist_simonyan_coping_with_why/?share_id=JH5P66g5iPsCPMA_iF6Ms&utm_content=1&utm_medium=ios_app&utm_name=ioscss&utm_source=share&utm_term=10

Dagens Pollental

Slava Ukraini :ukraine:
Slava Zelensky :ukraine:

Dansken

8 Likes

Men kanskje det er OK med fremmede tropper i Russland da?

Eller så får man bare slutte å kalle troppene for “peacekeepers”.

Alternativt, så får man bare gi alle fredsbevarende styrker midlertidig ukrainsk statsborgerskap.

4 Likes

Har fra dag 1 tenkt at argumentasjonen virker litt off.

Om det er russere bosatt i Ukraina som ikke trives i Ukraina ville vel det naturlige være å repatriere de i Russland, ikke å annektere arealer i et annet land.

Vi får håpe svenskene i Oslo ikke begynner å mistrives…

1 Like

Fredsbevarende styrker i Ukarina vil selvsagt gjør det mye verre for Russland å restarte krigen/erobringen av Ukraina da mange nasjoner vil automatisk bli direkte involvert. Responsen vil i mye større grad bli automatisk trigget og Putin kan ikke på samme vis lene seg på vestlige demokratiers sendrektighet når det kommer til å respondere.
Selv tror jeg det eneste fullgode alternativet for Ukraina er å bli Natomedlem. Enkelstående sikkerhetsgarantier er alt for lite pålitelig i mine øyne. Nato/europa vil også stå langt sterkere med tanke på Russland som jo er den desidert mest åpenbare trusselen mot Natoland.

7 Likes

Mer av dette, please! :uk: :ukraine:

7 Likes

1 million skadde og døde for 1 % av :ukraine: siden november 2022, ett greit perspektiv på hva status er fra Macron.

10 Likes

Det hadde vært bra hvis USA kunne legge press på Russland. Man kan vel si at han la veldig press på India, men jeg er litt usikker på metoden og hensikten…

4 Likes

Veldig positivt, men hvor stor er sannsynligheten for en våpenhvile?

6 Likes

Let it burn :fire: :fire: :fire:

14 Likes

Dårlig dag for Russland.
Det ser ut til at de må avskrive et våpenlager i Finnland også.

10 Likes

An oil depot was hit in occupied Luhansk.
https://www.reddit.com/r/UkraineInvasionVideos/s/Dm6WY3UsGh

1 Like

Da var altså trump sin «tough stand» mot putin plutselig borte- who could have guessed :man_shrugging:

:cold_face:

2 Likes

En haug med granater, burde funke fint mot russiske fotsoldater

5 Likes

Og etterpå et raffineri i Ryazan.

Edit:
Alltid hyggelig når noen gir oppdatert informasjon.

8 Likes

Har du mere news om denne (ref «Russland»)? Ser at det står spesifisert på BSKY hva som skal ha blitt funnet, men står ingenting om dette i den finske avis-artikkeln (tvert imot, «politiet oppgir ingen detaljer på nåværende tidspunkt» eller no’sånt).

Et fremskutt våpenlager av den størrelsen ville vært helt vilt, om ikke en krigserklæring, så det tydeligste signalet om hvilke intensjoner man har :rage:

2 Likes

Jeg sliter med å finne noe mer informasjon. For meg ser det ut til at det er langt effektivt lokk på saken. Det klinger litt som “rikets sikkerhet”
I mine ører.

Våpnene som beskrives passer ikke i særlig grad med det kriminelle går for. (Gjerne kompakt og ler å skjule.) De passer imidlertid bra for en opprørsbevegelse eller gerilja. Noe som indikerer at en stat er involvert.

Jeg skulle veldig gjerne sett bilder av våpnene. Fabrikat og alderen på det nyeste materiellet er en viktig indikator. Er det nyeste fra den kalde krigen, kan dette være noe som ble etablert av Sovjetunionen for opprør eller av Finland som “stay behind”. Enda nyere materiell indikerer en nåværende aktiv trusselaktør.

7 Likes

Fant denne Tällaisia ovat miehet, joiden taloja poliisi tutkii Kouvolassa: toiselta takavarikoitiin yli sata asetta vuosia sitten | Kymenlaakso | Yle

Tydeligvis ikke første gangen. Hvis jeg forstår det riktig, er det spesifiserte funnet nevnt på BSKY fra FORRIGE gang mannen ble tatt for lignende forhold.

Er 100.000 patroner et normalt antall å oppbevare hvis man er aktiv i skytterforening? :man_shrugging:

1 Like