Tenker slik “kritikk” bare bør ses på som et kopliment og et veldig godt tegn på at man gjør noe riktig og som de virkelig ikke liker.
Hej Norge
Dagens bette UpDate !!!
Ser ud til at Ukraine tager luften ud af Ruskiiiies Offensive

Og vores ven 
Omtalte Rørledning

Spændende hvor længe Putskiii kan holde på folkemængden som nok snart er træt af denne krig !!!
Slava Ukraini 
Slava Zelensky 
Dansken
For 8 år siden åpnet Azerbajans og Tyrkias ledere et stort, helt nytt raffineri på Tyrkias vestkyst.
Navn: Star-raffineriet.
Det eies av den azerbajanske stat og har blitt det viktigste transittpunktet for russisk råolje, som etter raffinering, har blitt solgt til EU.
EUs nye sanksjonspakke fra i sommer innebærer et forbud mot import fra tredjeland av russisk olje raffinert til diesel, bensin og andre oljedestillater
Dette medfører (kraftig) nedgang i Russlands inntekter fra oljen.
Russland vil sannsynligvis søke å omdirigere råolje til andre destinasjoner. Men oljen har gått i rørledning fra Russland til Star-raffineriet. Omdirigering av olje vil by på logistiske vansker, kan bli aktuelt med skip eller tankbiler.
Medfører også at de EU-landene som har kjøpt raffinerte produkter fra Star-raffineriet produsert ut fra råolje fra Russland, nå må kjøpe oljedestillater annetsteds.
Når man leser dine linker, får man jo inntrykk av at Ukraina vinner krigen uten tvil…
Håber !!! Ukraine har i allefald fat i noget som Putskiii ikke kan lide 
Mitt poeng var dog at dine noe selektive innlegg kanskje ikke gir et heeelt riktig bilde av den totale situasjonen…
Ok – Orker ikke at ligge negative historier ud om Ukraine, syntes Civilbefolkningen bliver hårdt ramt.
Du behøver jo heller ikke læse mine indlæg, hvis du syntes det er skønmaleri 
DK
I et angrep på antatt russisk militært HQ i Donetsk igår, brukte ukrainerne et nytt rakettvåpen:
Peklo cruise missile.
**
Wiki (engelsk) skriver at Peklo
«… combines the charcteristics of a kamikaze drone and a cruise missile»
Av og til lurer jeg på om det russiske finansdepartementet også tror at Ukraina vinner. De velger nå ekstremt kortsiktige løsninger, i et forsøk på å redusere det ekstreme budsjettunderskuddet.
Russland konfiskerer nå så mange bedrifter at det regnes inn som en ikke ubetydelig inntektskilde i statsbudsjettet.
I tillegg devaluerer de rubelen kraftig, slik at oljeinntektene målt i rubler blir høyere. Dette vil gi økte matvarepriser fordi de ikke lengre produserer nok til eget forbruk av flere varetyper, men effekten vil slå inn senere siden det nå er innhøstningssesong.
Edit:
Det ser også ut til at konsekvensene begynner å meldes seg når det gjelder at russiske banker sine store kjøp av russiske statsobligasjoner. Den russiske stat er storeier i de fleste vesentlige russiske banker, så det er fristende å tro at staten har diktert kjøpene av statsobligasjoner.
Ikke akkurat om Ukraina, men det nordisk samarbeidet er et resultat av Russland sin v invasjon av Ukraina.
Interessant, ikke minst at russisk produksjon av shahed er på rundt 110/dagen med nesten like mange decoys. Måten de klarer å angripe med 500+ er fordi de har lagret endel av produksjonen. De skal ha ca 2800 på lager.
Polen forbereder seg.
Man husker hva russerne og hviterusserne holdt på med rett før invasjonen den 24 02 2022 (mil øvelser på grensen til Ukraina):
**
Edit 4 timer senere (kl.04.15 norsk tid, natt til 10 09):
Rykter i flere kanaler om at russiske droner har fløyet inn i polsk luftrom.
Ryktene har ført til at det vanligvis seriøse organet «Kyiv Independent» for ca 2 timer siden publiserte en artikkel om hendelsen, hvor bl a en en US Congress man siteres:
BSKY-kanalen til Maks25 har en rekke meldinger nå inatt:
De har ikke så mye andre løsninger at velge på. Avslutte krigen er neppe aktuellt og penger skall inn. Nå. Ikke om ett år eller 2. Planen er vel at man om noen år skall ha tatt så mye av Ukraina at kriget skall lønne seg gjennom plundring.
Vi får vel se hvordan det blir med det.
Det snakkes om mangel på drivstoff i ryzzland. Passer jo perfekt nå da det er skørdetid. Jeg vibber at militæren har 1a prio. 2a prio er logistikk till militræren. Sedan (kanskje) bøndene. Men med tanke på hvordan ryzzland pleier å fungere så antar jeg at det er den som betaler mest (under bordet) som får fylle opp. Bonde eller ej.
Kan bli intressant fremover. Jeg antar att saken kommer på Inside Russia eller hos The Russian Dude hvis det blir ett reell problem.
Nå har både VG og NRK plukket opp hva som skjer i luftrommet i grenseområdet Polen/Ukraina.
VG publ for ca 10 min siden:
NRK publ for ca 10 min siden:
Se to innlegg ovenfor om utviklingen inatt.
Virker å ha vært ett enormt stort angrep på Ukraina, så det er nok ikke utenkelig at de dronene som gikk inn over Polen bare er en «normal feilprosent» og ikke var planlagt. Men det er selvsagt ikke akseptabelt, så det er fint å se at fly fra flere land var involvert i å skyte disse ned. Fortsetter dette må jo NATO trappe opp, og en no-fly zone er vel ett mulig grep.
“Feilprosenten” var tilfeldigvis over et område der svært mye av den militære hjelpen til Ukraina sendes over grensen fra Polen. Kan like gjerne være test av NATO beredskap og reaksjon, med plausibel bortforklaring.
Oppsummering russisk side…
ja, Putin må vel snart kalle inn mannskap fra Moskva/ Leningrad regionene pluss flere Koreanere og leiesoldater når det tømmes fra landsbygda … ca 1,1 mill er gått med/ skadet i kjøttkverna (ref. Ukraina sin telling)
Copilot
As of August 2025 , estimates suggest that approximately 220,000 Russian soldiers have been killed in the war against Ukraine.
Additionally, broader estimates from the International Institute for Strategic Studies indicate that over 800,000 Russian soldiers have been killed or severely wounded since the start of the full-scale invasion in February 2022.
På tide at NATO oppretter en beskyttet sone de vestre 100 km av Ukraina? Så Polen ikke risikerer flere angrep fra Russland? 
Helt bort til Kyiv. Det er noe perverst over utsagnet «Polen, USA og Italia samarbeidet om å skyte ned en - 1! Shahed».