Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina, historisk bakgrunn og langsiktige konsekvenser av krigen

Vel, da får vi heller gjøre oss klare til å banke livsskiten ut av både Russland og Kina.

Det beste av alt er at hverken Russland eller Kina har forberedt seg på verdenskrig, og det har heller ikke Vesten. Men vi er forhåpentligvis betydelig bedre forberedt enn røverstatene, spesielt når Vesten slipper å slåss med begge hendene på ryggen, slik vi har gjort de siste 18 årene.

1 Like

Er det ikke bare å veksle on the fly? De trenger ikke bunkre opp Rubler? Ser ikke helt problemet, med mindre de tror USD vil miste verdi kontra Rubler slik at de får mindre kjøpekraft om de sitter på USD.

Settes prisene på future leveranser i rubler, kan de score på det om rublene faller kontra USD.

Russland får etter mitt syn ikke noen effekt av å prise varer i sin valuta før nye grupper velger å investere over tid i valutaen. Når nasjoner/ selskaper kjøper rubler for så å gi dem tilbake umiddelbart, er ikke det et nullsumspill?

1 Like

Her kjøres det TsjeTsjenia taktikk.

Fatter ikke at folk utenfor Russland fortsatt tørr støtte putin.

7 Likes

Fascinerende å stadig lese i norsk og vestlig media at «Kina tar avstand fra Russland og nærmer seg vesten» når alle uttalelser fra kinesisk hold viser det stikk motsatte.

5 Likes

Frigjort fra RUs, grusomhetene dukker opp.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Krigsforbrytelsene kommer nå frem for dagen iom at ting roer seg før neste fullskala angrep tar til.
Sier ikke at det er noe bedre fra den andre side, men dette er hva observatørene nå finner.

Mennene ligger langs en gate, og en av de døde hadde hendene bundet sammen på ryggen, ifølge AFP som er på stedet.

2 Likes

Hot off the presses :rotating_light: :rotating_light: :rotating_light:

3 Likes

classy Putin, Classy.

3 Likes

Blir vanskelig for Russland å fikse dette ryktet de nå bygger seg. Man kan skylde så mye man vil på andre. Uten at det har noen effekt.

1 Like

:face_vomiting: :face_vomiting: :face_vomiting:

:face_vomiting: :face_vomiting: :face_vomiting:

Det tror jeg på når det russiske troppene er ute av Ukraina

Nå når krigen allerede har eskalert ut av proposjoner mener jeg bestemt at menneskerettskonvensjon må gå direkte inn å tiltale Putin for krigsforbrytelser. Få navnet Putin på blokka å la mannen være «etterlyst». Det kan ikke være noen «kjære mor» lenger Nå må vi alle stå United mot galskapen å hva det enn måtte koste oss.

9 Likes

Et velfungerende ICC er sårt trengt. Krigsforbrytelser, folkemord og menneskerettighetsforbrytelser må få konsekvenser.

Dessverre føler Russland seg, akkurat som USA, Kina og India seg over ICC. Ingen av disse landene respekterer ICC, rettere sagt kan ICC bli satt under press av visse land slik at de blir selektive på hva de følger opp.

Enkelte er rett og slett above the law, eller human rights, i dette tilfelle. Makta rår.

Created by a UN treaty in 2002, the ICC investigates and brings to justice those responsible for genocide, crimes against humanity and war crimes, intervening when national authorities cannot or will not prosecute.

The treaty has been ratified by 123 countries, including the UK. But the US - along with China, India and Russia - has refused to join, while some African nations have accused the body of being unfairly focused on Africans

3 Likes

Det her tror jeg er en riktigere tolkning

  • Russia and Ukraine may have reached initial agreements on Ukrainian “neutrality” in ongoing negotiations, but remain stalled on the Kremlin’s refusal to discuss Crimea and the Donbas.
1 Like
3 Likes

USAs ettertning advarte mot at russerene hadde draps lister.

Dette ser ut til å ha stemt.

Kommer til å bli en sinsyk opprydning i Europa. Tror det er mange som har tatt penger fra Russerene som svetter litt.

3 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Unnskyld meg, men den linken var «uendelig mye tekst» som jeg bare orket å skumme gjennom. Men fikk med meg at forfatteren mener at vesten har skylda for Putlers folkemord. Bl.a fordi vesten ikke presset Ukr til å overholde Minsk avtalen. Nazister i Ukr. Voldtekter i Ukr. Mobbing av russisktalende. Vestens tidligere feilgrep i Irak, Libya etc.
Men ingenting om at Putler kan ha noe skyld i folkemordet han bedriver.

Ergo blir min konklusjon «Bullshit fra start til slutt» og en undring av hvordan du kan kaste bort tid på å lese slikt dritt.

14 Likes