Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Samler du på noe?

Det er ikke bare papirer og coins man kan investere i. Tenkte vi i denne tråden kunne vise frem mer utradisjonelle investeringsobjekter i vår eie.

Det kan være tegneserier, filmer, plakater, diamanter, smykker, fortidsminner, biler, sportsartikler, våpen, rustninger, sjeldne kort fra magic, sjeldent utstyr fra spill hvor utstyr omsettes for penger, kunst og så mye meget mer.

Er det noen som vil vise frem sine artifacts?

2 Likes

Colt .45 produser i 1941! På kongsberg for den Tyske okkupasjonsmakten. Funker som et fjell og krever selvsagt gyldig lisens :smiley:

5 Likes

Stilig!

Er selv innehaver av en gammel Mauser fra 1938, men disse er veldig vanlige. Kan hive ut bilde senere(eller kanskje ikke om det strider mot reglene. Klarer gjerne @pdx) .

Hva er evt. salgsverdi av denne du postet ovenfor her? Må vel være registrert sportsskytter eller samler for innehav?

Rett under 10k nok. Får du den eksportert til usa får du 2-3x mer. Må ha lisens ja.

Jeg og har en kongsbergmauser liggende
Edit den gikk i pressa. Det jeg har er en kammerlader :smiley:
en slik http://www.kvf.no/guns/rifle/bilder/Rifle-Kongsberg-Kammerlader-M1852-Landmark-Marine-2.jpg

Selv har jeg en voksende myntsamling og ikke minst denne som jeg har gyldig lisens til å ha

3 Likes

Nazi memorobilia har vel alltid vært knyttet opp mot en del skam. Syns forøvrig at Tyskland 33-45 produserte det vakreste, rent estetisk, i sin lille periode.

Hvorfor det store prisbykset? Større etterspørsel og mindre tilbud?

Steike. Hva omsettes disse for?

Post i vei :smile:

My bad, den gikk i pressa, det jeg har er en kammerlader. Morsom sak.
Siden du er opptatt av memoribilia. Jeg har en paradedolk liggende som ble konfiskert av min morfar da han var sabotør under krigen.

2 Likes

Bilder av denne hadde vært meget spennende å få sett. :ok_hand:

Hvilke mynter er det du samler på? Uten st jeg vet stort om det vil jeg anta man har subkategorier.

Alt som jeg kommer over egentlig, skal ta en kikk da det er noen år siden sist jeg klinte til med litt gullmynter

1 Like

Amerikansk pistol peoduser i europa for tyskerene. De ble jo bestilt av den norske regjering men akkuratt når denne ble laget så styrte jo tyskerene. Ene årgangen har waffen stempel. De går fort for myemye mye mer

Skjønner. Tilstanden til våpenet, samt grad av originalitet spiller vel også inn.

Corolla 97 modell, that is all

4 Likes

Rypemagnet! En ordentlig grisegutt overlater intet til tilfeldighetene.

1 Like

Faktisk har den opprinnelige mørkerøde lakken nå evolusjonert seg til en herlig griserosa.

2 Likes

Og hull i taket, med småpenger i kaffeholderen? :cowboy_hat_face:

Sett den her en uke så skal du få den igjen rødere og finere enn ny!

1 Like

Ja fytti, jeg har brukt skikkelig polering på den et par ganger for å trene til familiebilen, det er rimelig heftig forskjell!

(Har Flex DA. :+1:)

1 Like

Si fra når du vil oppgradere til en Rupes :wink:

4 Likes