Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Selskaper som er ufortjent billig

Vurderer en ny portefølje med selskaper som har falt ufortjent mye siste året/årene.

-Photocure er vel enda et slikt selskap, til tross for en velfortjent rekyl forrige uke.

-Scatec er vel også et selskap som må anses som billig i disse dager.

Forslag til flere slike kandidater?

ArticZymes - AZT juling på manglende vekst / ikke truffet guiding (tror jeg :sweat_smile: )

Tips: nå som vi har høy rente, så bør du eliminere bunnfiske kandidatene som har høy gjeld. eller veldig kort cashrunway (se på kontanter og del på estimerte kostnader for å drive hvert kvartal. Mindre enn et år er et tegn på at det nærmer seg refinansiering/emisjon)

2 Likes

Kan du fortelle mer om selskapet?

Hvilken trigger er det som forventes? Som vil løfte kurs?

Telia har falt mye, hentet seg litt inn i det siste. Prises fortsatt under 2005 nivå.

De har så klart utfordringer med inntjening, som mange andre inne samme segment.

Har aksjer her selv, er ikke en kjøpsanbefaling.

1 Like

Nå er jeg IKKE godt kjent med azt, se egen tråd og spørr etter heispitch der (ArcticZymes Technologies (AZT)) De har ikke nevneverdig med gjeld og brenner ikke penger. Men har vært høyt verdsatt, og covid ga en kraftig boost i etterspørselen etter enzymer kulde og salt tolerante enzymer ( brukes i genmanipulasjon, replikering etc, )

1 Like

Nå har ikke CALTX falt utfortjent mye, men de har overhodet ikke fått betalt for det som har skjedd med selskapet de siste årene.
Tråden her inne for Calliditas er OK, men discorden er veldig mye bedre - jeg skulle gjerne ordnet en invite, men ser jeg ikke har det privileget.

4 Likes

Traff godt på AZT tipset :ok_hand:t5:
Scatec gjorde også noen fine % siden denne ble opprettet.

Er det noen andre selskaper man i dag burde vurdere?

  • jeg ser litt på Panoro.

Men åpen for å vurdere ytterligere 3 stk, low Mcap selskaper til porteføljen.

Tar gjerne imot tips :slight_smile:

Enig her, Burde være muligheter for en opptur når macro og bio sentimentet kommer tilbake :+1:

2 Likes