Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Skattemelding 2020 (Skattetråden for alle)

Jeg har fradragsført 50% av mobil (kjøp av ny) og mobilregning i flere år. Må jo ha flere GB for å følge markedet:)

1 Like

Trekker man dette av inntekt, eller skatt på gevinst?

Må man realisere gevinst, for å få slike fradrag er vel egentlig spørsmålet.

Går som et alminnelig fradrag.

Kan få fradrag selv om man har realisert tap det året. Det går opp og ned i aksjemarkedet:)
Men det må selvsagt være et visst volum på aktiviteten/posisjonene i markedet

ca 500000 får melding i dag ca kl 10.

1 Like

Hei. Noen som vet hvor jeg kan fordele rentefradraget med min partner inne i skattemeldingen? Boksen hvor opplysninger om inntekt, fradrag, formue og gjeld (Under Bank, lån og forsikring) er i grått og jeg får ikke til å endre.

Takk :slight_smile:

Mulig jeg er blind, men finner ikke BSU fradraget i skattemeldingen. Noen andre ?

Jeg har ikke en gang fått min! Sykt irriterende :sweat_smile:

1 Like

Fikk skattemeldingen idag. Ser ut som det kan bli en ukesjobb med utfylling her. Når det gjelder kryptovaluta har de gitt muligheten for å legge inn samlebeløp med vedlegg. Men for utenlandske aksjer ser det ut til at hver aksje må legges inn manuelt… Daytrader gjennom amerikansk megler, er nok noen hundre tickere som må fylles ut :cry:

1 Like

Får dere mail på morgenen om at skattemelding er klar? Ennå ikke fått den her.

Fikk mail om at skattemelding var klar

Fortsatt ikke fått, men forventer røde tall så kan godt drøye en stund til… :slight_smile:

fikk i dag

Kl 1226 i dag. Ca 54000 igjen, har ikke sjekket noe enda.

2 Likes

Er den tatt med skal den være synlig i oppsummering nederst på siden

1 Like

Var ikke dær, så banken skulle sende ny rapport til skatteetaten. “Tjente” 5k på 15 min, så dær ser man viktigheten av å kontrollere :slight_smile:

2 Likes

Noen som kan hjelpe?

Hvor fører en utgifter til Medlemsskap for Tekinvestor og utgifter til Sanntidsinformasjon?

Andre fradragstips?
Ellers så har både kona og jeg alltid hatt tilleggstrekk, så i år blir det 70.000 ekstra feriepenger.
Dvs ferien 2020 blir nok noe amputert, så det blir vel en ekstra innbetaling på billån, innbetaling på en framtidig familieferie, kanskje noen aksjer?
Men et økt skattetrekk anbefales for alle som synes lang sommerferie er kjekt…
Utrolig mye kjekkere å få endel igjen ift å måtte betale…

1 Like

Har ført denne under fradrag - annen inntekt

Takk for kjapt svar! Men kan du være mer spesifikk?
Jeg leter og leter. Må tilstå at kona nok mener jeg er blind på enkelte områder😊

Under Arbeid, trygd og pensjon ->

Legg til individuell pensjonsordning
Kostnader og fradrag knyttet til arbeid og andre inntekter

1 Like

Sorry, fatter ikke bæra!

Er det slik du mener?