Altså, lenge før denne debatten tok av, så var det folk som ikke akkurat passet inn i han/hun kategorien. Er det et problem at det får en del av språket?
Nå er det sånn, at i hvert fall i Sverige, så er det mange (innen media, fremfør allt) som bruker pronomet “hen” om alle; Menn, kvinner, transvestier av ulike slag etc.
For meg er det som å akseptere et intetkjønn…
Poenget med ordet er vel å fokusere mindre på kjønn og mer på person
Intetkjønn er “det”
Om en person ikke er verken “han” eller “hun”, så tenker jeg personen er et intetkjønn…
Det brukes stadig mer praktisk og mindre politisk i Sverige
Det er vel greia, at de som vil bli kalt “hen” ikke føler seg kjønnsløse som du tror
Det er snikinnføring av aksept for et tredje kjønn som er er min “greie”.
Det merkelige opp i alt dette er at alt liksom er akseptert.
Du identifiserer deg som en kvinne, men er født mann. Ok
Du identifiserer deg som mann, men er født kvinne. Ok
Men dette??
Lykke til sier jeg…
Tilspisser seg stadig
Iran har kjørt et mye større angrep tidligere? Angrepet er mer ment å vise ansikt, ikke å få Israel og USA til å angripe dem.
Tenker nå jeg. Hadde de kunnet gjøre skade, så hadde de kjørt på, men de ønsker ikke krig.
– Motangrepet vil bli rettet mot iranske militærbaser, men hvor stort det blir avhenger av antall dødsfall i Israel.
Jeg har hittil ikke sett nevnt er eneste dødsfall. Sååå, ikke så stort motangrep?
180 ballistiske missiler nå mot 120 i april som er det som kommer gjennom. Til forskjell fra april avfyrte Iran første skuddet, og Iran har advart om ny runde hvis Israel svarer.
Gjelder om du blir dømt for kjøre med promille, og ikke fartsbot, så vidt jeg kan erindre.
Ingen intensjon om å dra i gang en debatt om Midtøsten, men synes VG sin “explainer” om hvem som er venner og fiender er både interessant, og pussig.
- USA ligger visstnok i Midtøsten
- De som har flest venner i Midtøsten er Hamas og Iran
- Palestinerne er bare venner med Qatar, og har ellers bare kompliserte forhold i Midtøsten, mens i Norge er de venner med “alle”.
Er ikke så pussig når du tenker på hvor stor tilstedeværelse USA har i midt-østen?
DEtte angrepet er større enn angrepet i April, men viktigere. Det ble brukt raskere og nyere raketter denne gang og lite eller ingen treige droner.
Men virker som det et klassisk angrep som faktisk tok liv i Israel: