Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 1

Du ser det på diagrammet også

1 Like

rotatorcuffen er også lys, om denne er svak får man ofte en dårlig holdning med fremoverbøyde skuldre

Tar D-pearls, funker meget bra.

Men alle som skal ta d-vitamin BØR ta en runde med lege og få sjekket hvor mye du trenger.

2 Likes

Artig ting som skjedde i kveld.

Tok taxi og sjåføren viste seg å være en tidligere Palestinsk barnelege med utdanning innen allmennmedisin fra St. Petersburg. Jobbet med å få godkjent papirene sine, så kjørte for tiden Taxi.

Anyway, kom innpå vitaminer og tilskudd. Uten at jeg hadde sagt noe om doseringer, informerte han at han tok 10 000 IU daglig med D-vitaminer, sammen med zink og magnesium. Hvis han ble syk noen gang doblet han D-vitamin dosen.

I tillegg brukte han ikke planteoljer som solsikke osv. Sverget til naturlig smør fra dyr, og naturlig rødt kjøtt.
Rødt naturlig kjøtt var det beste du kunne få i deg ifølge han :joy::joy::ok_hand: My man!

12 Likes

Selv lever jeg godt med den villfarelsen at rødt kjøtt ikke er annet enn ultraprossesert gress. Til sjuende og sist er vi alle veganere.

8 Likes

Hadde Toyota bare klart å lage en teknisk oppdatert elektrisk utgave med 550-650 km rekkevidde av dagens RAV4 i stedet for trange, rare BZ4X så hadde jeg også kjøpt ny riskoker. Dessverre er RAV4 også veldig dyr blitt.

4 Likes

Hvor mye tran må en ta for og få i seg 10.000 IU ?

Selv produsenter er ofte litt diffuse. Handler vel om produkt og oppbevaring. Glass holder best på vitaminer. Plastflasker oksiderer og noen kapsler sies å være giftige. En spiseskje 2,5 ml sies å gi ca 20 mcgr- 800 iu dersom fersk vare.

1 Like

Fryktelig mye.

1 Like

Hvordan står det egentlig til med innhold av de miljøgifter vi vet finnes i leveren fra fisk som så danner grunnlag for tran?

2 Likes

Ja, man må i hvert fall ikke ta mer anbefalt dose

1 Like

Jeg tenker det er kanskje en bedre løsning å ta piller i stedet for tran? Personlig bruker jeg Pharma Nord Bio-D-pearls.

Sild har jeg fått sansen for, der ikke helt uten miljøgifter men bedre enn mye annet.

Også tar jeg d3 + k2 kombinasjon

Tran blir for meg å ta det dårligste fra begge verdener, ganske industrielt prosessert produkt, men med miljøgifter på kjøpet.

1 Like

Om man får i seg i tillegg et par egg om dagen og en tur ut i lunsjen så tenker jeg at alt hjelper i stedet for å sette alt på en pille. Når jeg går ute på denne årstiden har jeg lagt merke til at mange går med digre hetter som blokkerer ut det lille lyset som finnes. Her tenker jeg at man får være litt strategisk og ikke pakke seg helt inn.

2 Likes

Tran blir renset for miljøgifter, men de klarer ikke fjerne 100% av giftene.

Men EU er vel der i at de fraråder folk å spise fet fisk, fordi man har funnet ut at PCB ol er enda farligere enn det vi har trodd hittil.

Det er blitt veldig vanskelig, for ikke å si umulig, å styre unna miljøgifter, både gjennom måte og vanlige forbruksvarer.

Jeg personlig er mye mer bekymret for miljøgifter enn CO2 og klima.

5 Likes

Det er veldig lett å få i seg for mye miljøgifter om man skal følge kostholdsrådene, ikke minst for barn og unge!

En skje tran, makrell i tomat til frokost hver dag og så et par laksemiddager i uka :see_no_evil:

2 Likes
1 Like

:thinking:

1 Like

Hvorfor det ble spandert gratis buss fatter ikke jeg…:man_shrugging:

3 Likes

Fordi man prøvde å vinne valget. AP burde fått regningen på 200-300mill.

2 Likes