Kanskje Norge da burde innføre 25% toll på varer fra Sverige, frem til de får stengt tilgangen til Norge fra Svenske gjengnettverk…?
Jeg tenkte nøyaktig det samme. Det bærer preg av overspent hysteri og krisemaksimering.
Det handler nok mest om å skremme folk i retning EU-medlemskap. Det er nok å se hvem som nå skriker opp.
Logikken blir jo enda bedre når Trump sier
Natt til mandag fikk Donald Trump spørsmål om hvilket land som vil være det neste som rammes av toll.
– Vi får se hva som skjer. Det vil definitivt skje med EU, jeg kan fortelle deg det, sa Trump til pressen da han ankom flyplassen Joint Base Andrews etter en helg på Mar-a-Lago.
Dette er proteksjonisme, det har veldig lite med Fentanyl og innvandring å gjøre.
Mulig. Men Norge kan tidligst bli EU-medlem etter at Trump er ute av Det hvite hus. Den prosessen er relativt langdryg, og da har verden antagelig andre utfordringer.
Er Trump som har gjort knytningen flere ganger (også nylig).
Her er et eksempel fra november (det jeg fikk opp først).
mber
Trump kjører klassisk bølletaktikk. Bruker de pressmidlene han har for å få igjennom helt urelaterte saker.
Eh ja? Men du trenger ikke ta alt Trump sier som sannhet? Ikke engang Trump-tilhengerne gjør det.
Trump ble også spurt om det var noe Canada kunne gjøre (ref Fentanyl/innvandring) for å stoppe tollpakken. Svaret var at nei, det var det ikke. USA hadde så stort handelsunderskudd.
Du virker å være mer opptatt av hva du tror kan være det beste for USA, enn det som gagner verdens øvrige land inkludert ditt eget land Norge?
Jeg si ikke at Fentanyl er hovedsaken og det eneste han vil oppnå, men Trump inkluderer det som ett av punktene som må fikses.
Han bundler bare sammen de sakene han ønsker å oppnå og bruker det pressmidlet han har. Som i mine øyne er bølletaktikk.
Forhåpentligvis kan bøllenes inntogsmarsj i Washington bli en vekker for den vestlige verden. Vi har gjennom tiår gjort oss alt for avhengige av USA, både økonomisk og militært. Men noen kjapp prosess er en " frigjøring" definitivt ikke.
Fentanyl/innvandring biten har han bundlet sammen med tollmurene mot Canada for å lure sine egne tenker jeg. Så tenker de mer på at Canada er de “slemme” og ikke på at ting fra Canada nå ble mye dyrere.
Hvor har det stått noe om at jeg støtter handelskrig? Vis ett eksempel da. Kom igjen da!
Skrev jeg handelskrig?
Spørsmålet står for øvrig ved lag.
Jeg analyserer verdenen realistisk og bruker ikke energi på å tenke så mye over hva som ville vært perfekt. Så lenge en perfekt verden er en utopi.
Vanlige folk må visstnok ta affære i “kampen mot Trump”
Mens det norske næringslivet passer selvsagt på sine egne interesser:

Er målet å skape mest mulig kaos på kortest mulig tid, eller hva er poenget med disse tariffene?
Å stoppe flyten av fentanyl til US ?
Jeg ser flere kommentarer nevner at Støre, mannen med slagordet “ingen slipper unna” (tror jeg det var), ikke får delta i EU’s diskusjoner om tollmur. Norge står utenfor denne, så hvis det blir toll mellom Norge og EU, kan vi ikke bare slenge på en eksportavgift på gassen og strømmen?
Foreslår at bilmodellen Troll settes i produksjon sporenstreks. Din neste datamaskin får du fra Norsk Data.
Endelig får Think gjennombruddet den fortjente