Skal sies at Støre er minst vinglete når det kommer til utenrikspolitikk. Er vel få plasser hvor han føler seg mer hjemme. Burde ikke være særlig vanskelig å bruke energibehovet til EU som en effektiv brekkstang. Om det skulle bli nødvendig.
Det er vel greia med Støre? Han er så langt til høyre at det ikke blir noen problemer med EU.
Can’t make this shit up🤣
https://x.com/JustinTrudeau/status/1886529228193022429?t=TnMWdCxgBSGaLhtznYJMBQ&s=19
Enkelte debattanter må kanskje treffpunktskorrigere narrativet to knepp til høyre.
Eller… Det er sikkert noe her som er
For når Trumpeten ikke fikk det han “egentlig” ville, måtte han ta til takke med det han sa han ville.
Det holdt da til nesten 48 timer med krigstyper og de aller mest snerkete adjektiver i kronikker og fråding i kommentarfelt. La oss gjenta dette et firesifret antall ganger de neste fire årene.
Måtte ta til takke med absolutt ingen ting. Utover ting som allerede var på plass. At det vil gå de fleste hus forbi er en annen sak. Og nei, at bøllen ikke hadde noen egentlig plan med noe som helst hva Canada angikk utover å bølle just for the sake of it forandrer lite.
PS; Biden fikk på plass en avtale juni 2024 om å få utplassert 10.000 soldater fra nasjonalgarden til Mexico ved grensen til USA for å forhindre narkotikasmugling. Som en del av avtalen forpliktet USA seg til å arbeide for å hindre våpensmugling tilbake til Mexico.
Så, spørsmålet til denne tråden er følgende: Hva nytt har Trump oppnådd? Utover å hevde at tariffer er nødvendig for å gjenreise fordumse tider og at de ikke er oppe for forhandlinger, for så å fjerne de samme tariffene før blekket har rukket å tørke.
Skal vi ikke i det minste vente 30 dager før vi feller den dommen engang?
Sannheten er at Trump har oppnådd absolutt nada så langt. Så får vi vente å se hva fremtiden bringer.
Mens Biden og demokrater bare snakker så får Trump ting til å skje. Effektiviteten får andre demokratier til å se ut som sinker.
Er vel liten tvil om at Trump velger å bruke storslegga på å få på plass små endringer.
Men så lenge man lyver og blåser opp problemet på forhånd eller glatt later som ingen har gjort noe med det fra før og tar æren for hele greia kan man jo late som man har oppnådd mye. Og det er jo akkurat det Trump gjør.
Panamakanalen var jo mye det samme. Mye av det Trump hevdet som ikke var sant.
Jeg tror forøvrig Trump lærer europa en ekstremt viktig ting med oppførselen. Europa må gjøre seg mindre avhengige av andre land, deriblandt USA. Selv viktige allierte kan man ikke stole på.
EU har allerede begynt å se på hvordan de kan redde/styrke europeisk bilindustri.
Trump er nok en viktig vekker for Europa. Effekten av oppførselen er ikke nødvendigvis positiv for USA da.
Svært gode poeng
Skal sies at jeg tok feil her:
Visste at det hadde skjedd, men lot ChatGPT finne infoen. Som diktet opp en historie fra juni i fjor heller enn å fortelle at Mexico sendte tilsvarende antall soldater etter påtrykk fra USA både i 2019 og 2021. Rett skal være rett.
Jaggu traff jeg ikke spikærn på hue. Fy faen for en gjeng assa
Det litt morsomme her er jo at Støre har vært både utenriksminister og helse- og omsorgsminister for Stoltenberg. Støre har også vært stabssjef for Stoltenberg. Nå har de byttet roller.
Altså, halve problemet til Støre er at han har hatt to nestledere i partiet som kun har skapt bråk og dårlig PR. AP har rett og slett framstått som dysfunksjonelt. Med Stoltenberg som finansminister, så tviler jeg på at det blir noe bråk. Som jeg skrev over, Støre og Stoltenberg har jobbet mye sammen tidligere, så antar de fungerer godt sammen.
Ja, de fungerer bra hver for seg i den forstand at under deres ledelse så går AP sin oppslutning ned. At minus-minus blir pluss i dette tilfelle er en fiksjon bladfyk og redaktører inderlig vil at skal være sant (men det er det ikke).
Jeg lurer på hva AP kan klare i regjering alene. Hvem vil de gjøre kompromisser med? SP vil vel neppe være veldig interessert i avtaler. Da må du over på høyresiden, enten FrP eller H. Får vi samarbeid mellom AP og H?
Nå tror stadig flere at Stoltenberg sin inntreden i regjeringen kan bidra til at vi ikke får borgerlig regjeringsskifte til høsten likevel.
For en tabloid og personfokusert tid vi lever i!
En populær person skal være nok til at velgerne godtar 4 nye år med akkurat samme destruktive politikk…??
At Høyre faller på meningsmålingene, kan de takke seg selv for. De er jo grå og kjedelige med en politikk som er alt for lik AP`s. Velgerne oppdaget f.eks. at Høyre satt musestille i båten under strømdebattene kun fordi de ikke hadde noe alternativ til AP!
FRP er eneste større parti med et reelt politisk alternativ. Bare så synd at de er så naturfiendtlige…
Og at de (Listhaug spesielt) fordreier sannheten så ekstremt bevisst for å nå inn hos lettpåvirkelige velgere. Som gjør partiet til for mitt vedkommende. Selv om det er nyttig med et parti som utfordrer etablerte sannheter.
Eksempler?
Ingen slår vel Vedum i dette?
Han ble flere ganger tatt med buksene nede - bl.a om drivstoffavgifter.
JugeJonas har blitt tatt i direkte løgn flere ganger