Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 1

jeg har ikke noen sterk mening om spesifikt det. Poenget er at det sminker brura og vi blir blinde for virkeligheten. Tilfeldig at alle disse flotte tilbudene kom rett etter at det var kun AP i regjering. Nå kan de ta all ære selv. Jeg blir nesten kvalm av oppførselen. Om der kommer et parti som gir alt de kan fra starten av og som ikke har noe valgflesk igjen når perioden er over, de vil jeg stemme på for gjennvalg

3 Likes

Det er derfor jeg tok blodprøve før jeg økte inntaket i begynnelsen av januar, og derfor jeg skal ta ny blodprøve i mars for å sjekke nivåene. Har ingen planer om å kjøre 10 000 IU hele tiden. Planen er å få det opp i øverste del av anbefalte nivåer, og så finne vedlikeholdsdosen jeg trenger.

Tar K2 som forebyggende med tanke på kalsifisering som er den mest vanlige bivirkningen man er redd for. Men også zink og magnesium.

Når det gjelder forgiftning så skal man ha bra høyt nivå før det blir problematisk tror jeg.

https://academic.oup.com/labmed/article/49/2/123/4807321

Results

A total of 127,932 serum/plasma 25(OH)D measurements were performed on 73,779 unique patients. Of these patients, 780 (1.05%) had results that exceeded 80 ng per mL and 89 patients (0.12%) had results that exceeded 120 ng per mL. Only 4 patients showed symptoms of vitamin D toxicity. Three of these cases involved inadvertent misdosing of liquid formulations.

1ng per ml = 2,5nmol/L

I studien over er laveste nivå man så på over 80ng/ml, som da er 200nmol/L…

Av kun 900 personer med nivå over 200 nmol/L var det kun 4 stk som viste tegn til forgiftning.

1 Like

…og arbeidsplasser,YES! :smiley::+1:

Helt ufattelig og trist. Har en følelse av at det fortrinnsvis er middelaldrende kvinner som er veldig glad i JS.

4 Likes

god markedsføring på 80 tallet med andre ord. Ingen kan motstå pikenes Jens

1 Like

En annen grunn kan være denne:

som gjør at det forståelig nok ikke skal mye til for at en større andel hopper fra det ene til det andre. Den totale mangelen på bunnsolide parti. Hvor JS utsondrer noe stabilt/trygt.

Et varselskudd for samtlige parti, minus FRP. Og et sykdomstegn for landet.

3 Likes

Enig at folk kan se trygghet i stoltenberg, Men syns det er skummelt at politikerne skal holde på sine plasser så lenge. Vi velger snart statministere som er 80 år. Jeg syns Kåre var bra gammel når han hadde sin siste statsminister periode. Da han startet sin siste periode var han over 10 år yngre enn det Støre er nå. Hagen gikk av som partileder 62 år gammel. hint hint Støre og co. Sitter for mye folk der som har spart seg opp sin egen formue og skal ta avgjørelser som de ikke har noe forhold til

3 Likes

Snakk om nerding med tall

Hvorfor bry seg om de rike får enda mer gevinst i kroner om det kan sørge for at de mindre bemidlede har råd til sunnere mat 🤷

5 Likes

Siden 2018 ish har ICC vært en eneste gedigen vits, hvor vesten og Israel har vært målskiver.

Når en domstol blir biased mister den sin legitimitet.

Om de skal sanksjoneres er en egen sak, men domstolen er en vits.

Mange skylder på Trump og sier han setter rettsordenen til side.

Til dere: Kjøp dere et speil.

De som tillot ICC å få slagside startet dritten.

3 Likes

Kan dette være franske turister?

4 Likes

Sjukehus at det er mulig

7 Likes

Det jeg lurer på er hvordan det går med høna, seriøst, hvis en høne legger egg fortløpende med D-vitamin som kan forgifte en person på 75 kilo, så hva da med en høne på et par kilo?

Hvis høna legger 1 egg om dagen og en person spiser 1 egg om dagen er jo spørsmålet relevant.

Normalt er det jo tap i prosesser også, og sånn sett burde jo høna ha en vanvittig konsentrasjon av et eller annet, eller skjer det en konvertering i egget?

Og hvis det er kommet “for mye” i noe, så skulle man tro at det var en hensikt med at det skulle være der “in the first place”. Så har hønene fått for med ett eller annet tilsatt hvor konsentrasjonen av dette “et eller annet” er en faktor “veldig høyt” for mye av noe.

I så fall burde man være bekymret for dette foret? Brukes det andre steder? Griser spsier jo alt mulig, brukes det i grisefor?

Synes det er merkelig å si at “har du spist egg og føler deg litt dårlig så kan du ha blitt forgiftet”.
For meg fremstår veldig rart ut, veldig mange spiser egg, og veldig mange føler seg dårlig av og til.

Synes egentlig noen kunne forklart i detalj hva som har skjedd her. Synes det er en uting å bare slenge ut noe sånt uten en skikkelig forklaring.

3 Likes

Hadde det vært mine egg hadde jeg solgt dem for 10 ganger normal pris som kosttilskudd. Ta et kokt egg i stede for en spiseskje tran

2 Likes

Har faktisk noen i nær familie var litt dårlig form i perioden for noen år siden, trodde kanskje det var noe covid-greier, og så viste det seg at de hadde D-vitamin-mangel…, de burde sikkert gjort de blodprøvene tidligere.

Og kuren mot D-vitaminmangel er jo en D-vitamin kur hvor man kjører på med…, et par egg om dagen?

2 Likes

Er dette et eksempel på hva man kaller functional food, der matvarer blir tilsatt vitaminer og mineraler som vi ofte får for lite av? Må jo generelt skape litt trøbbel for de som knasker mye kosttilskudd og presser grensene når man ikke vet hva maten er tilsatt.

I dette tilfellet høres det ut som noen har mistet et trailerlass med d-vitaminer opp i maskinene til forprodusenten.

3 Likes

Geologiske hendelser kan jo ta årevis å utspille seg. Det som er spennende med jordskjelvene på Santorini er at man er nesten helt sikre på at det er platetektonikk som er årsaken, og ikke magma som presser seg opp, men noe landheving siste dager gjør at eksperten ikke helt kan avskrive vulkan-utbrudd, selv om det er ganske usannsynlig.

Kjedelig å vente på ting som kan årevis å utspille seg, men det er faktisk en detalj, som øker risiko, fordi eventuelle svakheter da blir enda mer risikable, og det topper seg om en ukes tid eller noe sånt. Mao man kan følge med en liten periode på en eventuell katastrofe, og hvis det ikke skjer noe kan man lese om noe annet spennende:

Saken er denne:

Og i verste fall noe slikt:

image

Men detaljen å følge med på er når det blir fullmåne:

Neste fullmåne er 13. februar (ikke en fredag).

image

Så litt spennende å følge med for eventueller nerder der ute; “avklaring” innen en uke.

Edit:

Vulkanen er ikke på Santorini, men i havet utenfor, slik at skulle det skje noe blir det en skikkelig smell, fordi den er undersjøisk

1 Like

Gigafailure av et selskap.
Morrow batteries følger nok etter.

7 Likes

Ikke før de i ledelsen og de som gikk inn tidlig. De har tjent enorme penger.

4 Likes

You cant make this shit up :face_vomiting:
Heldigvis vant Trump og alle rottene faller ut av skapet.
Tenk om Harris hadde vunnet. Da hadde alt bare fortsatt.

7 Likes

Syyyke greier :cold_face:

1 Like