Det skal sies at USA først stoppet alt, så begynte de å innføre unntak, men det tar tid. I mellomtiden er det flyktningleire som sliter.
…which is exactly my point.
Edit, siden opprinnelige innlegg viste seg å være feil:
Det er ikke sikkert det er behov for så mye ressurser til prosjekt X, kanskje det heller skal til prosjekt Y.
Problemet her er jo at det er endel organisasjoner hvor hjelpearbeidet og forsyningslinjer i noen regioner vil kollapse pga mangel på støtte. 90 dager kan være veldig lenge å vente…
Hvis et sykehus kaster en eldre kvinne ut i døden noen dager etter at USAID annonserer kutt, ja da er det sykehuset som bør blames, ikke Musk.
Makan!
At det er sent kondomer til Gaza i midtøsten er feil. Det er snakk om Gaza i Mozambique, hvor en studie viste at prostituerte og deres kunder ikke klarte å bruke kondomer korrekt, og så ble løsningen å sende kondomer så det monner.
Jeg tenker imidlertid at alle voksne i Moambique skjønner hvordan man bruker en kondom, og at problemet er heller at man ikke vil spise sjokolade med papiret på, for å si det sånn. Dessuten at det er vanskelig for en prostituert å spørre sin kunde om å ta på kondom, for det blir et “tillitsbrudd”, som er dårlig for bissnissen. Mao penger ut av vinduet selv om det dreier seg om dette stedet:
Jeg bruker Garmin Fenix 7 som jeg er svært fornøyd med.
Klokka forteller meg hver morgen om jeg bør hvile eller trene og hvor hardt.
Noen ganger har klokka sagt at jeg vil ha en god dag mens jeg har følt meg slapp. Men under løpeturen har jeg raskt innsett at klokka vet best. Det gjelder også på dårlige dager.
Anbefales.
Bare å se hvordan Space-X tester Starship:
Boom!
Prøver igjen…
Fra en tur på fjellet i dag. Var D-vitaminføre når jeg trasket innover på skaren.
Toppen til venstre helt bak i bildet er den jeg går og sikler på. Var der i januar/februar for noen år siden. Magisk tur! Samme toppen jeg måtte gi slipp på for et par uker siden et lite stykke fra toppen. Føler meg tidvis som Hemingway, som når “Den gamle mannen og havet” er hjemsøkende.
Ser ut som populariteten til det demokratiske partiet faller når en ny president inntar det hvite hus, og realitetene synker inn hos den amerikanske befolkningen, skjedde både når Joe Biden kom til makten, og skjer nå under Donald Trump.
Det ser helt magisk ut!
Må bare si at dere som tror at Elon og Trump gjør dette for å kutte kostnader kommer til å bli veldig overrasket. Dette er et angrep på statsapparatet i USA og maktfordelingsprinsippet som står sentralt i et demokrati.
De har nesten full kontroll på kongressen allerede og bare høyesterett gjenstår. Legg merke til hvordan Elon uttalte seg i går om “den dømmende makt”. Det som skjer videre er at det kommer til et punkt der presidenten og apparatet rundt kommer til å ignorere høyesterett bare for å teste grensene.
Vi er vitne til et pågående statskupp i verdens mektigste land av den sittende presidenten og hans medhjelpere. Det har bare gått noen uker. La det synke inn…
3 uker og artikkel 5 er død.
Vil du si at han må si opp 1%, 2% eller 5% av arbeidsstyrken i byråkratiet før han har begått statskupp?
Så å kutte kostnader i en stat som går flere oljefond i minus hvert år, er altså statskupp.
Ganske drøye konspirasjonsteorier man skal lese her på Tekinvestor
Valgt med klart demokratisk mandat og gjennomfører valgløftene → statskupp i følge våre eminente legacy medier.
I følge de samme mediene som nå får strupet tilgangen til honningkrukken, hvis navn er den Amerikanske stat. Ikke rart de er bitre og sprer konspirasjoner i retur.
Og det norske folket sluker det rått.
Han gikk på valg med at han skulle gjøre dette. Og han gjør akkuratt det han gikk til valg på.
Ingen av kuttene han gjør har påvirket maktfordelingsprinsippene.