Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 1

Lederen forteller utvikleren at app’en han har laget ikke funker, så svarer utvikleren:

“Jamen, se på denne kodelinjen, den er jo riktig? Og denne? Hva er problemet? Her er det også en hel funksjon som fungerer perfekt, og du sier app’en ikke funker?”

:tipping_hand_woman:

Du må gjerne gå til nrk.no og referere de artiklene som handler om politikk (ikke kjendis, sport, osv) som du mener er så politisk ladede at du ikke forstår hvorfor de er på nrk.no. Jeg gjorde det akkurat nå fordi jeg var nysgjerrig på om det var så galt som du skulle ha det til. Min stikkprøve nå tenker jeg at de belyser viktige temaer på en relativt nøytral måte. Det eneste jeg har hørt fra deg er synsing.

Kan det være du blander nrk.no sammen med vg.no og dagbladet.no og tenker at det er samme suppe?

7 Likes

Dette blir bare for dumt :man_facepalming:

Er det virkelig slik at du ikke har fått med deg hvordan NRK gjennom tiår har promotert venstresidens agenda? Må jeg sende deg linker?

Så hvis jeg sier at mitt klare inntrykk er at Trump er Putin-vennlig så tror du meg ikke før jeg sender deg linker?

Da er det notert. Ingen vits i å føre en diskusjon på overordnet nivå igjen, vi graver oss heller ned i anekdoter og whataboutism.

2 Likes

Du må gjerne komme med noe konkret ja. Det hadde bragt diskusjonen videre.

Nei? Jeg tok noen stikkprøver for å sjekke om det var så galt som du sa. Jeg ser ikke den tunge slagsiden som du så skråsikkert sier at nrk.no har.

Denne artikkelen fra vg.no er vel et eksempel på saker med tung politisk slagside, men jeg fant den altså ikke på nrk.no, men vg.no. Det er derfor jeg spør deg om du kanskje har blandet sammen hvor de forskjellige konvensjonelle mediene i Norge står?

2 Likes

Kan det være du blander nrk.no sammen med vg.no og dagbladet.no og tenker at det er samme suppe?

Tror faktisk jeg blandet Breitbart og Altaposten… kjipe greier.

Nok en gang, så velger du å slenge dritt i stedet for å komme med noe konkret.

6 Likes

Jeg mente absolutt ikke å slenge dritt. Jeg vet du er en knakandes bra kar, Christian :blush:

Jeg synes du trekker diskusjonen om mediemangfold og objektivitet ned på et nivå jeg synes er ganske unyttig. Og det spørsmålet om jeg blander sammen de tre du nevnte er strengt tatt ikke spesielt hyggelig heller, tbh. En voksen person som har levd en del år vet forskjellene.

Men nok om dette, vi er på hver vår planet. Blir fort sånn her om vi fortsetter :joy::wink:

Det beste med NRK er at de ikke er reklamefinansiert. Dermed får vi tilgang til smalere program og større bredde. Vi trenger absolutt ikke flere overfladiske underholdningskanaler! Den største feilen med NRK i senere tid, er faktisk at de i for stor grad forsøker seg med like forflatende programmer som TV2.
At de fleste journalister har tilhørighet på venstresiden, er godt kjent. Likevel vil jeg påstå at NRK fremstår som seriøs og mer balansert enn man kunne frykte.

7 Likes

Så du er enig i at NRK er relativt nærme sentrum når det gjelder til politiske nyheter? Mens VG og Dagbladet lener lengre til venstre? :thinking:

1 Like

For å tro noe slikt så må man nesten bare ha sett TV2 siste 10 årene. NRK er milevis fra å være nær sentrum.

1 Like

Ser omtrent ikke på nrk, men hver gang jeg slår på (nytt på nytt, nyhetene) så slår det meg hvor venstrevridd de vinkler omtrent alt. Nytt på nytt har blitt et venstrevridd forsøk på å latterliggjøre alt som har med konservative ideer.

Eksempel på sak i går - Nyhetene rapporterer at Trump signerer ordre mot mangfold og inkludering. Hele saken vinkles som om Trump ikke ønsker mangfold og inkludering - og det viser hvor sveiseblinde nrk er på transideologien. Narrativet er at om du er kritisk til 72 kjønn, så er du imot mangfold, og du skal latterliggjøres.

Jeg ville i det minste forventet å se en sak om at menn ikke lenger får konkurrere i kvinneidrett med en positiv vinkling.

Det er mer enn nok å kritisere Trump for, men det som skjer nå er like mye på viddene som de som skal ta kirken for at de tok livet av folk som hevdet jorden var flat, og at de brente millioner av hekser. Kirken er i det hele tatt roten til hele middelalder-helvetet folk ble utsatt for. Det blir bare så idiotisk at det blir vanskelig å ta alvorlig, og det er slik jeg ser på nrk for tiden også. Sikkert en del rett og bra som kommer derfra også - men det drukner i narrativet.

Jeg synes Trump kom med idiotiske utspill for Gaza-løsningen. Utspillet for fred i Ukraina gjør at jeg fryser på ryggen. “Brutaliteten” i nedstengning av USAID og andre opprenskninger tilsier at det knuses en del egg som sannsynligvis burde hatt livets rett. Men når absolutt alt skal svartmales, og ikke en eneste positiv vinkling på noe som helst - da mister de meg også på det de sikkert har rett i.

8 Likes

Hva behager?

4 Likes

Det betyr vel at til og med Trump vet at det finnes 2 kjønn, hankjønn og hunkjønn?

Skal jo innrømme det som kommer frem slår mine villeste fantasier. Men sånn har man styrt narrativet.

3 Likes

Og hva er det vi ser på her ? Dere er jo eksperter og kan fortelle :roll_eyes:

At du er moderator her samtidig som du sprer desinformasjon er intet mindre enn en skandale.

@pdx

Der var du kjapp med å slette innlegget ditt om Pfizer, Reuters og Wuhan.

Her er innlegget du refererte til.
https://x.com/elonmusk/status/1889896827513868734

Er dette nok til å diskreditere Musk og Doge? Under normale omstendigheter burde det det. Men der er man ikke i dag dessverre.

8 Likes

Finnes ikke en liten miniflik i topplokket som hvisker til resten av hjernen at det fremstår så inni granskauen idiotisk å titulere noe som “Large Scale Social Deception” dersom man har tvilsomme hensikter at det kan være lurt å avvente en smule før man går i fistel av begeistring for at den mørke sannheten er avdekket?

For all del; skal bli veldig interessant å se hva som kommer ut av dette.

3 Likes

Denne gangen kan dere fortelle oss - jeg gleder meg til å høre og lære! :hugs:

Kom igjen da, fortell oss uvitende hva vi ser. Hvorfor betales det opp mot 100 mill NOK for storskala sosialt bedrageri?

2 Likes

De fikk 9millioner dollar. Fri presse? Neh.

Først skriver du et innlegg hvor du blottlegger deg fullstendig. Drar en masse konspirasjoner om Pfizer, Wuhan, Covid og Reuters.

Så sletter du innlegget og lager et nytt innlegg hvor du prøver å latterliggjøre oss andre.

Bra opptreden! Du bør kanskje ta litt selvkritikk?

4 Likes

Du må gjerne si hva som var feil i linken jeg postet.

1 Like