Ser omtrent ikke på nrk, men hver gang jeg slår på (nytt på nytt, nyhetene) så slår det meg hvor venstrevridd de vinkler omtrent alt. Nytt på nytt har blitt et venstrevridd forsøk på å latterliggjøre alt som har med konservative ideer.
Eksempel på sak i går - Nyhetene rapporterer at Trump signerer ordre mot mangfold og inkludering. Hele saken vinkles som om Trump ikke ønsker mangfold og inkludering - og det viser hvor sveiseblinde nrk er på transideologien. Narrativet er at om du er kritisk til 72 kjønn, så er du imot mangfold, og du skal latterliggjøres.
Jeg ville i det minste forventet å se en sak om at menn ikke lenger får konkurrere i kvinneidrett med en positiv vinkling.
Det er mer enn nok å kritisere Trump for, men det som skjer nå er like mye på viddene som de som skal ta kirken for at de tok livet av folk som hevdet jorden var flat, og at de brente millioner av hekser. Kirken er i det hele tatt roten til hele middelalder-helvetet folk ble utsatt for. Det blir bare så idiotisk at det blir vanskelig å ta alvorlig, og det er slik jeg ser på nrk for tiden også. Sikkert en del rett og bra som kommer derfra også - men det drukner i narrativet.
Jeg synes Trump kom med idiotiske utspill for Gaza-løsningen. Utspillet for fred i Ukraina gjør at jeg fryser på ryggen. “Brutaliteten” i nedstengning av USAID og andre opprenskninger tilsier at det knuses en del egg som sannsynligvis burde hatt livets rett. Men når absolutt alt skal svartmales, og ikke en eneste positiv vinkling på noe som helst - da mister de meg også på det de sikkert har rett i.