Er det det at du kan bli trigget til å spise 10 (eller hele posen) av 1 Nonstop, eller er det at en ødelegger alt med kun den ene Nonstop’en?
For vel 3 uker siden gav jeg meg selv en slags kickstart ved å kun drikke vann i 100 timer (null mat, men jeg fortsatte med snus og tannpuss). Det som har skjedd i ettertid er at jeg ikke har rørt sukker (dvs. smågodt/sjokolade). Dette var også målet (kutte ut sukker utover det som er tilsatt vanlig mat). Har fremdeles lyst på en sjokoladebit eller 10, men har ingen problemer med å avstå. Sammenligner det med røykesug, men der jeg vet at 1 røyk kan ødelegge alt. Veier 10-12 kg. mer enn jeg gjorde i militæret for snart 40 år siden, så det er ikke vekten i seg selv som er målet (selv om vektnedgang vil være en stor bonus).
Etter bare 3 uker (uten tilført sukker) har det likevel skjedd noe med kroppen/systemet. Sover bedre, tarmen føles bedre (do-besøket er unnagjort på minuttet, og det lukter ikke fanden sjøl), leddene er mindre stive + 4 kg. ned i vekt.
For meg virker det som om sukker (utover det som en normalt får i seg) er roten til mye dritt.