Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2

I de 10 første månedene ble tatt ca 15 kg fentanyl som kom fra Canada til USA, samtidig som det ble beslaglagt 5 kg andre veien.

Kanskje ikke så god grunn til å ødelegge forholdet til sin nærmeste nabo for? Samtidig blir egen økonomi også negativt påvirket.

Kjempesmart = NOT

8 Likes

Sett i lys av det tilsynelatende intellektuelle nivået til gjennomsnittet av MAGA-bevegelsen, kan du kanskje ha rett. Men tenk uansett hvor uhyrlig tanken er at det faktisk kan være en teoretisk mulighet for at presidenten i verdens mektigste demokratiske land er en Russisk agent… :cold_face:

3 Likes

Har aldri handlet om fentanyl og det vet Trump inderlig godt. Uten Fentanyl-kortet og Trump måtte kjørt saken gjennom kongressen. Som passer dårlig når man er en wannabe-diktator.

4 Likes

Min vurdering av sannsynlighet utelukker på ingen måte at han er en russisk agent; er kun en vurdering av hvordan forsvaret av han kunne spille seg ut om/når det kom for en dag. Die hard Maga osv.!

1 Like

Ja, det er riktig det. Men samtidig viser jo tallene at alt er bygd på en løgn.

Tror en negativ reaksjon i markedet er det som kan få idioten til å snu.

PS Men dilemmaet til idioten er jo at han har lovet at inntektene fra tollene skal dekke budsjettunderskuddet :man_shrugging: :exploding_head: :man_shrugging:

4 Likes

Så mye som presidenten kan gjøre på egenhånd via presidentordrer osv i USA, er det jo allerede på grensen til et diktatur!
Tenk om Støre skulle kunne gjort like mye gjennomgripende politikk ut fra egne meninger her hos oss…?

3 Likes

Det tror jeg ikke. Det står allerede klart som amerikanskt øl at Trump jobber før ryzzland. Alle begriper det, og republikanene liker det.

Vel, det kan jo hende at opinionen snur om han går fra å være vurdert som “brobygger” til å bli avslørt som en hemmelig agent for Russland. Men jeg er likevel enig i at det ikke er særlig grunnlag for å tro på moralen i Det Republikanske Partiet lenger.

Tidsspørsmål. Trist.

image
https://x.com/i/status/1896758525592064284

5 Likes

Kinesene har stengt av USA fra at kjøpe viktige metaller som trengs før tilverkning av microprocessorer og liknande. Så USA må få disse noe annet sted fra. Og det er i praksis kina og ryzzland som sitter på reursene.

2 Likes

Det er så bra av Trump å kutte støtten og hjelpen til Ukraina, potensielt løfte sanksjoner og så starte forhandlinger med Russland og Ukraina for å få på plass en fredsavtale. Hvorfor gi ting til Russland før forhandlingene? :exploding_head:

The Art of the Deal my ass. :poop:

11 Likes

Hvor sannsynlig er det at Trump er en Spion egentlig. Kan kanskje ikke utelukke noenting, men hvis det er tilfelle så er det jo en fallitterklæring av sikkerhet og etteretnings institusjoner i USA.

det øyeblikket en lærer mer fra Twitter… :astonished:

image

https://x.com/i/status/1897073099339915671

1 Like

I princip alt han gjør er til godo før ryzzland, men dårlig før alle andre, inklusive USA.

3 Likes

Ja den ser jeg. Bare tenker at det er veldig mange ledd som må ha feilet for at en russisk spion skal ha klart å bli president. Må være en fulstendig systemkollaps eller så er det langt flere mulvarper i USA enn det en aner.

Blir bare nesten litt fiksjon å tenke at det er mulig av Russland å ha fått det til.

1 Like

Det er fiksjon, men jeg er faktisk overrasket over at dette ikke har blitt tatt seriøst litt før.
Det er så mye.

2 Likes

Spionasje er jo ikke noe ukjent i USA og tipper det er høyt på agendaen.
Utelukker ingenting, bare syns det virker litt for utrolig.
At han har store sympatier med Putin er tydelig.

1 Like

tyskland Yielden tikker opp…

1 Like

To ting de har på han. Epstein og de Moskva horene på film… Jeg tipper putin har en av de på han…

Trump administrasjone skulle offentliggjøre Epstein listene straks. Hva skjedde, de offentliggjorde phase 1, med stort sett bare kjente ting… ikke noe nytt. Hvorfor?

Vi får se. Men, det kan godt hende de har noe på zelensky også. Bare tenk selv, du kommer fra show biz og blir valgt til president. Så innvandrere Russland landet ditt. Plutselig er det ett enormt alvor, lite søvn. Ja har han tydd til medikamenter for å klare seg. Stor sjanse for det.