Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2

Litt av en påstand

Er det noen som vet hvor Borten Moe får tak i røyka? Spør før en venn… :smoking:

1 Like

Har lurte på om årsaken være at Putin stiller krav bak lukkede dører, og at det forhandles as we speak.

Offisielt vil det derimot bli annonsert slik:
Dag 1. Fredsforhandlingene med Russland er nå i gang.
Dag 2. Trump annonserer at forhandlingene er ferdig (med suksess).

Putin er fornøyd. Trump kan sole seg i glansen som tidenes deal-maker, og som klarte det på… 24 timer.

En av de få tingene som fikk Demokratene til å reise seg i går kveld, var å heie på Ukraina – ikke på Amerika. Gårsdagen var et svært avslørende øyeblikk for landet vårt. Demokratene avslørte seg selv som partiet for galskap og hat, partiet som ønsker å sette Amerika sist, mener Leavitt.

Morten Boe henvisner nok til et systemregulering som er ett hakk bedre enn å være medlem av EU,vi er allerede et betamedlem av EU og har titt og ofte lagt merke til regler “EU” trør over hodet på oss som vi er nødt til å etterfølge,-blir vi full medlem av EU,så forsvinner fiskekvoter til mange andre EU land etc etc…ikke bra!

4 Likes

Det er også lov å å ha kildekritikk.

Angående import av bil til Canada sier google dette:
image

image

image

Å ha importavgifter for å ta vare på eget landbruk er veldig vanlig, det er for å kunne sørge for å være selvberget hvis noe skal skje - så nasjonen ikke sulter om handelspartneren plutselig går helt av skaftet…

4 Likes

Godt eksempel på nivået i debatten rundt offentlige virksomhet:

9 Likes

Jeg kan meget godt forstå Demokratene.

6 Likes

https://e24.no/naeringsliv/i/Jb24KJ/ys-leder-ber-norge-gi-100-milliarder-til-ukraina

2 Likes

Aasland og co viser igjen sin tafatthet.
Viktigere å elektrifisere melkøya og tiktok datasentere. Og gjerne noen usle batterifabrikker som dukker under ene etter den andre :man_shrugging:

8 Likes

Hvor er logikken til disse to partiene?
Greit nok at vi ikke lenger kan ha full tillit til at USA kommer oss til unnsetning. Men å kaste USA ut av sine Norske baser er jo å be om at en fornærmet Trump skal kaste oss under bussen til Russland!

6 Likes

Ja,men man kan begynne og lure når trump er pro russisk,må si jeg forstår deres engstelse .

2 Likes

Må si det er veldig stille ifra Magaleiren her om dagen.

Sikter du til de Russisk styrte influensere på tråden?

Den fremste engstelse er jo om USA vender oss ryggen. Å kaste USA ut av Norske baser vil kun bidra til å fremskynde en slik mulighet!
Men nå har jo disse to partiene hele tiden ment at vi skal klare å slå tilbake Russland med et godt heimevern…

1 Like

@Snabbacash har du noen tanker om dette?

Tenker først og fremst at det er tomme trusler og at dette er et ledd hva som er i ferd med å bli en rekke av pressmidler for å få Zelensky til å underskrive fredsavtale

Ja, noe i den duren. De som har flagget meg i måneder og år når jeg har prøvd å si at Trump er Russian asset. Skjønner forsåvidt at jeg ikke har vært mest konstruktiv og at det har vært litt off topic for Russland/Ukraina tråden,. Men i bunn og grunn er det jo veldig definerende for konflikten at han samarbeider med Russland vil jeg si.

4 Likes

En fredsavtale på RUS’ vilkår mao.
Kjempefyr :muscle:
#MAGAFTW

5 Likes

Herlige premisser å diskutere på du :smiley: Hej då