Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2

I militærdomstoler uten rett til egen advokat og hvor barn blir dømt som voksne (som eneste land i verden).

99.78% av de tiltalte blir funnet skyldig og dømt. Og ja, av dommere som selv er IDF soldater.

Morsomt statistikk liksom.

Ser du la til dette etter at jeg skrev posten:

Litt rart at militærdomstoler har bedre kapasitet enn sivile da. Og spesielt med hvordan mindreårige også dømmes som om de var voksne. Uansett, beleilig at så og si alle dømmes. Dette er definisjonen av kenguru-rettssaker.

5 Likes

Mange vil si at Ola Borten Moe er en kyniker, jeg vil heller kalle han realistisk, og den tidligere Olje- og energiministeren har selvsagt intellektuell kapasitet til å forstå noen sammenhenger og problemstillinger når det gjelder energi:

image

5 Likes

https://www.youtube.com/shorts/kUwjfHGcLEI

Det tok meg 5 sekunder

Det viktigste er jo å spa ut så mye feilinformasjon som mulig, så blir overrasket om slike korrigeringer generelt når ut til mere enn noen få prosent av befolkningen. Dessverre. :man_shrugging:

2 Likes

En slik feil endrer jo ingenting. DOGE finner mye sløsing. De andre eksemplene holder. Det er vel viktigere at 100 eksempler er helt vanvittige, enn at det ene er ukorrekt? Hvor er fokuset :man_shrugging:

1 Like

Meg og! :raised_hand:

Enig i att det er mye sløsing i trumpistan, uenig i att Doge har funnet mye som er verdt å kutte, men det blir en lang diskusjon som jeg ikke orker eller har tid til nå.
Men synes det var litt morsomt med de musene da.

“That’s not what the experts say». Trenger ikke høre mer av det klippet.

1 Like

Jeg mener nå det fremdeles er for svakt!

Til nå har Norge forpliktet seg til å støtte Ukraina med til sammen minst 155 milliarder kroner gjennom Nansen-programmet for åtteårsperioden fra og med 2023 til og med 2030.
NRK viser til kilder som sier at det går mot minst en dobling av Ukraina-støtten.

2 Likes

Om du mener at terror islamister er gisler så er du langt ute i ramadan tåka… du sidestiller uskyldige familier og barn med Hamas terrorister. Avskyelig.

3 Likes

Her skryter han av at han har rettet en feil de hadde gjort uten at jeg leste noe om det først. Den andre saken, så har Trump gått ut og sagt noe som var helt feil. Tror du det blir rettet fra deres siden? Fra noen på toppen? Nei.

Har Israel noensinne angrepet ett land om de ikke har blitt angrepet først? Hvordan forhold har de til fredelig land i område?

2 Likes

Hvis du ser på de som ble løslat sist så var det 90 stk. Av disse var 69 kvinner og 21 barn. De fleste hadde ingen siktelse.

De aller færreste var fanget for 7. oktober. Her ser du eks på en som var fanget før 7. oktober og dette var en feminist som ble fanget fordi hun gikk i demonstrasjonstog.

Er du som ikke er oppdatert, men snakker tåkeprat.

5 Likes

Dette er jeg helt enig i! Det beste eksempelet er jo strømprisene. Til rikere staten blir, dess fattigere blir folk og industri. Selv om strømstøtten hjelper, er prisene likevel langt over det prisnivået som var normalt før vi fikk så mange utenlandskabler at man gikk fra utveksling begge veier til ren eksport. Staten vegrer seg for å gi tilbake til eget folk tilsvarende det staten tjener ekstra på strømmen med det argumentet at det vil bidra til inflasjon og for høyt strømforbruk. Og et høyt strømforbruk fra egen befolkning vil man jo unngå da det reduserer mulighetene for salg til høye priser til Europa! Dermed er det kun fremtidige generasjoner gjennom folketrygden som får goder av dette.

2 Likes

Du må gjerne leve videre i troen på at alt er vel så lenge man kun sørger for ulevelige forhold, null fremtidshåp og krydrer det hele med å stjele land fra de man undertrykker, men unnlater å gå til direkte angrep. Eksempler til etterfølgelse som bør varme hjertet til en som omfavner kristne verdier.

2 Likes

Det der er islamist løgner. Du vet godt at svært mange fra Gaza daglig pendlet til Israel og jobbet.

Du vet godt at det bor masse arabere uten problemer i Israel.

Å forvente at Israel skal sy puter under armene til en folk som med 64% valgte Hamas til å styre og konsekvent utgjør en enorm terror trussel er for mye. De fortjener ingenting.

De har hatt selvstyre og tilgang på alt mulig.

Men når de fikk rør til vann lagde de raketter av rørene.

2 Likes

Da var vi i gang igjen.

Har ingen behov for å diskutere en så kompleks problematikk med noen som har et så svart/hvitt syn på de rådende utfordringene. Mitt siste innlegg i sakens anledning.

2 Likes

Bare sjekk linken da. Der står det navn og når hver enkelt fange ble tatt. Det er ikke noe jeg tar ut av lufta. Forsøker å være litt etterrettelig, kan anbefales til deg og dine kumpaner.

1 Like

Israel, the United States, and the European Union consider the PFLP, one of several member parties of the Palestine Liberation Organization, to be a terrorist organization.

FYI.

Men dere ser jo på terrorister som frigjørere.

1 Like