Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2

Har partiprogrammet endret seg etter at JS ble finansminister?

1 Like

Husk, selg alle aksjene i USA og aldri kjøp igjen.

2 Likes

Før var det noe i politikken som het å ikke prøve å vinne på tragedier. Nå vil venstre inn i EU mens 80% av landet er i en følelsesmessig depresjon. Mye basert på en overdreven frykt skapt av mediene og noen enkeltpolitikere. Heldigvis er ekspertene, statsministeren og byråkratiet mer upåvirket av hysteriet.

Det er hysteri å tro at artikkel 5 er svekket. Venstresidens allerede godt etablerte syn på Trump påvirker deres evne til å tenke rasjonelt. Som Russland tråden her er et godt bilde på.

Vi kan selv velge å bedre forholdet. Men venstresiden gjør det de kan for å tilspisse forholdet. Bl.a. ved å bruke sitt vanlige kontraproduktive og tendesiøse virkemiddel som boikott er.

Man tar utgangspunkt i en overlegen moralsk standard og senker nivået til boikott som svar på toll evt. forsøk på å få til fredsforhandlinger.

Social:

– Basert på det faktum at Russland for øyeblikket «knuser» Ukraina på slagmarken, vurderer jeg sterkt omfattende bank-sanksjoner, sanksjoner og tollsatser mot Russland inntil en våpenhvile og en ENDELIG FREDSSLUTNING ER NÅDD. Til Russland og Ukraina: Sett dere ved forhandlingsbordet nå, før det er for sent. Takk!!!

2 Likes

Venstre har ønsket seg inn i EU i årtier, så det er ikke noe nytt.

Edit: «Russia is absolutely «Pounding» Ukraine» var det Trump skrev, men det var vel heller lyden av eselhover som kunne høres ?

Har du eller lagt merke til at du hevder å bli misforstått langt oftere enn alle andre på forumet, kan det være at dine tanker og innlegg ikke er helt ko-ordinerte?

2 Likes

Det var ikke det jeg sa heller. Å bruke kriser til å tvinge gjennom en politikk man ønsket seg lenge har alltid blitt slått ned på. Men nå er jo mediene enige i akkurat dette da. Men dette ble også avslørt og poengtert av politikere i andre partier før.

han plutselig er slik

Poenget har hele tiden vært forfordelingen av Russland. I form av faktiske handlinger mer enn noe annet. Til det helt ekstreme. Som påvirker maktbalansen i betydelig grad. En pendel som knapt har bevegd seg av at Trump har kommet med noen muntlige trusler. Handlingene mangler. Almass. Som betyr at lite er forandret, selv om det var et symbolsk skritt i riktig retning.

2 Likes

Hvis det er noen som har slitt med å følge med på alle tingene Donald og Elon har foretatt seg innenriks/utenriks de første seks ukene som øverste ledere av verdens mektigste land, Se dette klippet! Helt VANvittig at man ikke reagerer sterkere:

2 Likes

Nei, det er absolutt ikke hysteri om du gidder ta deg bryet med å lese/høre hva Trump selv sier. Men vi er kanskje tilbake til argumentene om han ikke mener det han sier?

1 Like

Han har ikke forfordelt noe annet enn Nato medlemsskap. Som var helt urealistisk i utgangspunktet.

Forhandlingene med Russland har ikke engang startet. At noen har forfordelt alt mulig i fri fantasi må de på seg selv.

1 Like

Du vet at politikere i Norge eier bombrikke selskap og sånt?

Trump har også trukket amerikansk støtte gitt av Biden (30 mrd dollar) og stoppet å dele måledata med ukraina (i mer eller mindre grad, usikker på hvor ille det er). USA har også sagt at Ukraina må gi opp territorie.

Så, jo, Trump og hans administrasjon har sagt og gjort mye mer enn du har fått med deg.

9 Likes

Putin har vist like lite vilje til å være pragmatisk som Zelensky. De eneste som har fått smake pisken er Ukraina. En pisk som har vist seg dødelig effektiv i form av å blant annet gi russerne enklere innpass inn i Ukraina med sine dronesvermer. Grunnet manglende intel. Med fatale ødeleggelser og menneskelige lidelser som resultat.

6 Likes

Nei det visste jeg ikke, fortell meg gjerne mer om det. Sitter de i en posisjon hvor de kan tjene penger på avgjørelser så er det ikke ok

Hadde du tatt deg tid til å se klippet så er altså essensen følgende: Man er på vei til å normalisere åpenbar korrupsjon. Det gjelder begge sider men Trump administrasjonen har tatt det til et helt annet nivå.

Når verdens mektigste mann kan drive bedrift som en mafiaboss i en liten amerikansk småby på 1930- tallet så har ting gått alt for langt.

5 Likes

Det vet jeg godt. Tror ikke det er noe jeg ikke får med meg. Men det er en helt annen sak. Han setter ned foten i noen dager frem til Saudi møtet. Sier ikke at det er riktig. Langt i fra! Men det er ikke det samme som å gi Russerne noe i forhandlingene.

Jeg har sett en del av han her sine videoer. Det tar litt tid så skjønner man at han er veldig smart. Han var vel nesten i ferd med å ta livet sitt før har slo seg opp med å lage videoer på youtube. Selv om han tjener millioner bruker han nesten ikke penger og bor som han alltid har gjort.

Men han gir et bra bilde av hva for rører seg i USA. Jeg tenker at podcaster vil ta over mer i norge også over tid. Pr idag er det ikke så mange, noe av grunnen er nok at markedet i Norge er litt mindre så det er ikke så lett å leve av podcaster alene.

1 Like

Og dette er altså noe du heier på?

Hva tenker du på?

Er vi der at vi skal la verdensordner styrers av podcaster? Jeg ser potensielle problemer.

4 Likes

Jeg foretrekker å få sannheten gjennom podkaster fremfor å la aviser eller TV-stasjoner med rigide, hierarkiske systemer filtrere informasjonen jeg får. Når alt må gjennom et uklart nåløye før det publiseres, risikerer man at viktige perspektiver forsvinner. I podkaster får politikere og andre samfunnsaktører muligheten til å snakke i flere timer, i stedet for å bli redusert til korte, overfladiske uttalelser på noen få minutter – uten rom for dybde eller analyse.

Asmongold jobber på en litt annen måte – han kommenterer videoer som en tredjeperson. For meg gir det en mulighet til å la ham finne innhold som en amerikaner ville valgt, noe som gir meg et bedre innblikk i hvordan de egentlig tenker.

6 Likes

I det du sier hvordan du foretrekker å få presentert sannheten så tenker jeg mitt.

3 Likes