trump og putin skal vel dele litt land seg i mellom snart. USA tar Grønland og ruzzland tar Svalbard
Ja, tenk hvordan det har blitt. Ikke usannsynlig. Putin kommer til å teste ihvertfall. Svalbard er nok høyt på lista.
Jeg vet at dere skriver om hva dere mener hele tiden. Jeg har sagt det hundre ganger. Jeg skriver hva jeg analyserer. Hvordan dere forholder dere til fakta når dere ikke klarer å analyserer hva som foregår er ikke mitt problem. Men jeg antar at det viser igjen på bankkontoen over tid.
Dårlig tidspunkt egentlig å teste nå da som EU virkelig er ute etter å vise at de har baller.
Trump er nok veldig beskyttende overfor Svalbard på samme måte som Grønland, han leker ikke når han tenker på sikkerhetspolitikk.
Men jeg skal ikke legge skjul på at man selvsagt risikerer en “avtale” når Amerikanerne kommer sterkt på banen og hjelper til med norske strenge regler for utvinning av diverse råvarer så må det nok annekteres skal de bli noe fornuftig ROI.
Det er fordelen ned Ukraina, så korrupt at det sannsynligvis er lett å hente ut mye bare man gunner på.
Det er vel ikke så unaturlig å flagge hva man personlig mener på et diskusjonsforum? Det vil jo være underlig om man argumenterer i strid med egen mening og overbevisning? Du argumenterer jo ofte som om du er sterkt uenig med andre. Da er det ikke så lett å skjønne at det i tilfelle kun er på basis av din objektive analyse og egentlig i strid med hva du selv mener er rett?
Av av det kommer til at gøre ondt i Trumpens eget land.
Som jeg har sagt igjen og igjen starter jeg meningene mine med “Jeg mener…” Ikke så vanskelig.
Hvis jeg skriver “Trump har ikke sagt det” så er det faktakorrigering. Noe jeg desverre må drive mye med.
Eller når jeg skriver det “Trump forsøker på” så er det min analyse.
Dette er ikke rakett forskning.
Er du sikker på at ikke dine objektive analyser blir påvirket av dine personlige meninger? Når så mange av dine påstander medfører lange diskusjoner og uenigheter i ettertid, tyder jo det på at de ikke alltid er hugget i stein?
Eller evig lange sitater fra Dagbladet eller New York Times som må motbevises.
Men joda du har et poeng.
Apropos historie som gjentar seg selv
En form for gryende oppvåkning av et land som nærmest har befunnet seg i en selvpålagt dvale.
Forrige gang opprustning og satsing på infrastruktur befant seg øverst på den tyske politiske agendaen; 92 år siden, starten på en prosess hvor tyskere gjenfant sin grandiose selvfølelse. Uten sammenligning forøvrig (overhodet, obviously): skal bli interessant fremover i hvilken grad man får et Tyskland som vil ta mer plass på den globale scenen .
I artikkel 21 fastslås det at avgjørelsen skal tas av grønlenderne selv.
“Det fjerde riket” ?
Nope det er United State of bluf der render med den titel
Med atomvåpen hos Frankrike og UK så tror jeg vi slipper en ny pinlig “Fred i vår tid!”.
og vi er ikke medlem av EU enda
Hvordan hater man Amerika ved å mene free Palestine? Og hva med det som er «etnisk» amerikanere som også mener det samme, altså free Palestine?
Kan man virkelig kneble tanker og ytringsfriheten slik?
Man frykter meksikanere, muslimer, palestinere, immigranter generelt, selv LBGTQ folk og disse gruppenes free speech…men man går rundt i Europa og klager over ytringsfriheten er innskrenket og kaller seg “home of the brave”.
Kan ikke “et fritt Palestina” bety en tostatsløsning? Og trenger man nødvendigvis hate jøder fordi man støtter palestinere?
Hvordan vet du hva alle disse demonstrantene faktisk mener?