Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Noen som har lyst på komme sammenslåingsplanene til Lindås, Meland og Radøy - nye “Nordhordaland kommune” eller Hå, Klepp og Time nye Jæren kommune?

Fikk tilsendt på privat mailen min :stuck_out_tongue: - sikkert feilsendt.

Jeg svarte de på “reply all” ;

"Hei

Jeg mener fast og bestemt at i forrige møte ble vi enige om at Bergen kommune skulle inngå også!

PersonX tar du tak i dette og retter opp før høring?!

Mvh Mitt navn (PS tror dere har sendt feil)"

8 Likes

ah, ikke så farlig med lit nedgang i Funcom, når Iox kanller til med en fin oppgang som for meg utgjør vesentlig mer en litt ned i Fun.
Håper begge gir meg en god helg i morgen

1 Like

Spennende aksjer begge to, men der er dette med finansiering og når inntjening kan ventes da.
Rette meldingene kan i begge aksjene gi store utslag, å eg tror Nom er nærme noe spennende.
Eg er pr nå ute, men det er kun fordi eg ikke har noe ledig kapital.
Avm tradet eg i litt for ett par år siden, da den gikk bananas og var vel opp i rundt 2,50, men da lå gullpirisen ±1400

1 Like

Liten observasjon…
Igår, etter Statoil sin kapitalmarkedsdag, var Norne Securities kjapt ute med en lett oppdatering av sin analyse på Statoil aksjen. Anbefalingen var salg og en targetpris på 100 NOK/aksje.

Idag tidlig kom en lengre oppdatert analyse med kjøpsanbefaling og targetpris 150 NOK/aksje.

Så over natten mener altså Norne at verdien til Statoil har økt med 50% :confounded:

7 Likes

Kjip kjøper side i Iox :frowning:

1 Like

Var på kino og så The Big Short i går, anbefales!

3 Likes

Timingen på kjøpet mitt i Iox var utrolig amatør.

tja, ikke enig fordi det ikke har endret seg noe fundamentalt siden du kjøpte.
Det vil si at om du tror på en fundamental endring til det positive, så var det en proff handel dersom en positiv trigger slår inn.
Da kan du heller selge til dei som ikke handlet like proft som deg.

Dersom det skjer en negativ utvikling for selskapet, så var det en “ikke smart handel”

Store utlag i aksjen på nesten ikke oms

1 Like

Noen som har sett på Nidelv International ASA? Skal noteres på Merkur.

I november 2015 inngikk Nidelv International en avtale med CealTech om å benytte deres patentsøkte teknologi for Grafén (Graphene) i deres polyester til båtene.

Grafén, og som bygger på nano-teknologi, er et et fenomenalt stoff som gjør båtene mye sterkere, og mye lettere.

Her er noen karakteristikker på ‘Grafén’:

• 300 ganger sterkere enn stål
  • Hardere enn diamant
  • Fleksibelt og vannavvisende

Blander Grafén i Polyester:

• Reduserer vekten på båten med ca 50%

Blander Grafén i Gel-Coat:

• Glatt flate som er vannavvisende
  • Hindrer groing på skroget

Dette gir fordeler som:

• Lavere vekt betyr - mindre motor
  • Mer fart per HK - rimeligere drift
  • Mer last i båten
  • Mer styrke i skroget
  • Glattere i vannet
  • Totalt fri for groing

Nidelv International ASA gjennomfører altså i disse dager en emisjon på minimum 150.000 og maksimum 1.500.000 aksjer.

Minstetegning er kr 35.000,-, tilsvarende 10.000 aksjer

1 Like

skjer med olja da, noe eg ikke har fått med meg idag??

Er vel forventninger til OPEC møte som slår inn?

hmm, er ett fint mønster i oljechartet nå…får vi ny topp godt inne på 36 ikveld da…?..

slike karer håper jeg aldri kommer inn på dette forumet

3 Likes

Er enig, men tipper @pdx etterhvert får en stor jobb å holde forumet " rent ".
Synst eg har merket enn høyere trafikk, eller flere nye nick siste tiden.

Frem til nå har det vertfall stort sett vert veldig ok stemning og saklig nivå

5 Likes

Han har mye god kunnskap, ellers velger eg å holde meg borte fra diskusjonene rundt han.

Vel, nå er det hyttetur som står på programmet, der er det heldigvis dårlig med nett

5 Likes

Kunne trengt en tur på hytta selv, men vesla er ikke helt i slag så blir innehelg :slight_smile:god tur.

prøver meg på bull dno

BULL DNO ETN DNM

2 Likes

@Paddy

dno skulle gått bedre idag, hva skjer ?