Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Gulldag for gullprisen
Til tross for nedgang på de fleste europeiske børser torsdag har gull fått kraftig medvind.

Rett før klokken 17.30 torsdag er gull opp 4,31 prosent, som er det høyeste råvaren har steget på over et år.

Ellers på Wall Street er samtlige hovedindekser ned, og spesielt bankene har fått kjenne på den tunge børsdagen.

• Folk satser på gull fordi de ikke aner hvor ellers de skal putte penger, sier Bernard Sin i MKS SA i Sveits til Bloomberg.

Også sølv har fått en oppgang torsdag, på 3,01 prosent.

mulig avm skal vidre opp :confounded: dumt jeg solgte alt for tidlig :angry:

1 Like

De gullfondene som jeg solgte har også gått bra i år

2 Likes

@ Interoil

Som sagt tidligere, eg nekter å slippe taket i Interoil, det blir det siste som blir solgt fra meg, selv om det svir litt i pongen etterhvert, eg har satset en del penger i dette caset, og venter at eg ettervert skal bli belønnet :

Vi får se hva Alejandro har i ermet etterhvert, eg har vertfall store forhåpninger at det snarlig skjer noe.

Alejandro Jotayan, Chief Executive Officer, commented: “We are very pleased to be able to enter into a partnership with Canacol, a leading exploration and production company focused on Colombia. This will allow us to accelerate the development of Interoil’s Colombian assets and provide an opportunity to explore additional collaboration agreements with Canacol. Interoil’s strengthened shareholder base will be of benefit to both Interoil and Andes.”

Når Andes solgte til Canacol, så er dette altså noe dei har ønsket over lenger tid, for å finne penger til andre forpliktelser dei sitter med.
Her har nok Canacol kunnet presse Andes, da Andes trenger penger.

( det har jo vert hevdet at Andes ønsker å " kvitte " seg med Iox, men dei har altså mangen forpliktelser og en stram økonomi, derfor gjennomførte dei også en emi i sommer )

In addition, Canacol has agreed to provide a guarantee of US$4.8 million to fulfil Interoil’s guarantee obligations for the LLA-47 licence. As a result, the Colombian regulatory entity, Agencia Nacional de Hidrocarburos (“ANH”), will release Interoil from guarantees totalling US$3.6 million. Andes intends to use the proceeds of US$3.2 million from the transaction to continue the development of its Argentine and Colombian assets and for working capital purposes.

http://www.londonstockexchange.com/exchange/news/market-news/market-news-detail/AEN/12582463.html

In Colombia, Andes is also in discussions with a third party which may result in a collaboration agreement to develop the licences held by its 51% owned subsidiary Interoil Exploration and Production ASA (“InterOil”), which could result in the disposal of part of Andes’s interest in InterOil and/or in a farm-out of some InterOil assets.

http://andesenergiaplc.com.ar/wp-content/uploads/2015/08/Project-Altus.pdf

Der er rygter om kutt i olie produktionen her til aften, olieprisen svinger op og ned!

Hvis der er hold i disse rygter bliver 2016 mit bedste år ever :wink:

However, the blue chips index bounced back sharply after Dow Jones cited the energy minister of the United Arab Emirates saying OPEC members were ready to cooperate on a production cut. Suhail bin Mohammed al-Mazrouei also said low prices were already forcing non-OPEC members to cap production.

www.cnbc.com

2 Likes

Nå har den vært nede på 30 slik jeg spådde, så får vi se om den snur opp her slik jeg også har sagt.

3 Likes

Det ville passe mig godt da jeg er begravet i Bull olie x 3 :scream:

2 Likes

Håper virkelig vi snart kan se mot 40 tallet nå, eg fullastet I olje, å eg er ille I minus

2 Likes

Du burde have en traderkonto… Du rammer tit rigtigt!

2 Likes

Eyh, olja dundrer jo i pluss jo !

@holmes : eg må si eg synst du er meget flink, du har gang på gang truffet med dine antagelser

5 Likes

Dette blir morro da jeg har lastet opp i div Kronn aksjer selv også :slight_smile:

2 Likes

Spennende fremtid i oppdrettsnæringen :

Olja gikk i rødt igjen, ingen kutt likevel ?

Tror det var en fuser… hvis der kommer kutt vil olieprisen komme op i mindst 50 og det hurtigt…

En eller anden dag sker det!

Olie i plus igen op 3 % fra børsen lukkede :grin:

2 Likes

Købt REC Bull i dag efter og have set Webcast-presentasjonen, tror hurtigt vi kommer op i 1,5

Nogle som har REC?

1 Like

veldig bull på olje.

ser ut som det går sidelengs for øyeblikket frem til Mandag, hadde trodd den skulle droppe mer enn den gjorde før bull perioden kom, så jeg satt en bull på brent 30,2. Mulig den dupper ned igjen iløpet av dagen, men neste uke skal alt være på plass for en kjempebull.

2 Likes

Sidder også selv godt lastet fra 30,5

Tak for tipset :wink:

Hva er det du kjøper? Kan du linke meg til en god ETN?

noen som følger Song her?

Hadde jeg bare likt daytrading :slight_smile:

Men får håpe mine fundamentale spådommer/analyser slår til like bra

Olie!! :grinning:

2 Likes