@ Interoil
Som sagt tidligere, eg nekter å slippe taket i Interoil, det blir det siste som blir solgt fra meg, selv om det svir litt i pongen etterhvert, eg har satset en del penger i dette caset, og venter at eg ettervert skal bli belønnet :
Vi får se hva Alejandro har i ermet etterhvert, eg har vertfall store forhåpninger at det snarlig skjer noe.
Alejandro Jotayan, Chief Executive Officer, commented: “We are very pleased to be able to enter into a partnership with Canacol, a leading exploration and production company focused on Colombia. This will allow us to accelerate the development of Interoil’s Colombian assets and provide an opportunity to explore additional collaboration agreements with Canacol. Interoil’s strengthened shareholder base will be of benefit to both Interoil and Andes.”
Når Andes solgte til Canacol, så er dette altså noe dei har ønsket over lenger tid, for å finne penger til andre forpliktelser dei sitter med.
Her har nok Canacol kunnet presse Andes, da Andes trenger penger.
( det har jo vert hevdet at Andes ønsker å " kvitte " seg med Iox, men dei har altså mangen forpliktelser og en stram økonomi, derfor gjennomførte dei også en emi i sommer )
In addition, Canacol has agreed to provide a guarantee of US$4.8 million to fulfil Interoil’s guarantee obligations for the LLA-47 licence. As a result, the Colombian regulatory entity, Agencia Nacional de Hidrocarburos (“ANH”), will release Interoil from guarantees totalling US$3.6 million. Andes intends to use the proceeds of US$3.2 million from the transaction to continue the development of its Argentine and Colombian assets and for working capital purposes.
http://www.londonstockexchange.com/exchange/news/market-news/market-news-detail/AEN/12582463.html
In Colombia, Andes is also in discussions with a third party which may result in a collaboration agreement to develop the licences held by its 51% owned subsidiary Interoil Exploration and Production ASA (“InterOil”), which could result in the disposal of part of Andes’s interest in InterOil and/or in a farm-out of some InterOil assets.
http://andesenergiaplc.com.ar/wp-content/uploads/2015/08/Project-Altus.pdf