33 usd nå!
Ja, brytes halslinjen så ser det bra ut teknisk
God artikkel om oljeprisen og hvordan den påvirker aksjemarkedet: http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-02-11/oil-is-the-cheap-date-from-hell
Som svar til deg fra funcom småprat Paddy…
Mitt syn på olja er kun av min egen teknisk analyse. Den har tatt lang tid å utarbeide og heller ikke helt ferdig. Men veldig nøyaktig.
Analysen min forteller meg at vi skal opp i 41.27 iløpet av de neste 2-3 ukene… Noe som vil tilsi at den har dårlig tid. Jeg kan fort ha misforstått en falsk topp med en ekte som vil si vi kanskje skal lavere, så for min egen del har jeg satt 36 som et punkt hvor jeg begynner å følge veldig godt med. Inntill da, prøver jeg å finne ut av andre sannsynlige scenarier for den midlertidige toppen.
Men som sagt, kun en kortvarig periode. Markedet er fortsatt veldig Bear og det er ingen som ser på 21. Januar som en godkjent bunn.
Analysen er utarbeidet helt selv og bare min feil om det er ikke blir riktig. Som meritt, så har analysen, UTEN å vite bildet av oljeprisen etter Juli 2014, kunne finne med sikkerhet alle topper og bunner frem til idag. Hadde jeg hatt innsikten om en krise og vilja til å finne ut av det i 2014 hadde jeg ikke trengt å jobbe en dag mer i livet.
Jeg skal fortsette å finpusse analysen og muligens komme med noen fler småtips her og der. MEN
Jeg satser selv penger på disse analysene, men anbefaler alle andre å være forsiktig framover, da alt som har med olja å gjøre er en felle for å stjele penger fra andre. Ha din egen agenda og dine egne stopper, ikke hør på alle andre.
Når det gjelder Bear og Bull sertifikater på Oslo Børs så hjelper det ikke å ha stopploss… Prisen er så volatil at den vil kjøre forbi din stopp iløpet av natta uten at du fikk sjansen… Eller at prisen kjører forbi iløpet av dagen, bare at hvis ingen trader det sertifikatet vil ikke “prisen” oppdatere seg før noen har solgt langt under din stopp.
Så det du sier er at den er veldig nøyaktig med fare for å være unøyaktig ?
Spennende Iox dag i morgen med q rapport, er ventet minus res men selv håper eg på noe info om videre utvikling i lisensene da det er kun det som er av interesse for min del.
Idag sluttet den på 2,30 etter at den på torsdag var nede i 1,90 intra, og med såpass mangen aksjer som eg har her, så blir det store svingingar i portissen min når Iox svinger som den gjør.
For meg som ikke ønsker å sitte veldig lenge, type år ( nå har eg ca 6mnd ), så er det ønskelig med snarlig farm out.
Menst det for litt mer langsiktige, nok ville være mer lønnsomt å få utsetting på forpliktelser, og da kunne forhandle frem bedre avtaler basert på høyere oljepris på senere tidspunkt.
Held og lykke, jeg venter selv i spændning på Kværner Q4 i morgen (indgang på 5,65)
Kværner
Takk, skal bl interessant å følge med på oljen fremover, jeg har lyst på mer eksponering mot sektoren - vanskelig og time.
Spennende å se på oljen nå, kan den bryte videre opp mot 37-40? Frister litt å bli oljetrader
Har afkast på 48% siden jeg satte Bull olie på 30,5
Ikke bli grådig nå Blochster
Pengene skal gå til køb i Funcom
olja stuper…
Hehe, ja der smalt olja i rødt gitt… kom du deg ut av blochster?
Olie stadigvæk grøn, hvad skete?
Er stadigvæk inde, dog “kun” med 34% afkast nu
(kan ikke anbefales for folk med dårlige nerver)
Det er jo en motstand her, men selv om den skulle falle tilbake mot 33-34 så kan den derfra fortsette opp mot 38-40
Russland og Opec enige om frys og så smeller olja ned… rart?
Short angreb?
Jeg bliver siddende lidt endnu