Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Har taget en lille potion lotto i :

Delta Minerals AB B

Har før lavet gode penge her :wink:

oljen sliter med å finne retningen nå…opp eller ned ?

71 om jeg ikke husker feil

1 Like

solgte bull olja mi, kjøpte mer Nom

Nå drar eg på hytta, god helg

3 Likes

Noen som bruker NTF har kjøpt ca 100000 Bull brent x3 nrd for ca 12 kr i dag. Noen tror nok på oppgang i oljeprisen over helga.

3 Likes

Det er litt tøft da, men har vel mye peng da…det eg kjøpte, var for 10 000, og solgte for omtrent det samme

Fredag kveld kom Baker med ny rigg telling, og som eg nevnte lenger opp, så er tallet for operative rigger stadig ned.
Telling som kom fredag, viser en nedgang på 27.

http://gis.bakerhughesdirect.com/Reports/StandardReport.aspx

Litt rart at olja ikke reagerte opp, men etterhvert som lagertallene går ned, eller evt at den viser stadig økende produksjon, så vil prisen komme etter.
Det viktige er jo nå at ikke Iran eller andre stadig tar opp mer, men nå har dei " fryst " produksjon, så får vi etterhvert se hvem som lurer hvem.

Lottomillionær ble milionær på aksjetrading, før lottoen slo inn :

Du finner jo en av grunnene i den statistikken der.

De siste 12 mnd har 796 rigger blitt tatt ut av drift , da betyr det ikke så mye om 27 rigger til har blitt tatt ut. Det påvirker ikke produksjonen i nevneverdig grad lenger.

Nah, det viktige er at den fortsetter nedover.
Tenk deg -27 rigger i 10 uker, så betyr det plutselig veldig mye med 270, ikke sant ?
Ser du bakover tid, så synker riggtellingen ukentlig.

1 Like

Det du sier der hadde vært riktig hvis det var en direkte korrelasjon mellom produksjonsrate og antall operative borerigger, men som du selv har påpekt tidligere, så er ikke det tilfelle.
Det er i og for seg interessant at det fortsetter å falle, men etterhvert som falltakten flater ut og produksjonsratene holder seg stabile, så vil riggtellingen bli mindre “viktig” og den gir mindre utslag på oljeprisen.

Hva tror man om SEVDR på torsdag. Vil anta at Q4 blir veldig bra. Faren er jo om de mister rigg til våren, men jeg vil tro at man kan gjøre en bra trade på torsdag siden selskapet er konkurspriset så vil vel kanskje gode nyheter flytte kursen. Tenker altså for dem da som kjøper onsdag og selger torsdag morgen. Jeg sitter med urealisert tap her så skal ikke trade selv, men ville bare nevne denne muligheten for de som vil ta et lodd her.

Bare ønsker å danne et lite bilde av hvor mye ressurser som finnes blant oss.

Hvor mye ca egenkapital sitter du med i bolig og annen eiendom i dag? (markedsverdi)

• Over 100.000 Kr.
  • Over 500.000 Kr.
  • Over 1 mill Kr.
  • Over 2,5 mill Kr.
  • Over 5 mill Kr.
  • Over 10 mill Kr.

0 stemmegivere

Hvor mye midler har du tilgjengelig for andre investeringer? (generelle verdipapirer, råvarer etc)

• Under 100.000 Kr.
  • Over 100.000 Kr.
  • Over 500.000 Kr.
  • Over 1 mill Kr.
  • Over 2,5 mill Kr.
  • Over 5 mill Kr.
  • Over 10 mill Kr.
  • Over 25 mill Kr.

0 stemmegivere

4 Likes

Hei, Hva forventer du i Q4 presentasjonen og resultatet som skal gjøre at markedet oppfatter det som veldig bra?

Eg skulle jo aldri ha solgt denne igjen på fredag :

http://www.netfonds.no/quotes/ppaper.php?paper=BULL-BRNT-X3-DNM.OSE

Som olje går nå, så går den vel 6kr imorgen.

2 Likes

Jeg sitter fortsatt på min Bull brent x3 nrd. Har tenkt på å selge noen ganger, men olja har snudd ned fir tidlig. Har hatt target på ca 36. Får håpe den drar gjennom 36 nå :smiley:

1 Like

Det er spenstig, eg blir for feig å tør ikke å sitte i sånne papirer over natten, litt også fordi eg nå i en periode har begrenset mulighet til å følge med, pga av andre ting eg også sysler litt med.

1 Like

Tror den kan gå opp mot 40 i første omgang

1 Like

Jeg tror Q4 blir like bra som Q3 fordi det ikke har vært meldt nedetid på riggene. Antar da at nyhetsoppslag osv. vil gjøre at kursen går litt torsdag morgen.