Bra
Nei satt Ikke der idag!
Bra
Nei satt Ikke der idag!
I forhold til oljeservicenæringen så var det rimelig dårlig news fra Obama idag, ingen oljeleting i Atlanteren dei første fem åra
Obama-administrasjonen har besluttet å forby oljeleting i Atlanterhavet. Det melder Fox News i en hastemelding tirsdag ettermiddag. Nyhetskanalen referer til beslutningen som en «betydelig helomvending» fra det amerikanske innenriksdepartementet.
Beslutningen bekreftes av den amerikanske innenriksministeren, Sa
Fintech vil sette press på bankene
APCL ser veldig spennende ut, er nok en sjanse for at den flyr avgårde
Hva tenker dere om å kjøpe SONGA nå? Før emisjonen eller etter?
sammenlignet med emisjonskursen, så er jo aksjen overpriset pr nå… er jo et helt sykt antall aksjer som skal trykkes
Eller kjøp på konverteringskursen 17 øre?
Nå har jeg ikke satt meg skikkelig inn i SONGA men her er vel kursen fremdeles 2x emisjonskurs/konverteringskurs ?
Skjer I pen idag, noen som følger med ?
Er vel FP som er framme ved Aje som vil si first oil iløpet av måneden.
Gull og olja går løpsk, hva skjer ?
Hmm, ikke fått følgt med siste dagene, vert ute på reise, men nå er eg komt på plass, så nå er det mye oppdatere seg på
Lagertall lavere enn forventet, møte om oljefrys 17. april der 15 land deltar og ingen renteendring fra FED er vel de største driverne
FED mer dovish enn ventet. Lave renter gjør gull mer attraktivt
Edit:
FED: "Verdens økonomiske og finansielle utvikling fortsetter å utgjøre risiko"
Aksjemarkedet: “kjøøøøp”
Greia er jo at jo lavere rente, jo mer blir avkastningen fra aksjemarkedet verdt. Det sentralbankene driver på med er jo å devaluere verdien av valutaen, mens verdien av et selskap ikke kan devalueres. Hvem er det som vil sitte på cash i en sånn situasjon?
Det stemmer dersom dette tas til den ytterste konsekvens, da blir penger verdiløse, men jeg tror ikke det går så langt. Nå er strikken tøyd maksimalt og kredittveksten må snart snu
olje har tatt speed, får eg mine 46 ??
emgs ? noen som er der ?
Synes dette utdraget fra XI oppsummerer det bra:
Prisingen av Songas konvertible obligasjonslån som iht forslag må omgjøres til aksjer tilsvarer en aksjekurs på drøye 12 øre per aksje. Eierne av lånet vil få nesten 90 prosent av aksjene etter konverteringen, men før utstedelse av ny egenkapital. Aksjen sluttet tirsdag på 38 øre per aksje. Etter gårsdagens nyhet anbefaler DNB salg av aksjen med kursmål 15 øre
Jeg står frem…
Kjøpte 20k i stedet for Lotto siste uke