Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Gull prisen snart klar til neste nivå, eller blir det mageplask?

2 Likes

olja snuser på 41 igjen,

Eg forstår at Pen er på " milestone " nivå, men er det ikke en pågående emi der, hvor kursen er 42 øre ?

fylt på med litt avm i dag…ett bet på gullprisen

1 Like

Har sitti og kjøpt på 0.5 og solgt på 0.53-54 i flere dager nå. Ligger stabilt og vaker

oi, kanskje eg har kjøpt av deg da ? så bra visst eg har hjelpt deg å tjene noen kroner :slight_smile:

1 Like

Jeg tror Photocure må være den kjedeligste aksjen jeg noen sinne har sittet i. Det er ingenting av kvartalstall, nyheter e.l. som egentlig betyr nå utenom en signert fase 3 kontrakt. Og den kan komme i morgen, om et år eller aldri. Det er som å sitte med en lottokupong og ikke ane når trekningen kommer. :stuck_out_tongue:

5 Likes

Er du sikker på at du ikke mener Vistin? :thinking:

1 Like

Noen som har gjort de bra på børsen, som også ønsker seg ett finere kryp inn ? :

1 Like

@ Avm

Q4 : Gold production for Q4 was 17,380 ounces at a
cash cost of US$1,094 per ounce

Blir gode driftsmarginer her etterhvert, gull prisen har jo siste tiden vert godt over cash cast fra q4.
Så sant ikke gullet faller i grus igjen da.

17380 ounces i q4 : 3mnd = 5793 ounces pr mnd

5793 ounces * 150$ dollar pr ounces = noen kroner i pluss før finans kostnader

Hva med gull pris på 1300, eller 1400 eller …?

Gullet skal sikkert ned igjen, så da blir det ikke gøy lell

Det som er spennende er hvilke konsekvenser det får at Shanghai i større grad vil ta del i prisingen av gull fra 19. April.

Jeg mener vi skal videre og at det nå er skapt en ny trend oppover.

Men igjen, skal ikke hause eller spå noe om mitt søte dog volatile gull.

Hva jeg håper og tror på derimot er 1400 før sommeren og 1500 før julaften.

For AVM sin del er vel alle øynene på videre finansiering etter april og Tri-K, samt Souma. Spørsmålet for min del er om finansiering til å grave eller salg av rettighetene kommer først.

2 Likes

Bare det ikke kommer en søppel emi

Med tanke på de kortsiktige lånene Elliot mater ut tror jeg heller største aksjonær fortsetter å drive de videre fremfor emisjon.

Betinget av at gullprisen holder seg over 1200. Under dette så er selskapet ferdig emm, emisjon eller ikke.

Den passer ikke for alle.det værste er at skulle det komme en avtale så er det kanskje mulig å komme seg inn på disse kursnivåene her pga. At mange er lei og vil ut.men slik er biotech aksjer.samme mønstret i nano, biotec,pcib etc.

2 Likes

@ Avm
Sett at den fortsetter opp, og går mot toppnivåene i chartet her : https://www.bullionvault.com/gold-price-chart.do
Så kan dei betale gjelden sin :wink:

1 Like

Har du fått ned deg denne fra Xtrainvestor 14/3:
“I EMGS har tidligere Skagen-forvalter Kristian Falnes økt med 1 millioner aksjer til 22 millioner inkl sitt AS”

Fristet å tredoble i morgen til hele 60k :grinning:

2 Likes

når det er 20 aktive tråder idag om Axa, ja da blir jeg litt skeptisk.

3 Likes

Du tenker på at det går an å komme seg inn på f.eks 1,5x dagens kurs, og få med seg 10x oppgangen etterpå? Tror du har rett.

Jeg har forresten tenkt til å stå ut løpet her, men jaggu er det kjedelig. Man kan nok daytrade litt, men jeg er ikke helt der…

Spennende med denne her. Tenker mest på som analogi til Funcom. Kjente folk har fått aksjer til 50% rabatt (= dumpingsemisjon), skal da kursen ned mot tegningskurs 2 kr eller er rettet emisjon så positivt at kursen skal holde seg?

1 Like

Svært overraskende! Har sett på WR som et snålt og fullstendig useriøst selskap… hva i alle dager ser de av verdi her? Selv om notering var på 15 og de nå får aksjer til 2 så tenker i hvert fall jeg at de fortsatt har blitt lurt!

1 Like