Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

915 er et godt stykke under rekorden på 11793 fra 2008. Kan meget godt være at vi ikke engang er på break-even på dette nivået.

Når jeg sier tidligere så mener jeg tidligere i 2015… Herregud prisene nå er jo noe helt annet enn før krakket. Og det er det som er poenget. Nå er 7 dårlige år over, og mange mener at korreksjon tilbake til gamle høyder vil skje… Spørsmålet er, er det nå det skjer.

GOGL er definitivt ikke på break even nå. Det er jo det som er hele poenget (og vi som er gamere vet jo at Positiv EBIT belønnes med ganske annen prising enn negativ :wink: ). Prisene henter seg inn og de som sitter på i perioden får være med på reprisingen når det skjer. Nå lugger det forsiktig opp… Men en dag ganske snart tror jeg at det blir stor korreksjon. Kanskje i kveld… Who knows. Jeg har ihvertfall mange lodd på dette nå :smiley:

Ser ut som det rykker litt opp i GOGL.

Å sitte over natten her nå anbefales. Det er et tidsspørsmål før shortene må dekkes inn og et rally utløses.

Videre opp:

1 Like

Endte 31.5 i USA. Opp hver dag :slight_smile:

3 Likes

Her er Capesize chartet (GOGL har mest innen Capesize segmentet)

Som dere ser så er det en spennende dag i dag for folk i dry bulk. Knuser vi opp gjennom 1428 så er også Capesize segmentet på ny rekord i 2015. Rallyet utløses når som helst.

3 Likes

Tok noen lodd i GOGL i dag, har svidd fingrene her før men håper dette endelig er ett vendepungt for ratene som markedet har ventet på i 1,5 år nå

2 Likes

Lets see… GOGL har ennå ikke gått noe som helst sted så det er fordelen din nå. Alt som har skjedd med kursen er at vi har satt en dobbel bunn og at aksjen er litt i siget oppover nå… Shippingratene på den annen side har jo løftet seg kjempemye… Så her er det kjempepotensiale for avkastning på kort sikt.

BDI kommer bare til å fortsette opp i dag, men jeg ønsker og at Capesize ratene og indeksen øker med minst +2.5% i dag… Jeg er rimelig sikker på at det vil sette ting i gang. Capesize +2.5% gir oss ny rekord for 2015 :wink:

2 Likes

Diskuterte litt med megler i dag forut for kjøpet, vi var enige begge to at kursutviklingen i Golden nå ser interessant nok til å ta noen lodd her. Starter litt forsiktig for å ha noe tørt krutt, i tilfelle svingninger i rater/kurs. Ser du skriver litt om slagstiming, enig at det er nøkklen til suksess på lik linje med å vite når en skal si at nok er nok på nedsiden. Vi har jo ofte klokketro på aksjer vi har kjøpt :slight_smile: I forhold til å time et salg i Gogl vil en del av min vurdering ligge på at kursen er trimmet kraftig på dagens nivåer og vis ratene kommer opp i mot gamle høyder tror jeg at tre gangeren er innenfor rekkevidde. Selvsagt med masse svingninger i mellomtiden. Utfordringen her er å time disse… det er lettere sagt enn gjort, vis kursen utvikler seg positivt fremover, hender det jeg bruker å sette en posetiv stopploss. Denne varierer ut ifra selskap og kurs, men har brukt 10% en del. Enkelt men moro å flytte etter en stopp" rette" veien, om en da ikke kommer ut helt på topp så kommer en ivertfall ut i øvre del av kursyklusen.

3 Likes

GOGL er faktisk nokså spesiell aksje med tanke på kursutvikling. Du må huske at den er på NYSE også. Der er det lov med udekket short. Når slike krefter er i sving så blir aksjen veldig av på med tanke på kurssvingning. Sånn som nå… Når shippingratene og selve livsgrunnlaget til GOGL er i så rask bedring så føler nok shorterne at de bør ha is i magen og se om dette ikke tipper litt ned igjen… MEN, dersom det ikke gjør og GOGL begynner å sige litt sånn nådesløst oppover så skal du få se et helvette uten like bryte ut nå shorterne må dekke inn. GOGL er kjempevolatil, både i positiv og negativ konjunktur… Nå er vi i en positiv konjunktur og jeg bare sitter og smiler og venter på NÅR shortene skal kaste inn håndkledet :wink:

1 Like

Ser ASC begynner å gå berserk på kjøperen i GOGL nå. De stikker seg veldig ut. Lurer på hva de tenker Capesize ratene i dag. Ikke lenge til de er ute nå. Følg med folkens…

Har en del søketekninikker for å finne info på nettet. En meget interessant ting som nettopp ble sagt er at Maersk i går har bedt om å øke Capesize dagratene med 1000 USD. Det er >+10%… Om dette stemmer så smeller vi opp så jævlig før dagen er omme.

Supersyklus gutter… Og slik begynner det :wink:

1 Like

HOLY SHIT…

Der gikk Capesize indexen opp +7.9%… Vi har knust tidligere topper i Capesize ratene for 2015 nå.

Kjøp!!! Det blir rally når USA åpner. (Kanskje før og, men vær sikker på at den som sitter over natten nå får seg GEVINST)

1 Like

Hehe du e fine du Gordon.

1 Like

Forsøker litt gogl jeg og. Solgte Funcom lotto posten til 1.65 og kjøpte gogl. 31.40

1 Like

Good call… Spennende nå 32.10

Mest spennende blir det når shorterne i NYSE skal begynne å dekke seg inn :wink:

2 Likes

Gogl ser bra ut i dag. Bra valg, @Gordon. Det går bra med fro-aksjene mine også. Får håpe det fortsetter.

FRO er en god plass å sitte og tror jeg… Les dette om Kina import av Olje :wink:

Bull… Det som sies her er og forsåvidt bull for DryBulk

1 Like

Gogl har nå gått opp til 50 dagers SMA btw. Det blir interessant å se om den trenden blir brutt. Hvis ratene fortsetter opp, så tror jeg det og det vil nok være et godt teknisk tidspunkt å kjøpe/være i GOGL på. Er fortsatt skeptisk på det fundamentale, men må jo si jeg ikke akkurat har hele oversikten der. @Gordon har jo kommet med noen gode argumenter på hvorfor markedet burde gå opp.

3 Likes

32.60 nå… Hei hopp hvor det går…

Volumene begynner og å ta seg opp :smile:

EDIT: 33.10… Tjohei… Pling Plong… Snart skal shorterne begynne inndekning i USA :stuck_out_tongue:

1 Like