Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Godt å se at mine short-posisjoner gjør det bra samtidig som enkeltaksjene også stiger. Blir nok sittende en stund med disse :slight_smile:

1 Like

Svært så surt det ble på OSE i dag da…

:confused:

Godt at noe går bra da inhvert fall

:wink:

2 Likes

Hoho, heia Norge

Eg for min del hadde glemt hele kampen

http://www.streetedition.net/brokerage-firm-rating-on-seadrill-limited-sdrl/6442656/

1 Like

Hyggelig dag for Archer eierene

2 Likes

Dette er vilt, ratio på 89/11 og oms for 8millioner, sluttet også pa dagens høyeste.
Enten har Hansson en god plan, eller så er han syk i hode

http://www.netfonds.no/quotes/ppaper.php?paper=SCI.OSE

2 Likes

Tror en av disse to hypotesene stemmer :wink:

3 Likes

Synd at ikke pho også får oppleve hansson effekten.øker og øker der og,men kursen står stille eller går ned

Hansson-effekten hadde vært fin i PHO den, hvis man er der for å trade (som de siste årene nok har vært en god ide), men det jeg vil ha i PHO er en avtale for Cevira. :wink:

2 Likes

Eg har noen ganger lurt litt hvordan Pho hadde sett ut om ikke Hansson hadde kjøpt så mye som han har gjort der.
Hadde kursen vert lik som den er, eller hadde den vert langt lavere ?
Nå kjøpte eg noe Sci idag, for deler av det eg solgte Funcom for, skulle kjøpe på 2.20 men eg ble litt for nølende, så det ble nærmere 2,30.
Men hva om Hansson slutter å kjøpe, hvem skal pushe opp kursen da ?
Blir ikke lenge eg skal eie Sci, men sitter over helgen.
Blir jo litt sånn løpe etter opplegg, noen ganger går det bra, andre ganger feiles det

Tror den ville ha vært på samme nivå, fordi topp 10 ville nok bare ha blitt sittende med aksjene enda en stund og ventet på en større kjøper. 2 uavhengige analyser har konkludert med at bare hexvix/cysview i dag er verdt 30kr uten flexiscope for hexvix/cysview, uten cevira-avtale og uten visonac-avtale. Det er en trøst i det minste. Sitter kun med en mindre post i PHO, 5 % av porteføljen sånn ca. Noe mer enn det gidder jeg ikke.

Jeg har hatt god anledning til å selge med gevinst, men jeg har bestemt meg for å sitte rolig. Små gevinster på mindre poster interesserer meg egentlig ikke har jeg tvilt meg frem til. Derfor sitter jeg rolig i PCIB, NANO, SF og PHO. Skulle egentlig ha gjort det samme i KIT og GIG også…

3 Likes

Lest Q4 rapporten til SCI?

107 mill aksjer
121 mill NOK i likviditetsreserve
285 mill NOK rentebærende gjeld

.> EBITDA i kvartalet konsolidert var NOK - 22 millioner, en forbedring på NOK 63 millioner

sammenlignet med samme kvartal i 2014. EBITDA for kvartalet er belastet med NOK 7 millioner i nedskrivinger… I tillegg belaster nedskrivninger årsresultatet med ca. NOK 16 millioner i 2015, primært knyttet til realiseringen av Scana Machining. Totalt er årsresultatet belastet med NOK 38 millioner i restrukturerings-/omstillingskostnader/nedskrivinger."

For året 2015 viser porteføljen en EBITDA på NOK - 17 millioner,

Kan jo se ut som et selskap som er i ferd med å snu minus til pluss? + de har mye likviditet til å gjennomføre endringene som trengs.

5 Likes

bare sett kjapt på det, for min del er det i utgangspunktet bare tenkt som en kort trade.
Dersom Hanson skal ha noen flere millioner aksjer, så blir det kjapt prosenter av det

tok visst nettopp en skvett aksjer i Archer på dippen etter dagen, 4.11, så får vi se da :slight_smile:

Edit: (fra HO)
Kan jo være greit å minne om denne her. Nå er markedsverdien på hele selskapet skarve 250 millioner. Gårsdagens kontraktsdryss var i milliardklassen og Archer gis forutsigbarhet og grunnlag for videre vekst.

Statoil anslår samlet kontraktssum for de to årene til opp mot fem milliarder kroner.

http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2016/03/Archer-amok-paa-roed-boers

Og her tar ARCHER største delen av kaken og selskapet er kun priset til 279 millioner på kurs 4.80

Ser vi ett taktskifte fra nedadgående til utflating med opptur fremover? Kontrakten for 2 år og vi er gjennom oljekrisen?

Edit: Ute igjen på stoploss 3.90, skal vel ned å teste bunn i trend kanal rundt 3.40-3.50?

2 Likes

Spåent på om SCI blir satt i gang igjen, eller om den fyker tilbake

Eg har snitt på 2,28

edit: Hansen er igang igjen :slight_smile:

edit :

oppseiling til rykk nå, eller finting ?

Har vi lurt noen i dag da?

Denne her kan fort bli interessant. Disse svenske spill-aksjene har en tendens til å omtrent dobble seg første handelsdag.

Spelstudion Paradox Interactive börsnotering rycker allt närmare. Nu
tusenfaldigar bolaget antalet aktier för att få ned styckpriset inför
noteringen.

3 Likes

Morningstar estimerer at markedet som helhet er noe undervurdert:

1 Like

Bra da nærmer vi oss toppen :slight_smile:

2 Likes

Skeptisk til det når de verdsetter selskapet til 2,5-4 milliarder allerede. Høres mye ut, men mulig de kan vise til svært gode tall.