bra eg ikke løp etter Archer igår
Har du kjøpt noe der idag?
nei, ikke gjort en eneste handel i dag.
andre som har SCI ??
Forandrer seg fort i aksje-handel:Den ene dagen vurderer du å løpe etter og kjøper ingenting, neste dag når fallet kommer er det stay away
eg har ikke vurdert Archer verken i dag eller i går.
Grunnen til at eg ikke har gjort noe handel i dag, er at eg stort sett har gjort andre ting.
Men eg løp etter SCI i går, foreløpig har det vert smart
edit : men joda, ellers forandrer eg fort mening, men da har det med trade objekter å gjøre, å ikke en plassering basert på fundamentale hendelser
En av de aksjene jeg vurderte, men som falt litt utenfor min strategi dette året. Jeg har jo prøvd å bare handle aksjer der jeg er interessert i og tror på det de holder på med og som jeg gidder å følge i detalj. Da har gull case som SCI og KOPY falt litt ut, dessverre kan jeg jo si nå som jeg ser på kursene.
Vi får prøve etter beste evne å tipse hverandre om gode case. Det er umulig å få med seg alt. Og stort sett konsentrerer vi oss om Norge og Sverige og ikke resten av verden. Det er like greit tror jeg…
@ Iox
Eg har ikke maset så mykje om Interoil siste ukene, så for å holde koken oppe litt så tar eg med ett innlegg postet på HO:
Ikke umulig at det kan være noe der, å hjelp trenger vi, noe Canacol nok også både er og var godt innforstått med.
For Interoil og oss aksjonærer, så er det self noe dramatisk at TOG pengene vertfall foreløpig har uteblitt, det må vi bare være ærlig på.
Men det er da godt å ha Andes som tjener penger hver eneste dag, ref høyere oljepris i Argentina, samtidig vet vi at dei har ett kostbart program foran seg på egne lisenser.
Men Canacol med :
“Since inception in 2008 the Corporation has created over US $1.3 billion in value from the drill-bit and via strategic acquisitions. Canacol has made 17 oil discoveries and is achieving 96% success in developing these discoveries.”
96% !!!
Tilgjengelig kapital ved utgangen av 2016, ca 1 milliard !!!
Lettereverdi tror Gran Tierra kommer på banen, eg tror Canacol makes my dream come true.
God helg
Eg har siste tiden " lånt " litt Iox aksjer, dvs solgt for å være med litt andre steder, nå har eg fått tilbake en sånn posisjon som eg ønsker å sitte med fremover igjen, til ca samme pris som salgene var.
Eg har ikke like mangen som eg hadde på maks, men eg sitter med en del ledig cash nå ( føles godt ) å følger utviklingen.
Fikk strømregning på hytta, den er på kr 1265,-
Fordelt på :
Kraft kr 295,93
Nettleie kr 930,77
Diverse kr. 39
Det sinnsykt dyrt når 2/3 er nettleie !!!
Nå koster det jo self like mye å strekke en linje til hytta, som det koster til huset, så hadde eg brukt hytta mer, så ville fordelingen self endret seg.
Men, må det være høy nettleie da ?
Hva er diverse da ?
Fakturagebyr?
Fintech event i København
https://www.money2020europe.com
Spennende å følge med på dette området der mye vil skje fremover
Ble ikke helt den store Iox dagen idag, kanskje i måren ?

Ble ikke helt den store Iox dagen idag, kanskje i måren ?
Det er sånn jeg har tenkt når jeg har gått på smeller i NOR og PEN
Blir jo litt sånn hallstresset da, når man vet at det samme kan skje Funcom over natta

Blir jo litt sånn hallstresset da, når man vet at det samme kan skje Funcom over natta
Ja men så lenge man er klar over at man kan være på 1kr ( eller 2.5kr ) dagen etter så er det jo greit

Det kan skje med hvilken som helst aksje, det er bare veldig usannsynlig for enkelte. Defor bør man helst ikke sitte veldig tungt i noen aksjer, men spre risikoen over mange aksjer. Det er et prinsipp jeg ikke helt har klart å følge selv, blir fort grådig hvis jeg virkelig har troen.
Noen som er inne i bank? Driver av og rokker om nå. Gått bra opp bare den siste uken
Eg har spredning, men interoil er en tungvekter for å si det sånn,
Samtidig hadde eg tidligere veldig mye mer, solgte en del da q4 kom.
Så tok eg jo litt igjen forge uke som eg sa, men samtidig langt fra mine topp nivå.
Vel, eg får gå å pante litt flasker, ha en fortsatt trivelig aften
Så, hvis det var noen som synes investor-konto virket for godt for å være sant for 2016 og utover, så stemmer nok det bra: http://www.dn.no/privat/2016/04/04/1755/Skattereformen/stortinget-vil-tette-skattehull