Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Kronn, når det gjelder IOX så er et tydelig mange som har hatt tro på raske kroner og det får bla kursen svi for nå kombinert med at tingene man trodde skulle løse seg drar ut, positive nyheter uteblir og folk mister tålmodigheten, vært der utallige ganger selv. Det er vel litt slik som med Funcom at hvis man er overbevist at de lykkes så spiller det liten rolle om kursen går ned litt i forkant. Man kan selvfølgelig ergre seg over at man kjøpte dyrt osv, men i det store og hele handler det om å komme ut ovenpå.

Siste året har den vel være liten tur nedom ca 1.30,- før den kjapt snudde opp igjen, kanskje den er på vei til å bunne ut nå igjen. Hvor mye kan IOX gå hvis avtalen/nyheten du har tro på kommer? doble, triple, quadruple :slight_smile:

1 Like

Helt enig paddy, og forsåvidt godt skrevet.
Ang kursutvikling ved oppnådde milestone, for det er det handler om, nemlig avtale med partner og plan på finansiering av boreprogram, så er det fort en del kroner, forutsatt at ikke Interoil må gi fra seg lisens mot en svært dårlig avtale, men uansett dårlig eller ikke, så er Interoil kapable til å gå mangen gangen herifra, men vi har fått to skjær i veien.
Først var den manglende tog betalingen, 3.5 milione dollar, dette er jo penger som Interoil har krav på, så her er det rettslig skritt igang.
Men det kan ta tid.
Så var det egentlig ikke noe nytt idagens melding, men mer en stadfesting på at det fortsatt ikke er enighet, noe vi self må kunne anse at det blir, da det er ting utenfor Interoil sitt mandat som gjør til twisten, men uansett er det Interoil som pr nå lir for det.
Vi før se, det store svingingar med små volum, men gradene ser interesante ut nå, sett at 1,5 holder i måren da :slight_smile:
Det hjelper vel ikkje å bli bitter heller ? :wink:

DnB investeringskonto zero kanskje kan være noe? Trygt plassert på Seychellene

4 Likes

Eg antar eg sikkert ene og alene ominteroil her på forumet, så gi meg gjerne ett hint om dere er leie av å høre meg messe rundt om Iox, så stopper eg bare å poste rundt selskapet her ( evt gi ett hint om det er noen som er interessert i høre om det , eg er ikke hårsår )

Her er det utklipp fra to gamle meldinger, som beskriver litt om cor -6 og Trayectoria
Så hva skjedde, det levner jo liten tvil fra meldingene her, om at Interoil vil holde Trayectoria ansvarlige for økonomiske utfordringer knyttet til cor-6.
Så hvorffor dette forliket i fjor, og hvorffor betaler ikke Trayectoria det som dei har inngått avtale om ?
Vi burde egentlig ha mer enn hva forliket ble inngått enighet om.
Dei pengen er Interoil sine, eller våres penger, hva er det som ligger bak her ?
Blir vi vitne til ett ran av lisensene våres ?

In relation to the Cor-6 license terms, ANH is claiming that Interoil is in
breach of providing a bank guarantee of MUSD 16 and threatens to terminate the
license and claim compensation. As requested by ANH, Interoil is continuing to
document that it will be very difficult to comply with the terms of the license,
due to the environmental and social situation in the area. The company aims to
relinquish the license with little or no penalty.

As previously informed, Interoil signed a sales agreement for the Cor-6 license
with Trayectoria in February 2013. Based on advice from Interoil’s legal
advisors, the company will be claiming Trayectoria for any financial damages
that Interoil Colombia suffers in relation to Cor-6.

The current discussion with ANH only concerns the two exploration licenses
mentioned above. The Puli C and Altair licenses from which Interoil is producing
1 750 barrels of oil equivalents per day, are not part of the discussions.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=362432

Interoil Colombia (IOC) has today signed an agreement with the Colombian
company, Trayectoria Oil & Gas (Trayectoria) under which IOC will sell 100% of
their participating interest in the Altair and COR-6 exploration licenses
(Transaction).

IOC will receive a cash consideration of USD 2 million and be relived of
exploration commitments of USD 26 million.

The transaction is subject to approval from local banks in Colombia, bondholders
and the Colombian national hydrocarbons agency (ANH). IOC will initiate the
approval process immediately and anticipates that the process with ANH will take
approximately 6 months.

IOC is continuing its dialog with several parties regarding the divestment of
the LLA-47 license.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=320296

1 Like

Jeg har ingen aksjer eller planer om å kjøpe, men håper du fortsetter å skrive. På et eller annet tidspunkt kanskje det blir interessant å kjøpe noen oljeprodusenter. Hadde vært interessant å høre hvorfor (eller hvorfor ikke) velge Iox blant alle valg?

3 Likes

Jeg har holdt meg unna ettersom utvinning av olje i mange tilfeller ikke er lønnsomt. Med kostnader på f.eks 30$ fatet, så er det lite gevinst og høy risk med en oljepris på 35$, mens det så glimrende ut på 100$+.

Jeg ser jo på kursutviklingen til IOX at det ser ut som de har hatt diverse finansielle problemer, siden kursen har gått fra 500ish til 1-2 de siste åtte årene.

Sånn rent overfladisk, så ser IOX ut som et høyrisikoselskap i noe som nå ser ut som en høyrisikobransje?

2 Likes

Syntes innleggene dine om IOX er nyttige og håper du fortsetter @Kronn . Har ikke satt meg godt nok inn i aksjen til å tilføye noe. Er ikke overbevist om at oljen tar seg opp til gamle høyder så jeg tørr ikke satse på oljerelatert (enda). Er ikke lett å spå når det snur, men som holmes skriver: “på et tidspunkt kan det bli intressant å kjøpe oljeprod.” Setter pris på at noen med innsikt om oljeaksjer og oljeprisen deler sine synspunkter. :point_up_2:
Hvor lav oljepris tåler IOX, med hvilken pris går de break-eaven?

2 Likes

Setter pris på innleggene om Interoil @Kronn. Håper du fortsetter.

2 Likes

Ang Iox, så har eg på ingen måte investert der pga produksjon og produksjonsinntekter.
Hadde eg skulle investert pga olje pris og volumproduksjon, så hadde eg nok valg helt andre selskap, f.eks Dno.
Men der det er høy produksjon, mener eg en høyere olje pris er enda viktigere.
Interoil har lav produksjon, og grunnen til at eg har valgt å følge Iox, er den svært så spennende lisensen lla-47, og forhåpninger om salg/ farme ut deler av lisensen, mot up front betaling og dekning på borekostnader.
Potensialet der, før funn, burde kunne forsvare 3-4kr + pr aksje, da kun på denne ene lisensen, hvor tolkning av både 2D og 3D seismikk, viser at det kan inneholde opp mot 30 milioner fat olje. Basert på avtaler gjort i Colombia siste tiden, så er det ett stort potensiale.

Iox bør ha en oljepris godt inn på førtitallet for også å kunne håndtere gjeld.
Dei sitter på mye cash, men også en del gjeld, pr nå driftes det i minus, det kan dei gjøre enda noen kvartal, men det tar naturligvis slutt om ikke inntektene økes.

Q4 ble mye minus, pga pengene fra tog som aldri kom, og dermed måtte trekkes ut fra regnskapet

3 Likes

Jeg mener også postene dine om IOX er nyttige, og har selv en post i selskapet. Leser stort sett alt om IOX som er på HO, men det er veldig stort sprang i kvaliteten på innleggene og velger derfor å avta fra debatt. Likte ikke meldingen vi fikk idag, men i det store vil jeg ikke si at det er noen fundamentale endringer. Hadde vært kjekt å fått litt mer avklaring, men velger å være tålmodig. Anser det slik at selskapet har stort potensiale med høy risiko. Heldigvis har jeg som deg også en post i APCL

1 Like

Noen med oppdateringer på nel, Fun og AXA? Er og skifter dekk på 3 biler. Meb er rimelig fornøyd med 150k oppgang i dag :smile:

Ikke så mye som skjer.

NEL RT 3.49 (+2,95%)
FUN RT 1.83 (+1.10%)
AXA RT 2.01 (+0,50%)

@ Iox

Ikke mye å si før det kommer nye oppdateringer, risikoen nå i den type aksje, med minimal oms er jo om det fortsetter, så må folk ut enten man vil eller ikke rett og slett fordi man ikke har råd til å være med på leken lenger, og i verste fall oppstår det påtvunget dekningssalg.

Det er tre ting som er viktig nå.

1. Få utsettelse på boreforpliktelser sommeren 2016, det er 1 brønn det er snakk om
  2. Få orden på denne merkelige TOG saken ( eg har prøvd på HO, men ser at temaet er lettere å overse, eg synst det er viktig )
  3. Få inn partner på lla-47, eller evt også her få utsettelse ( her er det mer omfattende drilling program med frist feb 2017), men vi trenger likevel sårt cash fra en farm in/ out, iløpet av året, med mindre oljeprisen tar seg kraftig opp.
1 Like

Skrev en småfrekk beskjed på DnB siden på Facebook. Og vips så ringte de og meddelte at de setter ned renta på lånet

1 Like

Hva fikk du for rente?

Ble såpass tatt på senga at jeg glemte det. Tror det ble 2.2

Saftig Sci oppgang idag da, men eg solgte deler av mine før helgen så ikke den store gleden for min del.
Fikk noen kroner i pluss på dei da.
Var som eg sa, kun en kort trade som var tanken, sitter fortsatt med noen få tusen

1 Like

Byttet bank fra Skandiabanken via random sparebank til DNB for noen år siden, men hadde beholdt kontoene mine i Skandiabanken.

Jeg hadde glemte hele greia, og så det først når jeg gikk igjennom selvangivelsen. Hadde litt cash og jaggu hadde jeg ikke en mikropost i Kitron der også, med 113% gevinst. Litt som i gamle dager når man fant en hundrelapp i vinterjakka. :smiley:

17 Likes

hvilke varslingstjenester bruker dere for å få nyheter i realtid?

Hahahahaha bank bare går og går og gåe