Flaut at ikke nsg klarer å kjøre MH ved melding🙁
P/E , vil det være aksjekurs / (inntekt/ant.aksjer)?
Edit: inntekt over 1 år, feks å legge sammen de siste 4 kvartalsrapportene?
Ja, inntekt som i resultat ikke omsetning Du finner jo gjerne EPS earnings per share oppgitt, og det enkleste er å regne ut P/E som aksjekurs / EPS for de siste 4 kvartalene. Dette kalles trailing P/E, dersom det er mange analytikere som følger en aksje kan man også regne ut forward P/E som et snitt av analytikeres forventninger til resultatet for de neste 4 kvartalene eller inneværende år etc.
Det er vanlig å se på enten P/E eller EV/EBIT, i sistnevnte tar du bort renter og skatt fra resultatet og trekker fra cash eller legger til gjeld til prisen for å komme fram til Enterprise Value.
Takk, vanskelig på selskaper som GiG og Funcom som eksempler da med andre ord. Gjelder vel alle selskaper som er i oppstart, har tatt ny retning med en idé eller og som bruker mye penger i starten for å komme igang med en fremtidig business.
Ja frem til virksomheten går i pluss så sier ikke dette tallet deg så mye. P/E -3 eller -20 er det bra eller dårlig, tar 3 eller 20 år å spise opp market cap, hvis det er -20 kan det bety at prisen er høy eller at underskuddet minsker alt ettersom du ser glasset halvfullt eller halvtomt.
Shareville RELAX nordic slår til igjen - jeg liker konseptet med denne listen, men navnet er jo helt misvisende. Det er veldig høy risiko på mange av aksjene som er med på denne listen.
Precise biometrics -29% i dag
Edit: Sluttkurs -38%!
Se på bank a. 75 kr. Pluss 50k på et par uker. ¥€££€¥|~^^[¥^|¥ at jeg ikke hadde mer å handle bank for
Skal Funcom og Gig krysses igjen ?
Lykkes begge, vil GiG bare se hæla til Funcom før de er borte…
Endelig gjorde jeg en god trade med gig da. Jeg skal inn igjen og håper den går helt ned mot 2.5-3.
Cagey hadde rett, han var bare et halvt år og en dobling for tidlig
Nå begynner NEL å bevege på seg igjen også. Det er bra etter så lang tid liggende brakk
Så her er altså grunnen til Gig Idag :
Norne on GIG: Our recommendation is downgraded to Sell, after we saw the share price skyrocketing recently. TP NOK 4.
Noen som har kjennskap til Christiania Securitis. En megler som maser om å bytte trader plattform. Er det noe å anbefale?
K
Det skal også sies at jeg vurderte SIAF som har hatt en dårlig utvikling i år.
Vurderer sterkt å gå ut av nom. Kjedelig aksje om dagen, samtidig vekte ned litt i nel om den kommer seg litt i pluss. Så jeg kan forberede en ny inngang i gig om den gåe under 4,-
NOM hvis du liker risiko - går mot golden cross
De overtok vel mange kunder fra trendtech nå når de mistet konsesjonen. Oslobasert tror jeg. Vet ikke mye.
Hva er Itx, bortsett fra at dei eier en gruve elle noe en eller anna plass, og emiterer annenhver måned ?
Noken som kjenner dei, kan Itx være interesant for noen for evt å bruke skallet til å komme seg på bør f.eks ?
Har prøvd å lese litt på HO, men stort sett bar tull der
Eksempel til å bruke skallet kan være å få børsnotert dette :
Ikke at set er noen linker mellom dei, men hvem vet ?
Jeg tok noen lodd i ITX tidligere, men glad jeg kom meg ut der : ) Problemet til ITX er at de sitter med rettigheter til en nickelgruve(for tiden lave priser), som de ikke får lov til å starte opp pga. politikk og motstand på Fillipinene. Selskapet har forsøkt i lang tid og det virker nytteløst. Kan sikkert ta 10 år til og X antall emisjoner… Aksjeverdien nå reflekterer vel situasjonen ganske godt, men virker på meg som at de trenger et mirakel.
http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20160407.OBI.20160407S49
ITX - Private placement completed
Intex Resources ASA (The Company) has completed a
private placement towards an international investor
based in Cyprus. A total of 5 000 000 shares was
subscribed for at NOK 0.40 per share, resulting in
gross proceeds to the Company of NOK 2 million. The
proceeds will be used to strengthen the Company’s
financial position.
The shares will be delivered upon payment, expected to
be around 1 April 2016.
For further information, please contact: