Tidligere styreformann Jan Vestrum skriver på hegnar på ITX-trådene. Han har hatt rett om ITX hele veien og NAUR. Før skrev han anonymt, men nå bruker han brukernavn “JanV”.
Jeg var også inne i ITX en periode, men undervurderte grovt de politiske problemene og solgte alt med tap.
For tiden så er PHO en jalla trader-aksje. Det må nok noe skikkelige nyheter til før det skjer noe som helst. Det kan bli veldig moro, eller rett og slett kjedelig.
-2 medisiner klare for fase 3, men ingen partner-avtaler.
-flexibel scope for hexvix/cysview i fase 3 nå. med meget høy sannsynlighet for å lykkes siden rigid scope har lykkes.
-2 uavhengige analyser konkludert med at Hexvix/Cysview er verdt 30 kr i dag. Liten nedside til biotech-aksje å være.
Likevel null interesse bortsett fra Hansson da.
Jeg er i pluss jeg, kan altså selge med gevinst, men gjør det ikke. Av og til lurer jeg på hvorfor…
Virker som markedet verdsetter norsk biotech svært lav, ofte til bare cash beholdning. Kanskje med rette, hva vet jeg, en trading strategi kan være å kjøpe utbombede selskaper og vente på en trigger - litt som gaming selskaper
Her er problemet, indikasjonene de har gitt tilsa vel egentlig at de burde ha fått til en avtale innen nå. Som jeg ser det så er hele markedet skeptisk til om de kommer til å få noen avtale. Hansson derimot må være skråsikker på at dette går veien, med tanke på hvor mye han har kjørt inn her.
Dere som er litt mer oppegående tallknusere her inne. Bank skal på børs, jeg tenkte å laste opp nå over helga og bli med på notering. Når jeg gikk inn på 48,5 var det med bakgrunn i potensiale for dobling. Det er jo ingen hemmelighet at bank går så det griner. Snakker vi at de kan lukte på 100,- ved notering?
Hansson fortsetter som forventet å kjøpe seg opp her. Eierandel i PHO på 7.85%.
Han må ha en plan. Det virker for risikabelt å sitte så tungt hvis alt du gambler på er 1-2 partneravtaler som kanskje aldri kommer. Han kan vente til fase 3 flexibel scope er godkjent med svært høy sannsynlighet. Dette vil sannsynligvis minst 3-dobble PHO sine inntekter. Men dette ligger noen år frem i tid. Jeg lurer på om faren hans var CEO i PHO for lenge siden. I alle fall: Hansson inntreden her er spennende.
edit:
fant denne:
Oslo, Norway – November 26, 2004 – PhotoCure
ASA (Oslo Stock Exchange: PHO); Vidar Hansson has decided to retire as President and Chief Executive Officer of PhotoCure
ASA as of January 1, 2005. As one of the founders of PhotoCure
ASA, Professor Vidar Hansson has been key in establishing PhotoCure
ASA as a successful pharmaceutical company.
Veldig interessant. Jeg synes også dette virker merkelig. Kan det virkelig være så enkelt som at markedet har feiltolket hvor nære Photocure er ved å lykkes?