Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

@ Apcl

http://www.offshore-mag.com/articles/2016/04/cairn-energy-finds-gas-close-to-deepwater-oil-field-offshore-senegal.html

Økte foresten litt i Apcl idag, før rallyet startet ( tror kanskje eg startet det med kjøp på 3,02-3,06, like etter gikk den til 3,40 før den sluttet på 3,16)

1 Like

noen her som er inne i lundin gold?

Planen til Hansson må være god. Hvorfor ellers laste blytungt opp i en illikvid aksje som mange har gitt opp? Den ultimate konspirasjonsteorien er at han allerede har en kjøper for aksjene og bare fungerer som mellom-mann.
Det blir spennende å se hva han finner på her.

1 Like

Skremmende lite interesse for IOX. Klarer ikke helt å se at dette vil endres før neste rapport legges fram. Så spørs det jo om det vil gå opp eller ned etter dette. Oljeprisen vil selvfølgelig være en viktig faktor på dette, men vil si at selskapet er avhengig av en trigger. Virker som det har vært et urealistisk bilde på muligheten for rask gevinst, og når man ser at andre selskaper går opp medfører dette enda mer frustrasjon. Jeg holder meg så langt rolig, men skal innrømme at jeg starter å bli litt utålmodig.

1 Like

Her kjøpes det mye for tida av en eller annen grunn…

Selskapet High Seas As ved Alexander Hansson har I dag
kjøpt 250.000 aksjer i Photocure Asa
High Seas As eier etter kjøpet 2.150.000 aksjer
tilsvarende 10,001%

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20160412.OBI.20160412S64

1 Like

Ble litt kjedelig ja, men får vi oljeprisen på nivå som idag og gjerne høyere, så kommer Iox oppigjen.
Det er den manglende betaling fra tog som gjør dette, det dreier seg om veldig mangen penger, og desse er viktig når vi nå vet at det skal betales en del gjeld fremover.
Men høyere oljepris betyr også at Iox går fra og tape penger, til å tjene, da burde usikkerheten minskes igjen etterhvert

1 Like

Enda mer i dag. Han må jo ha en plan med dette! :stuck_out_tongue:

Hvis Photocure er i ferd med å gjøre ferdig kontrakter e.l., så kan jo dette bli rimelig gull.

Er helt enig med deg Kronn, får vi oljeprisen opp vil vi selvfølgelig også se en høyere aksjekurs. Spørsmålet er bare hvor mye en oljepris på for eksempel $ 50 vil endre kursen. Virker på meg som at det avgjørende er tog pengene som du nevner, samt lla-47. IOX er ikke like sensitiv ovenfor oljeprisen som den i grunn bør være pga. usikkerheten. Men høyere oljepris vil jo betraktelig øke sannsynligheten for at noe skjer med lla-47. Blir spennende å se hva resultatet av førstkommende søndag blir.

Sitter med noen aksjer i Photocure, og er faktisk i pluss nå. Tenkte på hvor j… .vanskelig det skal være å bestemme seg for når jeg burde selge disse! Vanligvis har jeg noen klare kursmål å jobbe etter, men dette blir enten fugl eller fisk, ikke noe midt i mellom. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal kunne sette meg noen kursmål. :smiley:

1 Like

Sliter med det samme. Godt i pluss. Kommer gode avtaler, går den til himmels. Kommer de ikke, blir det nedtur. Og så har vi jokeren Hansson da med tidligere CEO i slekta. Han kjøper som gal. Hva er det han ser som resten av markedet ikke ser? Jeg sitter nok stille (dessverre).

Jeg kunne ha tjent en liten formue på å trade denne da jeg forutså at Hansson skulle kjøpe mye aksjer fremover for lenge siden…

1 Like

Jeg er langt fra godt i pluss, men jeg er jo i aksjen fordi jeg håper på en god avtale som vil drive aksjen til himmels. Selger ikke jeg heller, men hvis avtalen kommer, så har jeg veldig få forutsetninger for å vite hva når aksjen er over/underpriset. :stuck_out_tongue:

Jeg kan heller ikke skjønne hvorfor noen skulle laste opp for 90mnok i Photocure uten å ha veldig troa på at dette går veien på en eller annen måte. For meg, så er dette ganske nære et innsidekjøp når jeg gjør vurderinger.

1 Like

Det finnes analyser, men de er skrevet av folk på oppdrag av Photocure og/eller at de eier aksjen selv.

http://search.edisongroup.com/search?w=photocure

Her kan man laste ned den fulle analysen.

disse her merker artiklene sine med
Photocure is a research client of Edison Investment Research Limited

Kursmål 70 kr.

1 Like

Kursmålet er jo risikovektet, så ikke så interessant ved suksess. :slight_smile:

1 Like

Svenskene sier kjøp DNO og Eolus Vind

AFFÄRSVÄRLDEN: KÖP EOLUS VIND, ACANDO OCH DNO, SÄLJ CHR HANSEN
2016-04-12 22:41

STOCKHOLM (Direkt) Tidningen Affärsvärlden råder sina läsare att köpa aktier i Eolus Vind, Acando samt i norska DNO medan danska Chr Hansen får en säljrekommendation.

De låga elpriserna har drabbat Eolus Vind vars aktie sjunkit 15 procent på ett år. I ett längre perspektiv framstår aktien dock som köpvärd menar Affärsvärlden.

Utbyggnaden av vindkraftverk och stigande elpriser kommer gynnas Eolus, som då borde kunna återgå till historiska lönsamhetsnivåer.

Nästa köptips bland svenska bolag tilldelas Acando där synergierna med förvärvade Connecta visat sig vara större än väntat. Trots stark utveckling är aktien köpvärd på lång sikt där riktkursen sätts till 25 kronor på ett år. Affärsvärlden menar att investerare får exponering mot den svenska ekonomin och att aktien har bra direktavkastning.

Bland aktier i vårt västa grannland framstår DNO som köpvärd enligt Affärsvärlden, trots oljetapp och exponering mot regioner som huseras av IS. Tidningen respekterar riskerna men attraheras av en fin risk/reward som gör aktien köpvärd på lång sikt.

Affärsvärldens sista tips avser danske Chr Hansen som stämplas med sälj efter en fenomenal uppgång. Livsmedelsbolaget, som tillverkar mattillsatser, har en hög värdering med p/e 40 varför risken finns på nedsidan trots ett välskött bolag. Riktkursen sätts till 369 danska kronor.

1 Like

Robot med hikke på DESSC?

3 Likes

Nsg har lenge kunnet blir kjøpt under emi pris, eg valgte å kjøpe litt igår, pluss litt mer idag.
Nrd nettokjøper om dagen,meg der er tydelig " lasting " på gang.
Ikkje kjøp, men følg med

Ps: rep emi kommer

Edit: når starter Hansson kjøp i Scana igjen, kan være verdt å holde ett øye med den

@ Apcl

Far sin lisens som er beskrevet her, er " nabo lisens " til Apcl :

http://far.live.irmau.com/IRM/PDF/2159/SenegalupdateSNEoilfieldcontingentresourcesupgraded

Bruker dere:

http://www.oslobors.no/Oslo-Boers/Produkter-og-tjenester/SMS-tjenester/Varslinger-paa-SMS

1 Like

Yes, det lønnte seg å være tolmodig i Skandiabanken!

:slight_smile:

3 Likes

Ser for meg at det blir svært moro å sitte med en APCL post fremover, her skjer det mye! Nesten fristet til å bytte inn Funcom posten til APCL også…

1 Like